Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#17813 14/12/07 03:23 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo,

ik heb een tijdje geleden een solex gekocht met het idee om hem op te gaan knappen.

ik heb het blok nu volegig uit elkaar gehaald en van het frame afgehaald. nu wil ik morgen gaan kijken op vihekel of ze daar de juiste onderdelen hebben, moet ik nog iets vervangen wat jullie ook zouden doen??

ik ga kijken voor:
pakkingset
zuigerveren (hoeveel heeft een koffertje er eigenlijk? omdat ze steeds per 2 verkocht worden, ik kon er maar 1 vinden).
pompmembraan

mvg Mark

#17817 14/12/07 09:03 PM
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Mark een heel stom gezegede neem het oude ding mee.Ik bedoel weet de verkoper te vertellen wat je zoekt,ik ben vandaag vrijdag op de beurs geweest en heb mij verwonderd hoe weinig de verkopers weten van hetgeen ze verkopen.Ik denk dat de commercie op de beurzen wat toeslaat.Het is op die grote beurzen als de Vehikle zaak om te verdienen en de liefde voor de oude dingen verdwijnt vr gr Hans Welp


gr Hans Welp
hanswelp #17818 14/12/07 11:00 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: hanswelp
ik ben vandaag vrijdag op de beurs geweest en heb mij verwonderd hoe weinig de verkopers weten van hetgeen ze verkopen.Ik denk dat de commercie op de beurzen wat toeslaat.Het is op die grote beurzen als de Vehikle zaak om te verdienen en de liefde voor de oude dingen verdwijnt vr gr Hans Welp


grin Dat is in de meeste gevallen een verkoop truc, doe als of je dom bent verkoopt kennelijk beter, als je er dan mee in de handen staat en er niet te veel voor wil geven moet je zien hoe gauw dat veranderd. grin


Vriendelijke groeten

Roelof
#17831 15/12/07 10:25 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo,

ik ben er geweest en ben geslaagd, denk ik!!

ik heb nieuwe lagers (krukas en koppeling)
nieuw brandstofpompje (3800 + de sluitingen die erbij horen)
bougikabel
afdichtingsring (luchtfilter)
zuigerveren
complete pakkingset
pompmembraan

met dank aan marcel van der ven

#18406 05/01/08 10:42 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
ja, er zijn geen nieuwe pompjes meer voor het type wat ik zoek.
nu heb ik een 3800 pompje gekocht met de dikke nippels.
deze moet ik nu overzetten op mijn oude leidingen en dan doet hij het ook. (is mij verteld).

#18474 07/01/08 11:43 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: mark G
ja, er zijn geen nieuwe pompjes meer voor het type wat ik zoek.
nu heb ik een 3800 pompje gekocht met de dikke nippels.
deze moet ik nu overzetten op mijn oude leidingen en dan doet hij het ook. (is mij verteld).


het uiteinde van leidingen met oude nippels is anders dan het uiteinde van leidingen met de nieuwe nipels.

Oud: knelbusje op enige afstand van einde leiding, dicht af op de schuine kanten van de knelbus.
Nieuw: afgestompte platte uiteinden aan de leidingen, dicht af ( nou ja zou moeten) op de platte kant.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #18476 08/01/08 12:17 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ben benieuwd of dat goed gaat. je hebt wel van die apparaatjes waarmee je zo'n plat flensje op de leiding kunt maken. dat zal dan toch wel moeten. houd ons op de hoogte, dit interesseert meer mensen. lukt het je niet, dan heb ik nog wel een oud model pompje voor je liggen. ik zal je niet het vel over de oren trekken hiervoor. liever heb ik dat het je lukt met het 3800 pompje, dan leer ik daar weer van. sukses!!!


Hou het simpel wink
Groeten, John.

#18485 08/01/08 08:43 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
een ander oplossing, als je de mogelijkheid hebt: de M9*1 ( nieuwe) wartels iets inkorten.
Over het uiteinde van de oude leiding een busje met rechte uiteinden ( aan 2 kanten dus) schuiven en met hardsoldeer aan het koper of staal vast maken.

Moderne leidingen zijn vaak van aluminium en daar begin je niet veel mee of je moet gaan lijmen met 2K-lijm.
Deze leidingen zijn feitelijk te zacht om daar aan de andere kant met het oude knelbussysteem te werken want dan kan de leiding de druk niet aan en blijft het busje los en wordt bij aandraaien wartel immer kleiner..

Voor de meesten zal de snelle en simpele oplossing met het slangetje ertussen wel voldoen.
Verzin dan niet dat je een slangeklem gaat gebruiken maar zoek bijvoorbeeld een metalen hulsje dat net over de slang past. als je dan de slang over de leiding schuift gaat de slang op de plek van de huls vanzelf klemmen. Wel leiding netjes aanschuinen zodat er geen scherpe kant is die in de slang kan snijden, eventueel drupje olie gebruiken bij montage.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #18486 08/01/08 09:06 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo,

john meisters zegt: houd ons op de hoogte.
Dat zal ik zeker doen, maar ik heb hem nu op me slaapkamer staan (me solex) en in de zomer gaat hij weer naar beneden om erop te gaan rijden, dan zet ik ook pas het pompje erop.
het kan dus even duren voordat jullie hier meer over horen!!

sorry voor dit...........

Mvg Mark


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 81 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.029s Queries: 33 (0.007s) Memory: 0.9892 MB (Peak: 1.1587 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 10:47:27 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS