Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
wie heeft er ervaringen met cilinders die zijn gescheurd bij de voet om die weer telassen of weet of dat mogelijk is????? want ik heb een zeer snelle cilinder die me vorig jaar na de race in almkerk is geknapt en die wil ik weer oplappen zeg maar.Joan weet jij als metaaldeskundige misschien hier een simpele oplossing voor????? of dat er een ander is met een handige tip?????


Mvg. Jouke Rottiné
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
ik weet niet hoe erg de scheur is jouke mar ik heb al diverse malen cilinders gerepareerd met 2 componenten kneedbaar staal dit kun je na harding boren vijlen en het kan hitte verdragen en een druk van een paar bar opvangen ik heb boringen in cilinders hiermee gerepareerd en de solexen rijden al jaren rond. ik wil je het merk van het goedje wel mailen

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
@ dirk: is dat toevallig defcon?

@ jouke: ik heb het nog nooit geprobeerd, maar misschien kun je het hardsolderen. Ik weet niet zeker of dat kan met gietijzer? Kun je misschien ff uitproberen op een oude cilinder.

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
helaas defcon is het niet.de 2 componenten is met 5 minuten hard.het is waterproof,je kan het zagen vijlen boren en schilderente gebruiken voor auto reparatie boten metaal,steen,staal,het kan temperaturen hebben van 120 graden hitte en min 30 koud ik heb het al gebruikt bij cilinders orgineel,maar of het race geweld kan verdragen moet men zelf testen dekosten zo,n grofweg 10 euro dus probeer het zou ik zeggen bizon permanent repair

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Als je de mogelijkheid hebt om te TIG-gen dan met puur nikkel electrode lassen.
wel zorgen dat alle vuil weg is , nikkel is erg gevoelig voor stollings scheuren door vuil insluitingen.
cylinder redelijk warm maken voor het lassen en na het lassen "nawarmen"
Voorbewerking: gleuf maken daar waar de breuk zit om plaats te hebben voor het toevoegmateriaal.

ook is er redelijk resultaat te behalen met zuurstof acetyleen en dan koper ( messing) lassen alleen dan heb je plek nodig voor het toegevoegde materiaal wat meestal bij een solex cylindervoet niet aanwezig is want dan kunnen de moeren er niet meer op.
Gebruik vloeimiddel voor RVS. ( als poeder los toevoegen, smelt dan om)
Plek metaal blank maken want op gietijzer roest pakt de messing niet.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 40 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.026s Queries: 24 (0.008s) Memory: 0.9496 MB (Peak: 1.0888 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 13:46:37 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS