Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#16839 11/11/07 12:02 AM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Zo, al lang weer terug uit Frankrijk, met m'n helm aldaar steeds op, en nu pas een bericht alhier. Dit bericht is ook van enkel belang dus haast was eveneens afwezig.......maar wat heb ik een lol gehad in Frankrijk! Geen pech, startproblemen, of wat dan ook behalve.....kloteweer! De solex heeft steeds naast de tent gestaan, en bij een straaltje zon werd ze regelmatig uitgelaten.
In de 13 dagen dat we weg waren heb ik er toch maar 7 liter brandstof doorheen gejaagd! (1 op 50 is dus 350 km!)
Het leukste was steeds om naar "flaneerboulevards" te rijden; aldaart naast een groepje motorrijders te stoppen, je helm ophouden en dan een beetje verveeld om je heen gaan kijken.
Hoeveel motorrijders dan een praatje met je maken is verbazend! En niemand kijkt meer naar welke Harley dan ook!
Erg flauw van me, maar wel leuk....En geen gendarme meneer gezien! Had ik toch zonder helm kunnen gaan..

#16977 17/11/07 09:03 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Leuk idee!
Ik ga echter regelmatig met de motor wat dagen weg, steeds met het idee echt weinig mee te nemen. Wat er dan nog altijd wel meegaat kan je niet kwijt op een solex (kan wel, maar rijdt niet meer prettig). Ik heb eerder het idee met de auto ergens naar toe te gaan, Solex mee, en dan iets leuks doen......5 maal rondje om de eifeltoren of zo, of kijken hoe ver je komt bij het Vaticaan als je daar rond rijdt met de kleding van een kapelaan. En zo kan je van allerlei gekkigheid bedenken....

Joined: Sep 2007
Posts: 136
J
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Sep 2007
Posts: 136
Orgineel bericht geplaatst door: Thaco
Leuk idee!
Ik ga echter regelmatig met de motor wat dagen weg, steeds met het idee echt weinig mee te nemen. Wat er dan nog altijd wel meegaat kan je niet kwijt op een solex (kan wel, maar rijdt niet meer prettig). Ik heb eerder het idee met de auto ergens naar toe te gaan, Solex mee, en dan iets leuks doen......5 maal rondje om de eifeltoren of zo, of kijken hoe ver je komt bij het Vaticaan als je daar rond rijdt met de kleding van een kapelaan. En zo kan je van allerlei gekkigheid bedenken....


Zou je dat wel doen met de Solex door Parijs. smirk Die stad is helemaal niet ingesteld op fietsen en bromfietsen. Ofschoon men de laatste 2 jaar toch hier en daar wat fietspaden heeft aangelegd. laugh
Ik ben in mijn vorige baan als touringcarchauffeur heel wat keren in Parijs geweest.
Je moet je voorstellen dat er in Parijs binnen de Peripherique 2 miljoen mensen wonen. Op een oppervlakte van ongeveer 10 x 10 km.
Alleen op zondagmorgen valt het mee. Maar voor de rest is het een grote heksenketel. whistle
Met de fiets of brommer door Parijs, zijn kamikazeritten. crazy


Groetjes

Jos


Een Solex is als een knappe vrouw of een oud huis er is altijd werk aan


Nur in die ruhe liegt die kraft
#16984 18/11/07 11:58 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Er zijn vorig jaar zeker 15 man van uit Nederland naar Beauvais (60 jaar solex in frankrijk) gereden en een hand vol zijn daarna nog door gereden naar Parijs. Maar persoonlijk rij ik ook liever door de bossen en over de hei dan in een drukke stad.


Vriendelijke groeten

Roelof
#16985 18/11/07 11:33 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Edgard leuk je reactie, en inderdaad met de solex door Parijs
is prima te doen, trouwens met de fiets idem .
Ik ben met mijn vrouw een week door Parijs gefietst, een beleving op zich ! Natuurlijk is het oppassen geblazen, duidelijk
aangeven wat je wilt, maar je komt overal, waar de "normale" tourist niet komt.
Ook met de solex, een maand later, heb ik geen enkele probleem ondervonden, een aanrader voor een ieder die niet bang is in het Parijse verkeer.

gr Frans

#16987 19/11/07 11:13 AM
Joined: Sep 2007
Posts: 136
J
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Sep 2007
Posts: 136
Het kan allemaal best waar zijn. Maar ik zou er toch niet graag onderweg zijn.
Misschien als je de smalle achteraf weggetjes waar het niet zo druk is neemt, dat het dan wel meevalt
Maar de grote wegen waar we met de bus reden is echt niet geschikt voor fiets of brommer. Bijvoorbeeld de Champs Elysees,
3, 4 rijen dik auto's naast elkaar, langs de kant auto's geparkeerd, auto's die schijnbaar zonder noodzaak daarnaast stoppen, en daar zul je maar met je Solex tussen zitten. En zo zijn er meer plekken in Parijs.
Ik vind het moedig dat er mensen zijn die dat durven.

Groetjes

Jos


Een Solex is als een knappe vrouw of een oud huis er is altijd werk aan


Nur in die ruhe liegt die kraft
#16996 20/11/07 10:27 AM
Joined: Sep 2007
Posts: 136
J
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Sep 2007
Posts: 136
Die touringcar ziet men niet zo snel over het hoofd (ook niet als je wat gedronken hebt), en dat heb je met een Solex wel. Daarom schrijf ik dat artikel. Dat is mijn mening, wat iemand doet moet die zelf weten.
De Parijzenaar is geen agressieve verkeersdeelnemer, maar maakt wel van ieder gaatje gebruik. Daardoor is het vaak zo'n chaos.
Het is Amsterdam niet.

Groetjes

Jos

Een Solex is als een knappe vrouw of een oud huis er is altijd werk aan


Nur in die ruhe liegt die kraft
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Jullie hebben allemaal gelijk maar laat nou een ieder voor zich uitmaken wat hij/zij wel of niet durft.


Vriendelijke groeten

Roelof
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
leuk verhaal, zou ik ook nog wel is willen doen! maar ben nog geen 16, ik ga het zeker een keer doen.

#17493 05/12/07 09:31 AM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen op mijn "Frankrijk verhaal"! Er wordt nogal verschillend gedacht over het wel of niet durven en ik vroeg me af waarom ik dat dus helemaal niet heb.
Na lang denken wist ik het voor mezelf waarom ik rare ritten wel durf: Ik zie de solex (en ook mijn motor) niet als vervoermiddel en heb nooit tijdsdruk om ergens te komen. Ik hoef niet, en als het op de 2 wielen mij te gek wordt (ik raakte een keer op een of andere manier verdwaald in Engeland en kwam op een voor mij veel te drukke doorgaande weg terrecht)stop ik gewoon en ga of een andere weg zoeken, of ga de stoep op, of wat dan ook!

Ik moet er anderzijds niet aan denken dat ik met een aantal mensen op stap ga naar een gebied met een bijv. grote verkeersdrukte. In en met een groep ligt voor mijn gevoel een heel ander verantwoordelijksheid gevoel en kan je niet zomaar even stoppen of zoiets! In die situatie kies ik ook voor een tocht in Drenthe denk ik....

Maar ja, in Engeland kreeg ik reacties...geweldig! Maar links rijden blijft erg lastig en een achteruitkijk spiegeltje is daar een must, alleenal om jezelf zelfverzekerder te maken over waar het overige verkeer zich bevindt!

Met trips: nooit doen als je jezelf er niet lekker bij voelt!


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 30 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.026s Queries: 35 (0.007s) Memory: 1.0034 MB (Peak: 1.1801 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 06:17:56 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS