Ik ben in het bezit gekomen van twee solexen Oto en Oto Ami. Ze zijn beide in goede staat, wel heeft de Oto een stuiter in het voorwiel, is dat te repareren of moet ik een nieuw voorwiel? Weet nog niet heel veel van de Solex maar sta open voor informatie! Groet Manuel
Hoi Manuel, welkom op het Solex forum. Ik zie op je foto een hele mooie Ami met de geblokte jasbeschermers. Best bijzonder.
De bobbel in je voorwiel kan ik van hieruit niet beoordelen maar vaak ligt de band er dan niet helemaal goed op. Meestal is het bij het ventiel iets hoger. Check dat eerst.
Meestal is het inderdaad een montage-fout. Dus de oplossing is de band aflaten en het ventiel naar binnen drukken. Zo kan de hieldraad van de buitenband om de binnenband gaan. Daarna op druk zetten en meestal probleem weg.
Bedankt, ga de binnenband checken. Gisteren een stuk gereden met de Ami en die rijd super strak, snel ook denk zeker wel 35! Alleen na een paar km begon hij de sputteren en verloor de motor vermogen. Na een korte stop meteen weer gestart en loopt de motor prima op toeren maar na paar km is het weer mis. Wat zou het kunnen zijn? Brandstof aanvoer, te veel of te weinig? Motor lijkt ook behoorlijk warm te worden.
Ja kan heel lang sputteren met kleine oplevingen die weer wegzakken, als ik de choke beetje naar links beweeg gaat de motor soms even weer wat beter lopen. Ik ga eens kijken naar de ontsteking, maar het lijkt ook met warmte te maken te hebben. Motor wordt snel behoorlijk warm, kan het zijn dat de uitlaat niet helemaal goed zit? Heb met ophalen de motor d’r afgehaald en teruggezet, kan de uitlaat ook de metalen brandstofleiding beïnvloeden? Benzine die vergast in de leiding? Super fijn dat ik hier vragen kan stellen!