Dag kenners van dit mooie fenomeen Solex. Ik ben op zoek maar informatie/documentatie van het enigma de Solex Populair, ook wel "de groene Solex" of "de standaard Solex" genoemd.
Graag zou ik informatie over bouwjaren, types, Frans en/of Hollands etc. willen vinden maar online is praktisch niets te vinden en wat ik vind is erg verwarrend. De één zegt zus en de ander zegt weer zo.
Ik heb één originele folder gevonden (hier op het forum, mijn dank daarvoor) hoe ze er eigenlijk uit horen te zien. Daar staat dus op dat naast het frame en spatborden ook de velgen, trapas en stuur groen horen te zijn. De motorsteunen, trappers, banden en zadel zijn zwart en de handvatten weer wit, geweldig !
Nu zou ik graag iets over de bouwjaren willen weten, van wanneer tot wanneer ze gebouwd zijn. Zijn ze in Frankrijk én in Nederland gebouwd ? Welke types zijn er in het "groen" gebouwd, de 26" én de 24" ? Alleen Zwanenhalzen ?
Er zijn foto's genoeg van "de groene solexen" maar er is er niet één gelijk en de eigenaren beweren allemaal dat zij de originele exemplaren hebben, heel bijzonder.
Maar goed, ik vraag de kenners hier het liefst om documentatie (kopie folders/boekjes mag ook)zodat er vastgelegd is wat nou precies een echte Solex Populair is....
Alvast mijn dank....ook voor het lezen van dit ondertussen veel te lange stukje....