Hallo. Ik heb een kunstoftank besteld voor mijn Oto. Hoe zit dat met de aansluiting van tank naar benzinepomp. Ik heb koperen leidingen. Van pomp / Carburateur hoeft niks mee te gebeuren zie ik. Maar Tank / pomp wel. Vanaf mijn oude tank is dit een recht stukje. Hoe sluit ik dit aan en wat heb ik hier voor nodig en kan hier ook zo een filter in. Op de website van Solex markt staat een leiding voor aansluiting tank / pomp geschikt voor Oto. Maar dat Is geen recht stukje. Dit is er een met bochten. Wie heeft hier antwoord en ervaring mee.
Het simpelste is om de leiding tank/pomp te bestellen en meteen Arjen vragen of hij nog een wartel M8 met tonnetje heeft. Dan zaag je de leiding door, verwijdert de M9 wartel en het trompet-uiteinde bij de pomp, schuif daar wartel M8 en tonnetje overheen, verbind de leiding met een benzinebestendig slangetje van de autoparts winkel, klaar.
Oké. Zal ik doen bedankt. En die benzine filters ? Passen die ook gewoon in deze tanks ?
nee heb je speciale filters voor van plastic met een randje voor de afdichting , die meestal naar de eeuwige jachtvelden wordt gedraaid want de wartel word aangedraaid alsof hij in metaal zit ( overgangstanks waren van metaal en hadden ook al een onderaansluiting) terwijl je een metalen wartel loslaat op een stukje zielig plastic. mag je raden wie wint .
Oké. Dan zet ik een klein filtertje tussen de pomp en tank. Dank je.
je hebt evengoed dat plastic tankfiltertje nodig want anders valt de leiding te diep in het gat en kom je wartel te kort en die is al niet overdreven te lang. Veelal zie je dat door TE vast aandraaien de zeskant van de wartel al in de tank word gedraaid. wat wel helpt is een M9x1 banjobout gebruiken, met O-ring afdichtingen en te werken met een slang ben je van een hoop gezeur af probleem is ze bestaan niet moet je zelf maken. Veel toegepast voor de Heeswijk 24 uurs race
Bij solexmarkt hebben ze verloop leidingen van 9mm naar 8mm . Misschien gemakkelijk om te weten . Heb een kunstoftank geplaatst was een kwartier werk. Paste direct goed . Kon het zo in elkaar schroeven . Top.
Was niet nodig John. Hij heeft verloop leidingen van 9mm naar 8mm. Passen er direct op. Werkt mooi. En er zit ook een slangetje bij van dik naar dun voor carburateur naar tank.
Ik had nog een kunststof tank liggen van de "gelijmde" versie . heb daar al eens eerder iets over geschreven hoe je deze kan herkennen ( kan topic even niet meer vinden dus maar hier geplaatst) Heb voor een experiment een losse kap nodig en dacht aan die tank die ergens in een hoek ligt ter lering en-de-vermaeck. geprobeerd om die op te blazen, dat lukte niet met lucht want het lek te groot , dan maar met water. Ook nog niet gelukt , zal eens wat aceton loslaten op de open gleuf .
Best kans dat de aceton het kunststof oplost en daarna met elkaar verbindt waardoor het totaal niet meer los komt. Ben benieuwd, hier liggen er ook een paar met dezelfde kwaal.
Oké. Dan zet ik een klein filtertje tussen de pomp en tank. Dank je.
je hebt evengoed dat plastic tankfiltertje nodig want anders valt de leiding te diep in het gat en kom je wartel te kort en die is al niet overdreven te lang. Veelal zie je dat door TE vast aandraaien de zeskant van de wartel al in de tank word gedraaid. wat wel helpt is een M9x1 banjobout gebruiken, met O-ring afdichtingen en te werken met een slang ben je van een hoop gezeur af probleem is ze bestaan niet moet je zelf maken. Veel toegepast voor de Heeswijk 24 uurs race
Heb je een foto van de juiste M9x1 banjobout die je gebruikt? Er zijn vele te vinden op internet maar weet niet welke de goede is.
Helaas stop maar met zoeken, een m9 x 1 banjo bout bestaat niet. Zelfs een m9 x 1 nipple is moeilijk te vinden, zolang je niet bij Franse merken blijft.
Helaas stop maar met zoeken, een m9 x 1 banjo bout bestaat niet. Zelfs een m9 x 1 nipple is moeilijk te vinden, zolang je niet bij Franse merken blijft.
Oke. Maar dan zou ik wel eens een foto willen zien hoe je hem hebt gemaakt
weet niet aan wie je die foto vraagt, maar hier wat voorbeelden bij mij uit de werkplaats
Ik vroeg dat aan jou Joan. Omdat jij zei dat je die banjobouten zelf moest maken voor de benzine leiding. Al de banjobouten die ik kan vinden op internet, dat zijn nou geen nippels waar je een benzineslang overheen kan persen. Vandaar dat ik graag een foto wilde zien, hoe zo'n voor de benzineleiding aangepaste banjobout er uit ziet.
nou 3 berichten hierboven, zal inmiddels wel 4 zijn
Die had ik gezien. Wilde graag weten welke banjobout je gebruikt voor de benzineleiding. Op internet zijn wel banjobouten te vinden, maar ik kan er geen vinden die ik direct kan gebruiken voor de benzineleiding. Maar omdat een aantal berichten hierboven dit antwoord was van jou(ja zelf maken, kost een paar centen om in gereedschap te investeren maar dan heb je ook wat) wilde ik graag weten hoe jij zo'n bout geschikt had gemaakt voor de benzineleiding.
ik begin met een stuk messing staf van zeskant 12mm bij de "metaalwinkel" en dan net zo lang klein knagen tot je van staf een bout hebt en voor de leidingnippel een stuk messing plat staf van 12x8 mm en dan ook weer knagen ook hier hangt een aardig prijskaartje aan ( ca 100 euro voor 3 meter ex BTW en dan nog afhalen)
Maar wat als de draad kapot is in de kunstof tank hoe repareer je die of hoe krijg je de banjo bout vast : dan span ik er een helicoil M8x1 in die zijn buitenwerks net groot genoeg om in de vernielde M9x1 toch houvast te hebben dien je wel over te gaan op andere leidingen
Maar wat als de draad kapot is in de kunstof tank hoe repareer je die of hoe krijg je de banjo bout vast
: dan span ik er een helicoil M8x1 in die zijn buitenwerks net groot genoeg om in de vernielde M9x1 toch houvast te hebben dien je wel over te gaan op andere leidingen