Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier en zal mij eerst voorstellen. Ik ben Thom en sinds kort in bezit van een Solex OTO en als ik het goed heb een Solex koffertje. Op het moment ben ik bezig met het uit elkaar halen en schoonmaken van de Solexen. Bij het nakijken van de trapas van de OTO zag ik dat er erg veel speling opzat, en dit was opgelost door her en der schroeven in het frame te plaatsen om de trapas op zijn plek te houden, dit wil ik liever normaal oplossen en heb een nieuwe set besteld. Echter ben ik bang dat door de speling de ronde gaten in het frame ovaal zijn geworden, vandaar ook de vele schroeven denk ik. Is dit op een enigszins nette manier op te lossen?
Bij het achterwiel zat ook speling. Wiel verwijderd en zag dat op de as die door de naaf met trommelrem loopt een paar moeren scheef op waren gedraaid waardoor het schroefdraad naar de maan is. Zijn hier nog nieuwe asjes voor te verkrijgen? Kon online wel een as vinden, maar vraag me af of die uiteindelijk gaat passen.
Heb ook nog een vraag over de motoren. Is er ergens in de omgeving Veenendaal een vakman die eventueel de motoren een beurt/revisie wil geven? Op deze manier heb ik een nulpunt van waar ik verder uit kan werken.
Groet