Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#142274 17/08/22 05:53 PM
Joined: Aug 2017
Posts: 10
O
OTO1963 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
O
Joined: Aug 2017
Posts: 10
Wanneer ik met mijn Solex OTO van een viaduct afrijd, kan het zijn dat de snelheid boven de 40 � 45km/uur uitkomt. De motor maakt dan behoorlijk veel toeren, waarna hij een ratelend geluid gaat maken vergelijkbaar als dat met een openstaande decompressieklep. De motor trekt dan ook niet meer. Is het toerental weer gezakt, dan is er weer trekkracht en werkt de motor weer normaal. Kan iemand mij vertellen waar dit geluid vandaan komt? Ik ben benieuwd naar de reacties. Gr. Ad.

Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
Wat is de normale snelheid van je Solex? Als dit 30 is, is het volgens mij vrij logische dat je geen trekkracht hebt wanneer je 10 a 15 km harder rijdt dan dat je motor aan kan. Ik probeer de snelheid bij berg af ongeveer hetzelfde te houden, dus bijremmen.


solexliefhebbers.nl
Joined: Aug 2017
Posts: 10
O
OTO1963 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
O
Joined: Aug 2017
Posts: 10
Normale snelheid ligt op ca. 35km/uur. Wat veroorzaakt dan het "ratelend" geluid? Is dit de koppeling?

Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
Ik kan je daar geen antwoord op geven.


solexliefhebbers.nl
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ik zou mij dat niet meer afvragen, je motor maakt meer toeren dan zou moeten als je zo hard bergaf gaat. Rem inderdaad gewoon een beetje af.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Dan gaat je motor 4-tacten, het voorwiel gaat dan harden dan je motor kan bijhouden. Heeft te maken met je voorontsteking, dit is bij de Solex een vast moment.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Originally Posted by Johnnie
Dan gaat je motor 4-tacten, het voorwiel gaat dan harden dan je motor kan bijhouden. Heeft te maken met je voorontsteking, dit is bij de Solex een vast moment.
heeft te maken met de afstelling van het mengsel, niet zozeer je voorontsteking. hij hoeft dan niet te werken en kan dus met minder brandstof toe. je luchthendel wat meer naar rechts zetten. en verder als hij niet zo hard hoeft te werken drukt de verbranding de speling er niet meer eenzijdig ( op druk) uit en ga je inderdaad ook meer mechanische herrie horen vanuit de aanwezige speling op de motor onderdelen . zelfde visduct terug zal hij wat harder moeten werken dan op het vlakke en dan wenst hij graag de luchthevel wat meer naar links


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 117 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.026s Queries: 30 (0.007s) Memory: 0.9750 MB (Peak: 1.1309 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 05:11:22 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS