Ik heb hier thuis een motorblokje van een Solex Koffertje liggen. Heb dit ook gekocht, puur om op de kast te zetten.
Nu ben ik op zoek naar een staander of montagevoet voor het blokje, zodat dit niet bij de kleinste beweging omvalt.
Ik heb iemand gevonden die regelmatig staanders maakt voor een Oto en 3800 blokje.
Mijn vraag: zijn de opvangpunten van het blokje van een Koffertje (zie bijlage) gelijk aan die van een Oto/3800? Met andere woorden: kan ik zo een staander kopen en mijn blokje daarop hangen?
3800 is anders dan voor oto dus dat je vraagt of die van een koffertje gelijk is aan OTO/3800 kan niet kloppen het is OF OTO, ( en dat is wel gelijk aan koffertje, maar dat klopt ook al niet want je had koffertjes met kam, koffertjes met DO ( beiden zonder koppeling) en koffertjes met OTO , wel met koppeling dus OF het is 3800. als de staanders goed gemaakt zijn zitten er boven extra gaten om ze zowel voor de 1 als de ander te kunnen gebruiken.
.. de foto doe je levert is een OTO blok maar als hij frans is kan het ook een 2200 zijn kijk eens onder de kap wat er aan lettertjes op het carter staan
Klopt, die bedoel ik! Hangt de motor gewoon op aan de motorophanging en de schetsplaten? Kan je even meten wat de afstand tussen de 2 punten is? Dan kan ik het hier eens nameten.
let op, het onderste gat is maatgevend. ik heb mensen gezien die dachten dat het bovenste gaat maatgevend is en die zijn dan onder gaten gaan bijboren . "maatgevend" dat komt omdat het onderste gat bij alle typen een voorvorkpootplaatje gat is en de verschillen komen omdat het bovenste gat bij de oudere OOK een voorvorkplaatje gat is ( konden ze makkelijk over van een 24" wiel naar een 23" wiel, gewoon die plaatjes aanpassen) en bij de modernere is het bovenste gat aangebracht in een lip van/aan het balhoofd en dat zit hoger
die standaard dient een copie te zijn van de voorvork want aan het blok weigerden ze in het begin wat te veranderen want dan kon je blijven uitruilen en die voorvork diende om een wiel te kunnen plaatsen en dat blok moest dan weer iets doen met de band die om dat wiel heen lag, namelijk wegduwen. was het wel handig als blok en band elkaar ergens tegenkomen, vandaar de gaatjes op de goede plaats plaatsen.