word er een solex aangebracht die het "niet zo goed doet" oa weinig trekkracht. compressie gevoeld en dat was zeer matig om het maar positief te benoemen. dus aan de gang gegaan.
Blijkt de cilinder van een gieting dat de poorten nogal beneden zitten. zit er ook nog een vliesdunne pakking onder dus spoelpoorten gaan maar 1/2 open . Kop krom koppakking doorgeblazen klepje de zitting en pasvlak nogal zwart.
Inlaat van de cilinder maar uitgevoerd met een 6.5 mm gat .
Alles gemaakt zoals het zou moeten, inlaat naar 9 mm gebracht, dikke ( standaard) voetpakking gemonteerd, bovenkant van zuiger aangepast zodat poorten open gaan zoals zou moeten, kop gevlakt op draaibank, klepje geslepen nieuwe koppaking.
Starten, lopen en goed lopen. MAAR meteen hikken als een steigerend paard.
Waarschijnlijk vanwege de problemen had de eigenaar al een nieuwe pomp gemonteerd, alsof er een benzine probleem was dat de oorzaak van het trage gedoe was . Dus vanwege het hikken ik eerst de tank kuisen en tankfilter schoonmaken sproeier doorblazen.
Starten, lopen en goed lopen . MAAR meteen hikken als een steigerend paard .
Pomp los gehaald ( Nieuw type, maar met de 8 mm aansluitingen want het is een oude OTO) . Achterplaat OK, membraan nieuw ( rode type) dus de zuig en blaas proef gedaan.

Nou kom ik terug op de titel "Dat heb ik weer" : heb ik een pompje in mijn handen waar een of andere sukkel vergeten is een kogeltje in de onderste zitting te monteren dus met zeer volle tank wil hij het nog wel een beetje doen, maar als hij echt moet zuigen is het over en uit. Pomp uit elkaar gedrukt , van een sloop pomp een kogeltje over gezet.
Starten, lopen en goed lopen. trekt nu bij wijze van spreken de straat stenen uit de straat, last van tegenwind, ook niet .............. Best beetje van de dag besteed aan het beestje

Last edited by Joan; 27/05/21 04:17 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)