Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
RedFox Offline OP
15000km gereden
***
OP Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Veel leden van het Solex forum plaatsen ".jpg links" in de berichten zodat vervolgens na aanklikken van deze links de foto's worden gedownload en zichtbaar worden.

We leven in een tijdperk dat er al veel on-line foto albums zijn en een aantal van deze zijn erg handig om te gebruiken om je Solex hobby foto's direct in het bericht zichtbaar te hebben zonder dat daardoor het forum zwaar belast wordt.

In je bericht kun je via links van zogeheten IMG tags het laten lijken alsof ze gewoon op het forum staan, in werkelijkheid staan ze elders.
Ik werk zelf al enkele jaren tot volle tevredenheid met PHOTOBUCKET op de diverse forums waar ik zo nu en dan actief ben en via PHOTOBUCKET plaats ik ook mijn foto's in de berichten op ons Solex forum.

Als je eens wilt zien hoe dat in zijn werk gaat en het zelf ook wilt testen of uitvoeren volgt hieronder een tutorial hoe je een photobucket account aanmaakt en hoe je je foto's vanuit die account hier op het forum in je berichten eenvoudig zichtbaar maakt.

1) PHOTOBUCKET ACCOUNT AANMAKEN

Ga naar http://www.photobucket.com

- Klik op "Sign Up"
- Vul een gebruikersnaam, wachtwoord en geldig email adres in. Geslacht en leeftijd mag je over liegen smile
- Na invullen van de gegevens schuif je het pijltje naar rechts (Slide the arrow so we know you're human!)
- Klik op "get started" en zie daar, je (gratis) account is aangemaakt.
- De keuze is dan of 2GB of 10GB wilt gaan reserveren, wat mij betreft is 2GB meer dan voldoende.

Je kunt nu aan de slag en laten we maar eerst een test foto uploaden.
Het gemakkelijkst is om deze vanuit je computer te uploaden.
Als ik met mijn iPhone foto's maak stuur ik die van de iPhone naar mijn eigen email adres en vanuit de email plaats ik ze op de computer in "mijn afbeeldingen".
Dit is dan ook de plaats waar ik ze vandaan haal als ik ze in Photobucket wil uploaden.

2. NU GAAN WE TESTEN:

- Klik in de bovenbalk op de oranje "Upload" button of klik in het midden van het scherm op "choose photo's& video's" (let even op dat je binnen het tabje "upload voor computer" zit)

- Je zult nu een explorer(PC) of finder (mac) venstertje krijgen, ga naar de locatie waar je foto's staan en selecteer een foto/afbeelding om even mee te testen.

- De foto zal na klikken ge-upload worden naar Photobucket en je komt dan in het volgende scherm.

- Vaak loopt er dan nog een kort reclamefilmpje, gewoon negeren.

- Onder het schermpje van het filmpje is je foto die je ge-upload hebt zichtbaar en je kunt de foto desgewenst nog een titel/naam geven, is echter niet noodzakelijk

- Als je nu op de foto klikt zul je een aantal "links to share this photo" gaan zien staan, (email, direct, html, IMG)

- Klik nu 1 x met je muis op het venstertje naast IMG en je zult zien dat er heel eventjes in de kleur geel het woord "copied" zichtbaar wordt.

- In het bericht wat je aan het schrijven bent kun je nu deze link "plakken" zoals je dat normaal met je computermuis doet met "knippen en plakken"

- De link wordt nu als tekst zichtbaar

- Als je nu het forumbericht gaat previewen zul je zien dat de foto dan meteen zichtbaar wordt en uiteraard ook zichtbaar is als je het bericht hebt verstuurd.

- In de album settings (is deel van de user settings) kun je het ook zo instellen dat je alleen maar een IMG code te zien krijg, kwestie van vinkjes aan en uit zetten; Dit is handig zodat je niet per ongeluk de verkeerde code kopieert en plakt.

That's all folks! cool

Veel plezier ermee als je het gaat gebruiken en surf gerust eens rond op je account pagina's om te zien wat je zoal kunt instellen.





Last edited by RedFox; 14/06/14 04:30 PM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
E
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
E
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
Hallo Solexvrienden,

hoe kan ik op de meest simpele manier een foto in een bericht plaatsen?
Het lukt mij niet (meer).
Dank voor jullie reactie.
Groet,
Erry


Solexclub De Vrung Voerendaal
1 member likes this: Aad

Moderated by  Admin, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 23 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.029s Queries: 21 (0.006s) Memory: 0.9358 MB (Peak: 1.0549 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-18 08:32:15 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS