Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2020
Posts: 34
R
Robert Offline OP
Aan het inrijden
*
OP Offline
Aan het inrijden
*
R
Joined: May 2020
Posts: 34
Dit maak ik vandaag mee in de zoektocht naar een goede en eerlijke Solex.
Ik ben veel aan het lezen en zoek op dit forum en bel al wat wijzer geworden, maar toch heb je altijd wat vragen aan de verkoper zelf lijkt mij?

Ik stel hem wat vragen (niet overdreven veel naar mijn idee) en dan krijg je dit...
Werd op deze advertentie gewezen door iemand van dit forum, denk dezelfde persoon die hem verkoopt, maar dat laat ik in het midden en heb ook alles wat naar die persoon zou kunnen leiden even vervaagt. Dat vond ik dan nog wel zo netjes.

Zoiets geeft me dan wel weer een naar gevoel als jezelf nog niet helemaal thuis bent in de Solex wereld.

Attached Images
1.-IMG_3296.jpg (156.16 KB, 184 downloads)
2.-IMG_3297.jpg (227.37 KB, 190 downloads)
3.-IMG_3298.jpg (240.56 KB, 190 downloads)

nvt
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Online Content
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Ogh, lang leven Marktplaats, der zijn solexen genoeg te koop, koop een Lex met kenteken. Je vind niet gauw een solex die gelijk 100 punten is. Of je wilt de hoofdprijs betalen. Alles is te repareren want alles staat hier op het forum.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
voor zover ik weet zit de RDW op slot ( corona) En als het zo makkelijk was om een kenteken te krijgen zouden de meesten dat wel zelf doen dat verhoogd de waarde.
Er worden er nog genoeg aangeboden als zogenaamde "barn finds" ( "schuurvondst") en dat kan best kloppen maar normaliter komen die dan Via via bij je en niet via een marktplaats handelaar die al 15 jaar actief is .

Veel schuurvondsten ( zonder kenteken) dienen te eindigen als onderdelen donor, leveren ze vaak ook nog meer op .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2020
Posts: 34
R
Robert Offline OP
Aan het inrijden
*
OP Offline
Aan het inrijden
*
R
Joined: May 2020
Posts: 34
Ik ben me er zeker van bewust dat het vinden van een zo goed als nieuw exemplaar voor weinig niet mogelijk is. Maar ik vind het ook juist leuk om er nog aan te moeten sleutelen. En zeker met de kennis hier op 't forum ben ik daar geen bang voor smile

Alleen het feit dat iemand dan nog ff moet zeggen: "Veel plezier met je bekrompen en zielige leventje.
Hoop dat je flink de boot in gaat met de koop van een solex." snap niet waar dat dan vandaan komt....

Maarja zoektocht gaat verder en er is genoeg keuze dus door weer smile


nvt
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by Joan
voor zover ik weet zit de RDW op slot ( corona) En als het zo makkelijk was om een kenteken te krijgen zouden de meesten dat wel zelf doen dat verhoogd de waarde.
Er worden er nog genoeg aangeboden als zogenaamde "barn finds" ( "schuurvondst") en dat kan best kloppen maar normaliter komen die dan Via via bij je en niet via een marktplaats handelaar die al 15 jaar actief is .

Veel schuurvondsten ( zonder kenteken) dienen te eindigen als onderdelen donor, leveren ze vaak ook nog meer op .


Sins gister keurt de RDW weer volledig.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Originally Posted by Robert

Alleen het feit dat iemand dan nog ff moet zeggen: "Veel plezier met je bekrompen en zielige leventje.
Hoop dat je flink de boot in gaat met de koop van een solex." snap niet waar dat dan vandaan komt....

Maarja zoektocht gaat verder en er is genoeg keuze dus door weer smile


ach ach ach, pissed kan ik daarover worden, wat een hufters lopen er toch rond niet te geloven. Daar wil je ook geen zaken mee doen, ik probeer zelf ook wel eens wat via mp te verkopen, en er zijn ook kopers die dit doen. Schandelijk laag bieden, en dat weten ze maar al te goed, en als je dan niet reageert of hun bod verwijderd (wat ook in de advertentie staat dat dat gaat gebeuren) krijg je digitale scheldkanonnades en doods verwensingen naar je hoofd geslingerd. Echt te belachelijk voor woorden. Maar goed waar ben je naar op zoek?

Ik heb nog een Oto staan met kenteken, daarvan moet echter het stuur vervangen worden, de pen is scheef (waarschijnlijk bij de vorige eigenaar een keer omgevallen) en het blokje moet weer opgebouwd, die had ik uit elkaar gehaald om te kijken hoe die er aan toe was en gelijk van nieuwe pakkingen e.d. te voorzien.
Stuur is er en alles om het blokje tip top te maken is er. Ik kan het voor je doen, je mag hem ook komen halen en zelf doen (je wilde toch sleutelen? grin)

Dan heb ik nog een Oto die ligt volledig uit elkaar, banden en velgen zijn slecht maar ook met een kenteken.

Stuur maar een pb bij interesse.

Last edited by MarkN; 20/05/20 08:56 AM.

Salut!
Mark

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 89 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.034s Queries: 29 (0.012s) Memory: 0.9700 MB (Peak: 1.1232 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 19:02:47 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS