Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 5
Hop To
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
ik ben dus bezig om mee tegaan doen aan de solex race maar nu zit ik met het volgende probleem welke type solex cilinder kan ik het het beste gebruiken kwa spoel poort timing aangezien er jongens in de solex race wereldje met twee verschillende typen rijden geconstateerd door mezelf tijdens de race in almkerk het type met het stopje in de spoelpoort of het type zonder z n stopje welke is het best en wat voor soort ontsteking kan ik het best monteren?

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
niemand die het antwoord weet slapen de echte tuning specialisten ofzo

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Ik ben begonnen met cylinders met het stopje omdat ik de illusie had dat ik daar grotere kanalen mee kon maken.
Het gietstuk heeft namelijk niet de platte kanten aan de buitenkant ( voor iemand die de cylinders bestudeert heeft
die weet wat ik bedoel) die de andere cylinder hebben.
Ik heb nu graag een ander type cylinder, niet met name genoemd door de inzender.
welke dat is zeg ik niet want dat drijft de prijs op, net zoals die garelli zuiger tip >> zuigers weg.

En uitzoeken met de schuifmaat erbij er zijn cylinders daar zitte de maten al te hoog !
Dat is in principe uit zichzelf sneller maar geeft je als tuner minder mogelijkheden. ( leuk voor een "B" racer)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo tunings experts peter en joan ik denk toch dat ik de cilinder met het propje ga uit vijlen alleen weet ik me niet echt raad met de die spoelpoorten wat ik eraan veranderen zal.en aangezien ik niet veel wil vernielen hoop ik toch op wat tips vanaf jullie kant

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
in plaats van rond rechthoekig maken niet hoger maar wel breder.
Gezien je commentaar zou ik er niet aan beginnen.
Tunen eist veel oefening en je moet toestaan dat er veel fout gaat, uithuilen en overnieuw beginnen.
En deze mentaliteit heb je kennelijk nog niet.
Ga maar oefenen op Tomos daar zijn er genoeg van en kosten als sloper geen drol.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hoi joan ik heb wel wat bromfiets sleutel ervaring maar een solex is toch een vak apart ik ga aan de slag met m n dremel en ik vijl de spoelpoorten niet hoger maar wat breder en en dat het wat gelijdelijker inmekaar overloopt en aangezien de spoelpoorten al hoger zitten dan een andere solex cilinder doe ik daar maar niks aan.en wat voor soort ontsteking zou jij mij aanraden

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
een deucevooooooooo ontsteking

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Peugeot ontsteking ( bv van type 103)
zelf grondplaat maken ( rond 100 van dikke alu plaat) voor de spoelen zoals de oude typen ( type CT) dat hadden.
carter van solex zover uitdraaien en vlakdraaien dat grondplaat te bevestigen is.

Evt 3 carters opsturen krijg je er 1 terug.
Evt alu plaat meesturen krijg je grondplaat terug.
Na 6 september


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Je moet het propje eruit boren dan kun je er mooi bij komen met je dremel daarna weer dicht lijmen met 2 komponenten lijm. deze cylindertjes willen wel leuk lopen. Ik heb zelf lieverde tum 80a maar dat is ieder zijn eigen.
groeten bauke

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo hallo helaas was ik niet op de wk jammer jammer maar heb m.n solex blokje al flink verdremelt ben ik bang ik draai nog met de orginele ontsteking iets over de 50 kmh
ik zit nog steeds met die cilinders tekloten ik heb dus het propje eruit geboort maar ja hoe nu verder heeft iemand tips of gewoon een snel blok voor mij tekoop??? zodat ik volgend jaar in elk geval kan mee racen.greetz

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
wat versta jij onder een snel blok en wat heb je er voor over. er staan hier toch ook veel tips op internet. is je blok verder nog origineel heb je alleen je cylinder verandert? groeten bauke

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
hallo bauke ja cilinder zuiger en carburateur heb ik verandert. via de tips die ik al op deze site heb gevonden.en onder een snel blok versta ik dat ik kan mee strijden om de ere plaatsen.heb jij nog een snel blok voor mij liggen dan?????!!!

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
wat heb je aan de zuiger verandert dan? Rij je nog met een originele zuiger en drijfstang of niet. over snelle blokken gesproken en mee doen om de prijzen je moet niet vergeten dat het groten deels van je rijstijl afhangt. wij hebben bij onze club 3 klassen a b c klasse voor de c klasse is gouw wat klaar te maken en voor de b misshien ook maar als je in de a wilt strijden zul je toch zelf wat moeten onder nemen want je moet heel veel geluk hebben bij het opvoeren. en omdat ik zelf ook bij lange na het snelste spul niet heb voor de a klasse kan ik je in die richting niet echt helpen.
m.v.g. bauke


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 30 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.035s Queries: 40 (0.015s) Memory: 1.0135 MB (Peak: 1.2056 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 01:43:45 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS