Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Heb een paar dagen geleden wat werk aan de 4800 gedaan, onder andere overgestapt naar Aspen, chinese uitlaat er weer onder (pijpje komt beter uit zodat de uitlaatgassen naar de zijkant gaan) en ik had de gaten van het luchtfilter opgeboord naar 8mm.

Ik reed de dag erna dus naar werk, maar hij liep veel te rijk, heb zelfs nog de sproeier vervangen, maar het leek niet te helpen. Vanochtend voordat ik naar werk ging had ik het idee om de remlucht sproeier te vervangen met de 'echte' sproeier, deze heeft een iets groter gat, en met een beetje weerstand heb ik 'm erin kunnen schroeven (lijkt wel het zelfde schroefdraad te zijn)

Nou echt... wat een verschil, remlucht hendel staat nu ongeveer in het midden, GEEN gestotter (viertakten) meer, en hij lijkt in het algemeen gewoon 'zachter' te lopen. Hele rit 28 - 30 kmh gedaan op de vlakke weg. Nooit gedacht dat het zoveel verschil zou maken...

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
laat hem maar eens helemaal weg en dan weer proberen. Er zit zoveel ruimte in de maten van dit type sproeier dat ze ook eenvoudig zelf zijn te maken en/of bestaande aan te passen op te boren. En dan is er nog een dingetje, veel brandstof sproeiers zitten vaak te diep, mede door vast aandraaien, ze komen dan ( te dicht) tegen de achterkant van de carburateur aan en daarmee help je het remluchtverhaal ook om zeep. daar is ook nog mee te experimenteren koperen ringetje ( type van de carterboutjes) onder de kop van de sproeier en dan vooral niet erg vast draaien


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Originally Posted by Joan
laat hem maar eens helemaal weg en dan weer proberen. Er zit zoveel ruimte in de maten van dit type sproeier dat ze ook eenvoudig zelf zijn te maken en/of bestaande aan te passen op te boren. En dan is er nog een dingetje, veel brandstof sproeiers zitten vaak te diep, mede door vast aandraaien, ze komen dan ( te dicht) tegen de achterkant van de carburateur aan en daarmee help je het remluchtverhaal ook om zeep. daar is ook nog mee te experimenteren koperen ringetje ( type van de carterboutjes) onder de kop van de sproeier en dan vooral niet erg vast draaien


Oh echt? Dat van die sproeier is heel interessant! Ik probeer hem altijd rustig vast te draaien, want ik weet dat het metaal erg zacht is, ik zal dit weekend is gaan experimenteren!


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 100 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.025s Queries: 22 (0.007s) Memory: 0.9369 MB (Peak: 1.0620 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-23 12:15:31 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS