Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Sep 2017
Posts: 18
A
Arno Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Sep 2017
Posts: 18
Hallo iedereen. Eerst even de beste wensen nog aan alle Solex liefhebbers op dit forum!

Ik heb een vraag aan de kenners... Ik heb een Black n Roll 4800 welke eigenlijk wel goed rijd. Alleen als de motor koud is, rijdt hij niet mooi, en wil niet erg snel wegkomen. De remlucht hendel naar links schuiven helpt niets. Dit is al zo sinds ik m in bezit heb.
Inmiddels is de hele motor uit elkaar geweest. Er zit een nieuwe zuiger in, nieuwe lagers, een nieuwe koppeling en nieuwe pakkingen. De oude S4800 Chinese carburateur voldeed niet, en heb ik een Oto carburateur geplaatst. Ook omdat het stationair draaien dan veel rustiger is. De "Solex" rijdt ongeveer 35 KM per uur als deze warm is.
Mijn vraag is het volgende: Wat kan de oorzaak zijn dat mijn B&Roll de eerste 5 minuten slecht op gang komt? Ook stinkt mijn broek enorm naar uitlaatgassen als ik een stukje gereden heb. Ik heb nog een Solex type 1700, en als ik daar op gereden heb ruik ik geen stank aan mijn kleren...

Ik zat zelf te denken aan de bougie. Ik heb de tussenruimte van de bougie ook al aangepast maar dit heeft niets geholpen. De ontsteking zelf is niet af te regelen. Deze is elektronisch. Een andere sproeier helpt ook niet. al vele getest.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Mvg, Arno uit Leeuwarden. wink

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
inderdaad warm en koud scheelt vaak nogal.
Stinkende kleren: is de afdichting van het spruitstuk op de cilinder wel goed, is de afdichting van het kogelgewricht van spruitstuk naar uitlaat wel goed ?
Heb je wel een goede spatplaat achter je carburateur ( aan de rechtervorkpoot) , je kunt niet alleen naar uitlaatgas stinken maar ook naar gelekte benzine als dat uitdroogt ruikt het zowat hetzelfde en daar heb je die spatplaat voor. heb je wel een spatlap onderaan je voorspatbord want de uitlaat werpt zijn gas en olie spetters ook naar achteren weg en een spatlap helpt ook daar bij om dat min of meer weg te houden


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Veel van mijn electronische ontstekingen doen het slecht als ze koud zijn. Na een kilometertje begint het erop te lijken en als het zaakje goed warm is loopt het heerlijk. Geen zorgen dus, het hoort er gewoon bij wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2017
Posts: 18
A
Arno Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Sep 2017
Posts: 18
Bedankt voor zover. Inderdaad.. de B&Roll heeft geen spatlap. De 1700 wel.

Gouden tip!

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Eerder een vette tip grin


Salut!
Mark
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Beste Arno!
Ik had ook last van een stinkende broek! Afdichtingen waren goed. Uitlaatscharnierpunt met veer verbeterd! Nog steeds last!
Hetvolgende gedaan!
Het pijpje van de uitlaatpot blaast tegen de binnenkant van het spatbord. Door de draaiende beweging van het wiel worden zo de uitlaatgassen door de band meegenomen .
Deze uitlaatgassen komen dan boven uit het spatbord en rijd je er dus met je broek vol in.
Ik heb een siliconen slangetje (hittebestendig) aan het uitlaatpijpje geschoven en eengat geboord onderin het spatbord . Hier het slangetje doorgevoerd.
Het slangetje komt dus uit tussen het spatbord en de spatlap en de gassen worden dan onder de solex afgevoerd. Daarna geen stinkende kleren meer!


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 30 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.027s Queries: 28 (0.009s) Memory: 0.9665 MB (Peak: 1.1151 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 23:29:03 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS