Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Weet iemand goede adressen waar men een frame kan zandstralen en poederlakken? Ik zit er aan te denken mijn 2200 zo'n behandeling te geven. Lijkt me dat dit een zeer slijtvaste afwerkingslaag is.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ja, ik heb er in de loop der jaren ook menigeen laten doen, Gerritsen in Nijkerk, maar dat is vanuit Belgie nogal een rukje, zeker omdat ophalen daar vaak meerdere bezoeken vereist want dit old timer werk gaat meestal in de zaterdaguren want het productie werk door de week heeft voorrang en dan is planning van "wanneer klaar" nog wel eens te enthousiast


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Nijkerk is inderdaad een beetje ver voor me. Welke richtprijzen worden zoal gehanteerd voor een solexframe?

Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Originally Posted by vermaut
Nijkerk is inderdaad een beetje ver voor me. Welke richtprijzen worden zoal gehanteerd voor een solexframe?


Ik zie op hun site 120 euro voor een solex. Is dit realistisch?

Joined: Jun 2005
Posts: 388
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Volgens mij wel, heb zo'n 12 jaar geleden 100 euro betaald.


Groeten SOLEXRIJEN
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Ik denk dat ik beter een adresje zoek dichter in de buurt. Iemand suggesties? Ik heb momenteel geen zin in zelf afschuren en spuiten. En zo'n laag lijkt me veel slijtvaster.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
probleem is dat veel ermee gestopt zijn of zeer hoge prijzen ( moeten) vragen vanwege de zeer aangescherpte milieu eisen, denk alleen maar eens aan wat er bij stralen aan troep vrijkomt , laat staan de huidige commotie over asbest in veel straalmiddelen.

verder is dat poedercoaten ook energie intensief, frames worden vaak eerst gestookt om oude verf en verborgen vet aan te tonen en zacht te maken, dat vergemakkelijkt het stralen en als je dan kleur ( weer verwarmen) en blanke afdeklaag wil ( weer verwarmen) zie dan de gas rekening maar eens oplopen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by vermaut
Ik denk dat ik beter een adresje zoek dichter in de buurt. Iemand suggesties? Ik heb momenteel geen zin in zelf afschuren en spuiten. En zo'n laag lijkt me veel slijtvaster.
je kent "google" toch wel, neem de internationale en tik daar eens in "poedercoaten" en "vlaanderen" ik kreeg er zo veel dat ik voor de eenvoud maar gekozen heb voor alleen "west" vlaanderen

en dat gaf al Resultaat


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Ik weet een aantal bedrijven die kunnen poedercoaten en stralen. Vroeger had ik een kennis waarbij ik de spullen naar toe kon brengen. Hij is helaas gestopt. Volgend jaar ga ik mijn frame es ook wegbrengen. Ik denk dat 120 euro een normale prijs is. Wanneer je naar bv velgen kijkt, deze kosten 30 euro p/s


solexliefhebbers.nl
Joined: Jan 2012
Posts: 381
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Wel het beste bij een bedrijf dat ervaring heefd met straalen van dun materiaal anders krijg je allemaal misvormde onderdelen terug.
Het beste is laten ontlakken in een zuur bad dat ook veel van deze bedrijfen kunnen.
Dan licht straalen en vervolgens poederen.


gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37
Van heerbeek - JDL racing teams
beter duur als niet te koop
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Zopas een mailtje gestuurd met de gegevens van dit projectje naar 3 verschillende bedrijven. Ik wacht het antwoord van deze 3 af en hou jullie op de hoogte.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by stoolex
Wel het beste bij een bedrijf dat ervaring heefd met straalenstralen levert kleine deeltjes op met een hoge "impact"=inslagwaarde, dat vertaalt zich in lokaal zeer hoge temperaturen EN een soort van hamer=smeed effect daardoor zet het materiaal alleen op die plek uit en ga je een golfbaan effect krijgen, mijn eigen werk straal ik met maximaal 5 bar en de nozzle niet te dicht op het werk met een continu zwaaiende beweging , al duurt dat soms uren om iets schoon te krijgen van dun materiaal anders krijg je allemaal misvormde onderdelen terug.
Het beste is laten ontlakken in een zuur bad doen ze dat niet alleen voor reeds eerdere met epoxy behandelde delen ? dat ook veel van deze bedrijfen kunnen.
Dan licht straalen en vervolgens poederen.

Last edited by Joan; 18/11/17 06:32 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Met welk medium straal je een solexframe het best?

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik haal straalmiddel voor mijn kast bij HBM ( komt de kast ook vandaan) en af en toe via internet , alumina en glasparel ( voor carters ed) wel steeds de kast schoonmaken als ik switch van alumina naar glasparel, andersom hoeft niet ( grof>fijn=schoonmaken, fijn>grof=niet belangrijk)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2005
Posts: 57
vermaut Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2005
Posts: 57
Stralen deed ik tot hier toe ook zelf in mijn straalcabientje (vooral motorblokjes). Deze deed ik tot op heden met glasgranulaat. Voor de zamac blokjes blijf ik absoluut bij glasgranulaat. Het aluminiumoxide heb ik echter nog nooit gebruikt. Misschien deze eens op enkele stukken frame gebruiken. Het glasgranulaat lukt ook voor framedelen, maar dit is een een supertraag proces met vrij hoog verbruik van glasgranulaat. Mijn eerste solex heb ik zo zelf gestraald voor het spuiten. Werkje van zeer lange adem geweest met dit glasgranulaat.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 31 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.041s Queries: 45 (0.014s) Memory: 1.0541 MB (Peak: 1.2727 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 12:18:09 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS