Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Page 2 of 2 1 2
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Succes met de operatie Joan.


Gr. Han

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
morgen vroeg 7:00 melden bij UMC


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Joan, hopelijk kunnen ze in het UMC de "schade" herstellen.
Inzicht is mooi maar Zicht nog veel belangrijker.

Verder, respect voor alle mederijders en betrokkenen die de 24-uurs Race weer tot een mooi einde hebben gebracht.
Hier en daar zijn er ook weer, helaas, wat ongelukken gebeurd, waaronder team 10 die zo'n halve minuut voordat ik langs kwam z'n Solex in tweeën had gebroken.
Onze naaste buren hadden ook pech en hadden een drijfstanglager OP de zuiger liggen

[Linked Image]


Zo hoorde ik ook van een mederijder van ons team dat er een Solex in de sloot/greppel bij de inrit van het "bospaadje"gereden was.
Ook de rijders van ons team hadden wat pech, de ene was iets te enthousiast de kombocht ingereden en er min-of-meer uitgeschoten was.
De ander had wat meer pech en had flinke schaafplekken op armen en schouder, hij heeft overigens na een wat langere rust/herstelpauze toch tot het einde meegereden.

Hier nog wat tellerstanden van een teller die op het achterwiel gemonteerd is, hiermee heb je een betrouwbaarder beeld want bij vallen wil de motor nog wel eens wat meer toeren maken dan bij normaal wegkontakt (Landsadt : 73km/uur op z'n kantje).

[Linked Image]

De maximum snelheid is 's nachts/ inde vroege ochtend met windje mee gehaald maar de rest van de dag lag de snelheid bij hogere omgevings temperaturen beduidend lager.

De totaaltijd is 28 minuten korter, één keer een vuile bougie bij de stierenstal en dus verder fietsen naar de pits en een keer een gebroken freewheel wat door de mannen van Ad van Heerbeek vlot vervangen was.


Last edited by FFAnders; 28/08/17 07:59 PM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Hee Joan, succes met je ogen, je hebt ze nodig!

De 24 uurs was dit jaar voor mij anders dan anders, in plaats van sleutelen of rijden ben ik wedstrijdleider geweest.
Na enkele discussies is het toch gelukt om wat vaker met de uitslagen te komen (ieder uur ipv om de 2 uur).
Het was een unieke, leuke ervaring, maar ik mis de adrenaline toch wel.
We hebben nog een jaartje om erover te slapen wat we volgend jaar gaan doen wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Aug 2013
Posts: 182
W
Aan het inrijden
*
Offline
Aan het inrijden
*
W
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Bedankt voor de update ieder uur John.

Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Zeker heel fijn. John bedankt!!!.

We gaan nog één poging wagen om een heel sportief meiden team bij elkaar te krijgen,
en hebben dan een SUPER monteur nodig. Ik durf het bijna niet te vragen. cry


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Kijk nu al uit naar 2018 laugh wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2010
Posts: 224
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Nov 2010
Posts: 224
Brandweer 24 uurs raceteam uitgevallen.

Niet alleen Verstappen had er last van het weekend, het 24 uurs solexteam van de brandweer had ook tegenslagen.

Het begon allemaal zo enorm goed, wellicht te goed…

De eerste ronde direct op kop samen met team 38, van start af aan een gat van 20 seconden op nr 3.
Vier uur lang ging het team van de Brandweer “als de brandweer”, we waren weer terug van weggeweest.

Maar dan, een rijder van ons had een crash waardoor we de koppositie verloren en gezakt waren naar de 15e plaats met enkele ronden achterstand.
Gelukkig konden we de opgelopen achterstand goed dichtrijden en krabbelden we netjes terug naar de 6e plaats. Een podiumplaats zat er nog steeds in!

Rond een uur of 04:00 in de morgen, inmiddels 12 uur gereden, verloren we vermogen in het motorblokje.
Er was absoluut geen kracht meer om fatsoenlijk een bocht uit te komen en hebben we besloten om de pits in te rijden en een grondige inspectie te doen.
Het ontstekingstijdstip gecontroleerd, brandstoffilter vervangen, luchtfilter vervangen, carburateur schoongemaakt….
Het mocht niet baten, het probleem was niet verdwenen.

Tenslotte de cilinder, kop en zuiger gedemonteerd. Wat we toen zagen verklaarde alles.
Iets wat we niet eerder hebben meegemaakt in de voorgaande jaren.
Een kanjer van een warmloper! De moed niet opgegeven!
Cilinder opgelapt (dachten we) en een nieuwe zuiger er in.
Helaas heeft ook dit niet lang geduurd, bij nadere inspectie bleek het nickasil los gekomen.
De schade was te groot om nog verder te rijden.

Pech deze keer… Hopelijk volgende keer beter.

We willen iedereen bedanken voor de support tijdens de race.

Rob, Maickel, Roel en Rik
Team 31 Brandweer Rotterdam

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Joan
morgen vroeg 7:00 melden bij UMC


nu een groot plakkaat op mijn rechteroog, morgen weg laten halen en controle op de reparatie, mocht 4 uur lang alleen naar de grond staren om een luchtbel die ze aangebracht hadden om netvlies te 'ontwateren" op zijn plek te houden ( na de operatie zie ik met mijn andere oog ook ineens "fliebertjes' ) morgen ook maar na laten kijken.

wel tijd zat gehad om na te denken over meer PK's voor 2018 want dat schoot er nu bij de voorbereidingen in, maar eerst een testbank maken, want dat gestuikter in de polder heeft me kennelijk niet geholpen bij het stabiel houden van de eerste reparaties die makkelijker zijn, deze heeft als gevolg dat je met een jaar terug kan omdat de lens als reactie "staar "ontwikkeld


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Is er een oorzaak bekend waardoor het netvlies loskomt ??

Een testbankje is altijd een uitkomst , zeker voor regenachtige dagen, je hoeft er de deur niet voor uit om een motor te testen.
De enige missende factor is Tegenwind, dat is een nogal uitgebreide aanpassing om dat erop te bouwen.
Misschien komt het er dit jaar wel van.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
oorzaak, niet echt ,mogelijk begonnen met een geknapt bloedvaatje en daarna iets te onvoorzichtig met de reparaties
netvlies schijnt standaard los te hangen en dient als een soort 'Plak" tegen de wand te blijven hangen is mij uitgelegd .

testbank ik hang er een dynamo aan, ga dan ook een achterwiel gebruiken met tandwiel alsof het een generator is en dan een serie schakelaars om per 5 km een extra lamp van 50 watt aan te schakelen als 'luchtweerstand "

overigens heb jij al best een snelle als ik naar je eerdere inzending kijk.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
JOAN, als eerste beterschap met de ogen, voorzichtig mee zijn.

Testbank
Dan zou je voor 1 kilowatt al 20 lampen moeten hebben voor de weerstand.
Ik kom met de tacx op 820 watt bij een snelheid van 62 km/h en bij 360 watt op 32 km/h
Dit klopt niet helemaal met het rijden op de weg, verkeerd ingesteld, maar kan wel vergelijken zonder buiten te komen
Groet
ANdre


't is ginne logie!
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Snel is leuk maar BEHENDIGHEID , spierkracht , uithoudingsvermogen en lef zijn ook Zeer belangrijk en daar scoor je uiteindelijk punten mee.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Hopelijk komt het snel weer goed Joan. smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Jan
Hopelijk komt het snel weer goed Joan. smile



hoop het ook, draag nu een polsbandje voor het geval me wat gebeurd dan weten hulpdiensten waar ze aan toe zijn ( verplicht )

Attached Images
armbandje.jpg (105.3 KB, 153 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Jan
Hopelijk komt het snel weer goed Joan. smile



hoop het ook, draag nu een polsbandje voor het geval me wat gebeurd dan weten hulpdiensten waar ze aan toe zijn ( verplicht )

Weer eens wat anders dan een vapour lock...
Spoedig herstel gewenst Joan!!


Groet, Tim
Page 2 of 2 1 2

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 25 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.038s Queries: 49 (0.014s) Memory: 1.1033 MB (Peak: 1.3434 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 16:42:17 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS