|
Joined: Apr 2006
Posts: 71
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2006
Posts: 71 |
Ik wil de schroefdraad opzuiveren van het motorblokje Is dat gewoon M6 of is het iets anders De tapeindjes is dat ook M6 ?????? Gr. joop
Last edited by jc_kort; 15/02/16 02:30 PM.
Een mens is nooit te oud om te leren
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Tapeindjes is M6 en de rest ook
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
Ik wil de schroefdraad opzuiveren van het motorblokje Is dat gewoon M6 of is het iets anders De tapeindjes is dat ook M6 ?????? Gr. joop vooral van de 3800 is het geen M6 althans het lijkt erop maar veelal zo beroerd gerold dat er niet eens toppen aan de draad zit. ik koop schroeven M6 bij 40 met vol draad en zaag daar dan de kop plus een stukje af en houd dan ca 30 a 35 mm draad over, beter dan nieuwe met een vijl het afgezaagde stuk kuizen en een puntje aan maken. kan in de bankschroef door de eindjes in een "koppelmoer" te steken en vast te zeten met een contra moertje. met moer en contramoer kun je de tapwindjes ook netjes uit en in het carter draaien ( en vooral NIET muurvast anders ben je je draad al kwijt voor je begint te monteren ( zie ook item over DO blokje)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2006
Posts: 71
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2006
Posts: 71 |
Ook nu weer bedankt Gr. joop
Een mens is nooit te oud om te leren
|
|
|
|
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2010
Posts: 410 |
Heb bij 1 vd bllokjes voor de cilindervoet helcoils gebruikt.(moeten gebruiken zelfs) Als je hierin de draadeindjes draait heb je een mooie degelijke bevestiging. Je moet nl wel een beetje geluk hebben dat de draad in het carter en carterdeksel nog niet teveel verkloot is. Probeer de draadeindjes iig met de hand of geringe kracht zo diep mogelijk in het carter te draaien. Hoe meer draad, hoe minder kwetsbaar de bevestiging.
OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Als ik het spul losheb gaat er meteen een helicoil in, heb te vaak meegemaakt dat bij montage het tapeind omhoog komt.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Dat setje op de afbeelding is de goede.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2016
Posts: 47 |
Bedankt voor je vlotte reactie.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Ja, ik heb die ook en bevalt erg goed. Ik heb ook een "recoil" van een ander merk, tap en boor zijn goed maar de rest is pisbakkenstaal.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2016
Posts: 4
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2016
Posts: 4 |
uitlaat verloop van m6 naar m7. UITLAATTAPEIND VERLOOP M6-M7 Artikelnummer: 208-I-PM4228
BIj jmpb parts lutten rheezer end 99 cent
|
|
|
|
Joined: Oct 2016
Posts: 4
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2016
Posts: 4 |
UITLAATTAPEIND VERLOOP M6-M7 Artikelnummer: 208-I-PM4228
bij JMPB Onderdelen lutten
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Hier gaat er gelijk een helicoil in met steboutje m6 x30 en dan 12.9 Ook nog ff loctite erop in het carter Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
nadeel van M7 is dat je niet het voordeel hebt van de helicoil namelijk het verdelen van de krachten over meer gangen en je hebt een tap M7 NODIG (DUNNER GEZAAIT DAN HELICOIL ) en het nadeel van beiden is dat je op sommige stukken al geen carter meer over hebt met helicoil steunen de coils nog wat tegen elkaar met M7 hang je in de open lucht voor beiden verdient het aanbeveling een recht tap hulpstuk te maken een blokje dat je op het carter spant met een precies haaks gat erin geboord als tapgeleider anders kom je helemaal in de buitenlucht uit
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
De schroefdraad van de onderste boutgat van het carterdeksel, waar de tank met een boutje vastgezet wordt, is dol. Het boutje draait door en kan daar de tank niet meer vastzetten. Mijn vraag is of dat nog te repareren is met een helicoil. Of moet ik een ander carterdeksel kopen?
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
De schroefdraad van de onderste boutgat van het carterdeksel, waar de tank met een boutje vastgezet wordt, is dol. Het boutje draait door en kan daar de tank niet meer vastzetten. Mijn vraag is of dat nog te repareren is met een helicoil. Of moet ik een ander carterdeksel kopen? helicoil. De laatste tijd zet ik ze aan de lopende band bijna . Ook achteraan laat vaak te wensen over maar die is nog te redden door iets dieper in te boren, M6 te tappen dan een lang draadeind erin, hoeft er daarna nooit meer uit , en met een moertje werken
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Oke. Omdat het daar maar een dun stukje schroefdraad is, dacht ik dat een helicoil daar niet in te tappen is. Maar een stuk draadeind daarin vast te tappen is natuurlijk de oplossing. Bedankt voor de info, Joan
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
Oke. Omdat het daar maar een dun stukje schroefdraad is, dacht ik dat een helicoil daar niet in te tappen is. Maar een stuk draadeind daarin vast te tappenNIET voor onder, de suggestie voor draadeindje is ACHTER, bij het spruitstuk dus voor onder: helicoil is inderdaad MEESTAL langer dan dat het randje is maar je hebt helicoils in "1D" en "1,5D" en "2D" de meesten hebben "1,5D" maar dan laat je maar een paar gangen los bovenaan hangen is natuurlijk de oplossing. Bedankt voor de info, Joan zie Deze tabel voor de inbouwlengtes van de diverse helicoil soorten
Last edited by Joan; 24/04/21 08:05 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Mijn vraag was inderdaad voor de onderkant en niet de achterkant. Moet even kijken, maar volgens mij zijn de helicoils die ik heb 1,5D.
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Ik heb onder ook al diverse helicoils geplaatst, “t ken net”
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
0 members (),
81
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|