Ben een 23" koffertje aan het restaureren. Alleen weet ik niet welke stickers er op een 23" koffertje horen te zitten. De adverteerders bieden wel een sticker set aan voor een 24". Of kunnen die stickers ook op een 23"koffertje.
Verder zoek ik een afbeelding van de biezen die op het balhoofd horen te zitten van een 23" koffertje. Heeft iemand een duidelijke foto van deze biezen?
Ja idd achterop zit een Wybertjes-sticker. Op de grens van zwart naar wit spatbord. Ik heb nog ergens een origineel koffertje staan, zou heel diep moeten graven om die te vinden
Heren bedankt voor de info.Het is nu duidelijk welke stickers ik moet gebruiken.
Voor het biezen heb ik verschillende stiften gold gekocht. Helaas willen die niet biezen op het gladde metaal.
In het onderwerp Biezen werd gesproken over de Artline 990XF Gold 1,2mm dikte.
Ik neem aan dat deze wel mooie biezen kan maken op het gladde metaal. Alleen weten jullie waar die te koop zijn. Hier in de boekwinkel hebben ze dit niet. Bij Bol.com kon ik hem ook niet vinden
ik gebruik de artline 990xf gold 1.2mm altijd en die zijn supper goed die zijn hier in de boekenwinkel te verkrijgen in alle maten bijna en om de lijnen zo recht te trekken gebuik ik magneetlint die kun ge mooi op het fraen plakken in bijna alle richtingen en bogen echt mooi daarna met vernis over blazen om ze te beschermen ik heb er nog wel eentje in reserve liggen gr pierre
Volgens de adviezen die ik heb gekregen toen ik vorig jaar mijn OTO heb gebiesd tijdens de restauratie zou de voorkeur breedte van de biesjes 0,8mm zijn. Ik heb toen de Edding 780 Paintmarker Ronde punt 0,8 mm Goud gekocht. (Persoonlijk vind ik de 1,2mm ook wat aan de brede kant) Met deze pen is het biezen op metaal zeer goed gelukt, bijgaande nog even de link naar mijn bericht van Juni 2014 en die naar de pen. Om de lijnen mooi strak te krijgen gebruikte ik flexibele magneetstrips. Deze zoals ze worden toegepast in o.a. koelkastdeuren, een idee wat oorspronkelijk door Pierre hier op het forum s gelanceerd en nadien veel navolging heeft gekregen.
Ik heb in Ranst een set (beige) gekocht bij Marcel van de Ven, en vorige week nog een set (goudbies) besteld bij Ad. Beide zijn van dezelfde kwaliteit. Bij Pelders zijn ze ook zeer goed, daar heb ik ze ook al eens van gehad.
Volgens mij heb je aan de bovenkant 2 horizontale streepjes en aan de onderkant 1 horizontaal streepje. Deze worden verbonden met 2 verticale streepjes. tenminste wat ik mij kan herinneren. Tussen die beide verticale strepen zit dan het van der heem stickertje.
Hallo, Deze post is al jaren oud maar maar wil toch vragen, wie tegenwoordig de mooiste BEIGE !! stickerset verkoopt voor mij Solex - OTO. Voorheen Pelders..? mss nu nog wel . Zie allerlei afbeeldingen maar zijn dan Blauw , groenig enz. De stickers op mijn Solex zijn zover vergaan dat ik eraan " moet " jammer . Ik vind dat te nieuw....hij moet vintage lijken. Roelof heeft ooit mooie afbeeldingen geplaatst zag ik bij Transfers en biezen. ( foto`s plaatsen lukt mij ff niet, te lang geleden dat ik iets hier geplaatst heb...)
Hoi John, Ja Penders heeft ze nog/ook. Was alleen benieuwd naar de ervaring van anderen. Heb ze ooit gezien bij anderen en die zagen er niet uit. En als je een Solex hebt die volledig is gerestaureerd, bijna hageltje nieuw zeg maar daar passen mooie stickers goed bij. Mijn solex ziet er niet meer hageltje nieuw uit... Ga binnenkort een bakkie doen bij Ad van Heerbeek . Bedankt voor de info Grtzzz Ad
( btw, man man...BOL. com levert ook al Solex onderdelen zag ik..)