Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#109769 14/12/14 09:13 PM
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Even een vraagje!
I.v.m restauratie van mijn overgangsmodel uit 1967 wil ik graag weten of hier een elektronische ontsteking opzit of een met contactpunten. Het motortje liep voor de restauratie als een zonnetje en ik wil het vliegwiel er niet onnodig afhalen!

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Normaal gesproken zitten hier contactpunten op.

Han

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: HAGRO
Even een vraagje!
I.v.m restauratie van mijn overgangsmodel uit 1967 wil ik graag weten of hier een elektronische ontsteking opzit of een met contactpunten. Het motortje liep voor de restauratie als een zonnetje en ik wil het vliegwiel er niet onnodig afhalen!

Vliegwiel hoeft er niet vanaf om te kijken naar de ontsteking.
In het vliegwiel zitten 3 gaten waardoor je kan zien wat erachter zit.
De onderste spoel is de lichtspoel, daar net boven kan je de kontaktpunten zien zitten, onder de as.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Bedankt voor de duidelijke antwoorden!
Er zitten inderdaad contactpunten op! Deze zien er nog nieuw uit en het ontstekingstijdstip is ook in orde. Vliegwiel dus lekker laten zitten.
Heb de gaten in het vliegwiel niet gezien omdat deze bedekt waren met een rubberen schijf ,die met het driehoekige plaatje vast zat.

groeten,
Hans

Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Kan iemand mij vertellen hoe ik een bijlage (foto's) in mijn bericht kan zetten??

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Als je op "antwoorden" klikt kom je op "Reaktieformulier" .
Hieronder staat Bestands beheer , deze aanklikken en dan kan je foto's uploaden.
Let wel op het formaat ,238Kb.

Als de foto te groot is , deze eerst verkleinen met b.v. Paint .


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Gelukt!, Bedankt!
Hier nog een foto van het motortje!

Attached Images
18a - 13 dec.2014.JPG (143.64 KB, 305 downloads)
Last edited by HAGRO; 15/12/14 08:52 PM.
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Mooi gaaf blokje zo op het eerste gezicht! smile


Groet, Tim
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Ja, Tim het is en schitterend blokje! Heb alleen een nieuwe zwenkas gemonteerd en een nieuw spatbordje, De rest ziet er ook goed uit.
Weinig roest. Heb er wel een prijs voor betaald. Ben bezig alle lak eraf te halen in een loogbad. (als iemand wil weten hoe dit hetbeste gaat zal ik dat graag uitleggen)Heb het frame en achterspatbord al gespoten (zie foto)

Attached Images
13 - 22 nov. 2014.JPG (233.44 KB, 300 downloads)
08a - 2 nov.2014.JPG (111.77 KB, 269 downloads)
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
mooooooooi


't is ginne logie!
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Heel mooi. Houdt de carburateur in ere, daar zijn er niet zo veel van (oto gas en dikke retour). wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Straks weer een mooie Solex op de weg.
Zo heerlijk om te zien altijd zo'n opgeknapte.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik weet niet wat dat wit is rondom je framebouten ( die bij die treeplank), wat heb je daar gedaan ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Origineel bericht van: HAGRO
Kan iemand mij vertellen hoe ik een bijlage (foto's) in mijn bericht kan zetten??

Een methode om foto's direct zichtbaar in het bericht te plaatsen heb ik beschreven in de volgende link:

http://forum.solex.nl/ubbthreads.php/topics/103429/Foto's_plaatsen_op_Solex_forum#Post103429]

Last edited by RedFox; 21/12/14 01:10 AM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Dat wit zijn teflon ringen. Dit gedaan om bij het aandraaien van de bouten de lak niet te beschadigen. heb deze inmiddels verwijderd en vevangen door kleinere gegalvaniseerde ringen. Deze zijn niet te zien!

Last edited by HAGRO; 20/12/14 09:51 PM.
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Heb inmiddels de voorvork gerestaureerd. Nieuwe lak en nieuw remmechanisme.(zie foto)

Attached Images
19 - 20dec. 2014.jpg (227.86 KB, 184 downloads)
20a- 20dec.2014.jpg (226.77 KB, 174 downloads)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Heerlijk zo schoon. Smullen 😊


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Heel mooi!
Alleen die zefborgende moertjes op de kap borgen niet zo zelf als het blauwe kunststof niet wordt gehaald.
Ik zou er wat dunnere moertjes opzetten met een kartel- of veerringetje eronder.


Groet, Tim
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Het glimt wel(veblindend) mooi maar je moet wel de remblokhoudertjes even omdraaien,dichte kant naar voren,
anders schieten de blokjes bij de eerste keer remmen uit de houdertjes wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
En duidelijk een Nederlandse voorvork. wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
OK,bedankt! Ga ik doen!

Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Had ik nog niet over nagedacht! Bedankt voor de tip!

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: HAGRO
Heb inmiddels de voorvork gerestaureerd. Nieuwe lak en nieuw remmechanisme.(zie foto)


En volgens mij heb je de moeren waar de voorvorkpoten mee vastzitten omgedraaid.
Je hebt nu de moeren aan de buitenkant zitten, die horen aan de binnenkant. Het is een beetje een priegelwerk maar wanneer je een magneetpen hebt is het zo omgezet.

Verder strak gedaan.

Han

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Het zijn niet de originele vorkbouten... aan de binnenkant horen vierkante moeren te zitten. Niet echt een probleen hoor, als het goed vast zit is het goed. Wil je echt voor origineel, kijk dan rond voor de originele bouten en moeren, succes wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jan 2012
Posts: 381
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Origineel bericht van: john meisters
Het zijn niet de originele vorkbouten... aan de binnenkant horen vierkante moeren te zitten. Niet echt een probleen hoor, als het goed vast zit is het goed. Wil je echt voor origineel, kijk dan rond voor de originele bouten en moeren, succes wink


Zijn mooie pootjes voor aan te passen voor solex race moeten we toch veel aan slijpen en lassen john


Gr ikke # 104


gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37
Van heerbeek - JDL racing teams
beter duur als niet te koop
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Sorry hoor,maar het zijn wel degelijk originele vorkbouten!
Aan de binnenkant zitten wel vierkante boutkoppen!!

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Niets is onmogelijk natuurlijk, maar de voorvorken die ik ken hebben het andersom.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Het glimt wel(veblindend) mooi maar je moet wel de remblokhoudertjes even omdraaien,dichte kant naar voren,
anders schieten de blokjes bij de eerste keer remmen uit de houdertjes wink


Idd FF goed gezien. Het zou maar gebeuren, en dan heb je misschien gelijk een ongeluk. Zo helpen we elkaar. Mooi hoor.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: HAGRO
Sorry hoor,maar het zijn wel degelijk originele vorkbouten!
Aan de binnenkant zitten wel vierkante boutkoppen!!


Klopt wel bij OTO en andere typen, vierkante boutkop in het kroonstuk en de moer buitenop.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Oh ik heb wel een bouten gezien maar dat waren gewone M8. Zo zie je maar weer nooit te oud om te leren wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Ik heb dus een Solex oto van 1967. Dit schijnt en overgangsmodel te zijn! Kan iemand mij vertellen wat een overgangsmodel precies is?

Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: HAGRO
Ik heb dus een Solex oto van 1967. Dit schijnt en overgangsmodel te zijn! Kan iemand mij vertellen wat een overgangsmodel precies is?

Het overgangsmodel is het model dat geleidelijk overging van de Nederlandse OTO naar de Franse 3800. De eerste exemplaren hadden nog de motor van de OTO. Het frame neemt al de vorm aan van de 3800.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
HAGRO Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Bedankt!


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 25 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.075s Queries: 84 (0.027s) Memory: 1.2342 MB (Peak: 1.6074 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 15:09:10 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS