Origineel bericht van: FFAnders
Voorzover ik het overzie zijn er meerdere soorten van pompbodemplaatjes.
Je hebt carters die vlak zijn en ook die waar een klein opstaand randje rond het gaatje zit.
Dus ook (2) verschillende kunststof plaatjes met verschillende gatdiameters.
Die van jou moet een plaatje met een groter gaatje wat om het randje past , snappie ??

PS. anders heeft de holling in de kunststof plaat geen zin want de holling wordt erdan uitgedrukt door het opstaand randje. wink


Klopt helemaal er zijn verschillende pompbodems.
Overigens doet de membraan wel iets hij komt ook naar het plaatje toe bij onderdruk in het carter dit in tegenstelling tot wat Jan zegt, alleen de uitslag is minder dan bij de overdruk.
De atmosferische druk op de brandstof is 1 bar en dat wordt hydraulisch doorgegeven naar de pompmembraan toe, als de onderdruk tijdens de aanzuigslag dan minder is dan 1 bar is de Delta P de kracht op het membraan. Iets verschil zit er, dat is de drukval in de benzineleiding door de stromingsweerstand en de eigen membraanspanning van de elasticiteit van het membraan. alles een spel der krachten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)