Ik had beloofd te laten weten hoe het met de 4800 gaat...die bleek dus behoorlijk ziek. Ik heb een zeer bekend en gewaardeerd forumlid gevraagd of hij eens wilde kijken of het motortje nog wel de moeite waard was en wat er eventueel zou moeten gebeuren..
Ik zal zijn naam niet noemen, maar iedereen die meeleest weet wel wie ik bedoel, zeker na onderstaand verslag ;-)
Ik mocht langskomen en dat was maar goed ook, want er klopte eigenlijk helemaal niets aan mijn exemplaar..:
Het vliegwiel bleek los te zitten, de bobine hing los achter het vliegwiel, de draad naar de verlichting was doorgesleten, er stond een origineel Solex-cilindertje op waardoor de inlaat/uitlaat- en spoelpoorten niet klopten, de carburateur en het spruitstuk lekte valse lucht en zo kan ik nog wel even doorgaan, dus de solexexpert bood aan om de 4800 bij hem te laten logeren. Ik kon hem tot mijn verbazing al snel weer ophalen, en we hebben samen een proefritje gereden. Nou, ik herkende mijn eigen 4800 niet meer terug !
Het motortje start en loopt nu geweldig, zonder rammels, tikken en ploffen..tegen de wind in 33, en met de wind in de rug 37 !
Hierbij een applaus voor de expert !! Dit had ik nooit zelf kunnen doen, dus ik ben superblij !
Gisteren heb ik de achterband opnieuw gemonteerd want daar bleek een slag in te zitten (wat een pokkeklus) en de bedrading naar het achterlicht opnieuw getrokken aangezien de kabelboom in het spatbord was doorgesleten, dus nu is de 4800 weer als nieuw..
De solexexpert verdient 2 duimen omhoog !