Mij werd gevraagd om een solex een servicebeurt te geven. Want daar was het rijwielgedeelte wel eens aan toe . Nou ben ik daar vol goede moed aan begonnen. Dit is het plan : Freewheel los en in vet, achterwiel lager los en nieuw vet. trapas los en nieuw vet. scharnierpunten standaard inolien. voorrem bijstellen . balhoofdlagers schoonmaken en nieuw vet en afstellen. voorwiel lager loshalen schoonmaken en nieuw vet. dan ben je van achter naar voor weer voor een paar jaar klaar. Nou niet dus . denk dat het een ex verhuur solex is geweest. Ik ben echt niets ( nul dus) tegen gekomen wat je normaal kon demonteren, schoon maken en in omgekeerde volgorde weer kon monteren. het zit uiteindelijk allemaal wel weer maar de draaibank heeft overuren gemaakt en diverse bouten en moeren bakken hebben een donatie moeten doen . Dan wil je het blok weer monteren. kijk je in de tank en zie je hele vellen polyester of tank cure of god mag weten wat voor meuk tegen de wanden en los onderin. probeer dat maar eens te fotograferen.

foto: wat er over blijft van een voorband als je voorvorkpotenbouten niet aangedraaid zijn en je zo "swingend" door de wereld gaat
Foto: ( haast niet te doen) binnenkant van tank, met kleine zaklamp erin want flitsen werkte niet blijft het licht buiten

Attached Images
nieuwe band.jpg (189.19 KB, 192 downloads)
tankcure.jpg (102.98 KB, 197 downloads)
Last edited by Joan; 01/04/21 09:57 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)