de Engelsen zeggen "Murphy's Law" wij zeggen de "wet van behoud van ellende"

Zie ook mijn andere inzendingen over deze solex zoals "enthousiasme getemperd"
Zit alles weer in elkaar en wil je gaan testrijden, dan haal je hem van zijn standaard af. snap ik meteen waarom dat lullige stuk rubber steel aan de kettingscherm is gemaakt, om de standaard tegen te houden dat hij niet in de band vreet, maar omdat de beckson naaf is gereviseerd en er een nieuwe ketting op zit staat het wiel net iets anders. Zit die vermaledijde standaard alsnog in het wiel, aanloop sporen op de band ( zie pijl in foto) bewijzen dat daar al eerder ellende was. Standaard door geslepen op plaats 1 ( voorkant) en plaats 2 (zijkant) en staander uitgebogen, dat las ik wel weer ( TIG).

Starten, NIET lopen dus ( net zoals onze Belgische vriend met zijn 3800) er is vonk hij geeft benzine hij heeft compressie ( en er zit geen "vijs" in de carburateur) nou de 'Duimtruuk" erop losgelaten ( zie andere foto met pijl>> luchtfilter weg om plaats te maken voor de duim).

Nou VOORDAT ik de duimtruuk uit kon halen motor van de band gelicht om naar de straat te fietsen, houd ik in één keer de lichter in mijn handen. Losse stuk in jas zak, Duimtruuk op straat en ja hoor lopen, met duim zuigen even los laten dan loopt hij tot de brandstof op is duim er weer in en zo heen en weer met die duim. Typisch geval van wel brandstof maar het niet krijgen. toch maar ringetje onder de sproeier hoewel het er niet naar uitzag dat deze te diep in de carburateur stak ( komt hij tegen achterwand en is het gat ook dicht.

Ja hoor starten lopen. Alleen ga ik wel adviseren dat er een andere uitlaat op komt want deze doet raar ( zie bij foto uitlaat ook de pijl hoe de rem zit )

Attached Images
standaard.jpg (231.96 KB, 232 downloads)
motorlichter.jpg (131.28 KB, 235 downloads)
sproeier ring.jpg (187.27 KB, 239 downloads)
uitlaat.jpg (245.49 KB, 234 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)