Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#135985 22/02/20 12:23 PM
Joined: Nov 2019
Posts: 97
H
Hans1 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Nov 2019
Posts: 97
Wanneer ik de benzinepomp losdraai blijft de benzine doorstromen. Klopt dat wel of is er iets mis. Normaal loopt toch alleen de pomp leeg ?

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
DE BENZINE TANK ZAL NIET VERDER LEEGLOPEN DAN TOT DE HOOGTE VAN WAAR DE BENZINELEIDINGEEN OPENING ZAL HEBBEN ,DUS TOT ONGEVEER DE HELFT.
DAT IS VOLGENS DE WET VAN DE COMMUNICERENDE VATEN.

Joined: Nov 2019
Posts: 97
H
Hans1 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Nov 2019
Posts: 97
Oké. Want die pomp blijft maar nat aan de onderkant. En er zit al een nieuw membraan in. En heb een hekel aan lekkende motoren. Dus zal eens kijken . Misschien wat strakker aandraaien.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by Hans1
Oké. Want die pomp blijft maar nat aan de onderkant. En er zit al een nieuw membraan in. En heb een hekel aan lekkende motoren. Dus zal eens kijken . Misschien wat strakker aandraaien.


Die pompen zijn ook vaak krom, gebruik een dikke glasplaat met waterproof schuurpapier en schuur de pompbodem mooi vlak..... verbaas je hoe krom ze zijn

Last edited by Roelof; 22/02/20 03:34 PM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2019
Posts: 97
H
Hans1 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Nov 2019
Posts: 97
Oke. Zal eens kijken. Want ben bang dat ik hem anders kapot draai. Bedankt. 👍

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ja bij te hard aandraaien vervorm je ook je membraan die gaat dan inwendig bol staan. heb al heel wat veel te hard aangedraaide pompjes gezien, die met de conische boutjes zie je dat gaten rekken, die met platte vlaken voor de (zeskant) boutjes is het gat vaak zo dichtgeduwd dat de boutjes er niet eens meer uitwillen. Dit hoeft echt nauwelijks vast . Vroeger had je schroefjes van aluminium, dan laat je het wel uit je hoofd om ze hard aan te draaien. Toen ze overgingen op boutjes die je per 100.000 voor een scheet en drie knikkers bij een boutjesfabriek kan kopen in plaats van zelf te maken ging het fout daar kon een steek sleutel op in plaats van een dun schroevendraaiertje en dat gaat veel straffer


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #135996 22/02/20 10:27 PM
Joined: Nov 2019
Posts: 97
H
Hans1 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Nov 2019
Posts: 97
Oke. Die van mij zit nog vast met koperen schroefjes. Is een oud type met koperen leiding. Zal hem er eens afhalen en kijken of hij wel vlak is.

Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Originally Posted by Hans1
Wanneer ik de benzinepomp losdraai blijft de benzine doorstromen. Klopt dat wel of is er iets mis. Normaal loopt toch alleen de pomp leeg ?


De opening van je aanzuigleiding zit onderin je tank. Als je het pompje verwijdert en de losse leding LAGER ligt dan het uiteinde vd aanzuigleiding zal je tenk door HEVELWERKING leeglopen totdat er lucht aangezogen gaat worden. Zorg er dus voor dat de pompleiding dus hoger ligt dan de onderzijde vd tank (blokje iets scheef zetten bv), dan zal je tank niet leeglopen.


OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
49cc #136062 09/03/20 05:42 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by 49cc
Originally Posted by Hans1
Wanneer ik de benzinepomp losdraai blijft de benzine doorstromen. Klopt dat wel of is er iets mis. Normaal loopt toch alleen de pomp leeg ?


De opening van je aanzuigleiding zit onderin je tank. Als je het pompje verwijdert en de losse leding LAGER ligt dan het uiteinde vd aanzuigleiding maakt niet uit waar dit uiteinde zit, het vloeistof niveau is belangrijk dat moet EN hoger zitten dan de onderkant van de leiding EN hoger zitten dan de uitstroomopening EN de leiding moet zo lopen dat de hele lengte "benat" kan worden door de vloeistofzal je tenk door HEVELWERKING leeglopen totdat er lucht aangezogen gaat worden. Zorg er dus voor dat de(open) pompleiding dus hoger ligt dan het vloeistofniveau in de tank de onderzijde vd tank (blokje iets scheef zetten bv), dan zal je tank niet leeglopen.

Last edited by Joan; 09/03/20 05:44 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 16 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.032s Queries: 34 (0.011s) Memory: 0.9916 MB (Peak: 1.1638 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 10:46:36 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS