Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#134130 27/08/19 11:40 AM
Joined: Oct 2015
Posts: 3
T
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
T
Joined: Oct 2015
Posts: 3
Mijn 75'er 5000 wil niet. Starten gaat goed maar zodra hij loopt, met choke vol in, gaat hij inhouden. Als hij eenmaal warm is, is het een continue afwisseling van inhouden en even lekker doorlopen (10 sec). Moet dan de hele tijd met de choke de boel aan de praat houden. Iemand opperde dat het een vacuum probleem zou kunnen zijn met valse lucht aanzuigen. Is dat een mogelijkheid, en indien ja, hoe dat op te lossen?
Thijs van der Harst, Breda

Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
K
Aan het inrijden
*****
Offline
Aan het inrijden
*****
K
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
Krijgt het motortje wel voldoende brandstof? Zijn de benzinefilters verstopt of levert de pomp niet voldoende druk. Daar denk ik het eerste aan.


Groet, Koos
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Koosolex
Krijgt het motortje wel voldoende brandstof? Zijn de benzinefilters verstopt of levert de pomp niet voldoende druk. Daar denk ik het eerste aan.


Ja, ook mijn eerste gedachte. Kijk of er wel brandstof terugstroomt op het moment dat hij moeilijk gaat doen.
Veel voorkomende oorzaak is een niet hol pompplaatje.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2015
Posts: 3
T
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
T
Joined: Oct 2015
Posts: 3
Dank voor de tips. Ik ga er mee aan de slag en houdt jullie op de hoogte.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
heeft hij ooit wel goed gelopen ? Je hoort hem trouwens gedeeltelijk op choke te laten staan .


de choke is geen choke maar een instel mogelijkheid die als hij helemaal naar links staat de functie van choke aan neemt, maar alle andere standen zijn er om hem tijdens het lopen te "finetunen" zeker met dit hete weer


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Een van mijn 3800 heeft op dit moment dezelfde makke.

Als ik onder de 18 km zit en volgas geef krijg ik alleen een bheeeeeuuuuuh uit het blokje en kakt die nog verder terug.
Schuiven met de chokehandel werkt dan niet, terug naar halfgas en even mee trappen helpt hem dan er wel overheen.
Dat zou naar mijn mening impliceren dat hij dus verzuipt.

Eenmaal over dat punt heen loopt hij als een speer 35+ met gemak met de 'choke' een ietsie pietsie links van het midden.

Het is een 'nieuw' blokje gekocht van Razende R.
Sproeier 28 en een JRT cilinder.
Bougie mooi koffie bruin..... dat dan weer wel
Er hangt ook af en toe een druppel benzine aan de buitenkant vd de sproeier, kan nog niet goed zien waar dat nou precies wegkomt.

Mijn vrouw zegt ook dat ze hem sinds de makke vind ruiken als ze erachter rijd, ze rijd nu dus ook voorop grin,

Als het weer wat koeler word zal ik hem eens rondom goed bekijken en e.e.a. losnemen, zal dan mijn bevindingen wel posten.

Last edited by MarkN; 28/08/19 09:19 AM.

Salut!
Mark
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Doet hij dat altijd of alleen tijdens warm weer Mark? Wat voor 'contactpunten ' heb Je? Ik weet dat Rinus met elektrische werkt, maar dat is nog niet zo lang.


solexliefhebbers.nl
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Het was afgelopen zondag wel warm ja, maar mijn vrouw rijd ook een 3800 en die had geen centje pijn.
Er zitten conventionele puntjes in, blokje heeft denk ik net 150/200 km erop zitten.


Salut!
Mark
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
als hij iets lekt bij de sproeier heb je goed kans dat deze te diep in de carburateur is gedraaid, goed kans dat hij dan "kortsluiting" maakt met de achterkant en zo te weinig benzine doorlaat, doe er eens een koperen ( carterbout) ring onder, die vervormd wel tot het "koontje" dat bij de vorm van de carburateur past. PS een sproeier hoeft nauwelijks vast, die "bijt" zichzelf vast vanwege de schuine kant .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Als ik onder de 18 km zit en volgas geef krijg ik alleen een bheeeeeuuuuuh uit het blokje en kakt die nog verder terug.
Schuiven met de chokehandel werkt dan niet, terug naar halfgas en even mee trappen helpt hem dan er wel overheen.
Dat zou naar mijn mening impliceren dat hij dus verzuipt.

Eenmaal over dat punt heen loopt hij als een speer 35+ met gemak met de 'choke' een ietsie pietsie links van het midden.
******************************************************************************************************************************************
Ik heb met mijn Oto precies hetzelfde probleem, ik heb ook geen idéé waardoor het ontstaat. Ik kom normaal bij het verkeerslicht aan en als ik wil vertrekken dan maakt hij geen toeren meer en lijkt zelfs af te willen slaan. Dus flink meetrappen en dan gaat hij weer. Ik heb dit nog niet eerder ondervonden en denk dat het warme weer de schuldige is. Laat het even weten Mark als je erachter komt wat er bij jou aan de hand is.

Last edited by Berth; 28/08/19 05:52 PM.
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Originally Posted by Joan
als hij iets lekt bij de sproeier heb je goed kans dat deze te diep in de carburateur is gedraaid, goed kans dat hij dan "kortsluiting" maakt met de achterkant en zo te weinig benzine doorlaat, doe er eens een koperen ( carterbout) ring onder, die vervormd wel tot het "koontje" dat bij de vorm van de carburateur past. PS een sproeier hoeft nauwelijks vast, die "bijt" zichzelf vast vanwege de schuine kant .


Dat ga ik bekijken. Dat die niet te vast hoeft is me wel bekend, word hier vaak genoeg geroepen wink


Salut!
Mark
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Originally Posted by Berth
Mark als je erachter komt wat er bij jou aan de hand is.


Zeker!


Salut!
Mark
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik lees hier nog FF niet hoe het met de benzine toevoer is en dat is te zien aan de retourslang.

Bij storingen moet je kijken en luisteren.
Bert heeft geluisterd
Originally Posted by Berth
Als ik onder de 18 km zit en volgas geef krijg ik alleen een bheeeeeuuuuuh uit het blokje en kakt die nog verder terug..


De pompopbrengst is afhankelijk van het toerental.
Als de opbrengst bij laag toeren al weinig is en je zet het gas open dan krijgt de motor ook te weinig benzine en bij hoog toerental meer benzine.
Zijn de leidingen, membraan en pompbodemplaatle in orde ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Ik ga er naar kijken maar niet als het zo verrekes heet is, dan ben ik na een dag werken gaar en komt er in de avond weinig uit me vingers.....


Salut!
Mark
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Nou MarkN, ik ben er achter wat het probleem bij mijn Oto was.
Water/condens in de tank, en nogwel aardig wat ook. Tank leeggehaald en schone benzine erin gedaan...…….ennnn lopen als een speer.
Nu jij nog Markn !!

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Originally Posted by Berth
Nou MarkN, ik ben er achter wat het probleem bij mijn Oto was.
Nu jij nog Markn !!


Ja, vrije tijd is alleen schaars op moment, werk vraagt erg veel van me, vanmorgen om 05.30 vertrokken en ik was er pas om 21.00 weer thuis.....
Nu naar me nest, de wekker staat weer op 06.30 uur.... crazy


Salut!
Mark
Joined: Oct 2015
Posts: 3
T
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
T
Joined: Oct 2015
Posts: 3
Eindelijk tijd gehad om eea te vervangen. En inderdaad met een nieuw benzinefilter en luchtfilter en een nieuw membraan voor de pomp loopt hij weer als een naaimachientje.
Dank voor tips!

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Vandaag het blokje eens bekeken en deels losgehaald, wat blijkt het is geen 3800..... Geen serienummer geen 3800 aanduiding niks nakkes nada. Lijkt verdacht veel op een Chinees gvd. Heel jammer dit van Rinus die mij het blokje voor best veel geld heeft verkocht als zijn alles nieuw. Nou de krukas is oud, drijfstang, lagers, spoelen ontsteking. Die krijgt nog een pittig mailtje van me als ik zijn mailadres te pakken krijg. Maar een ding is zeker bij die oplichter koop ik nooit meer wat als was hij de laatste op deze aardkloot.


Salut!
Mark
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Dan heb je waarschijnlijk een (chinees) vervangcarter. Was verkrijgbaar bij de meeste dealers maar is niet meer door iedereen leverbaar.
Ik heb er zo ook een stuk of 7-8 en ze lopen allemaal hartstikke goed. Alleen het carter is dan chinees, de rest is frans, overgezet omdat het oude carter kapot was.

Dat zal niet de oorzaak zijn van het slecht lopen, toch?


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Nee John dat denk ik niet, maar verkopen voor een 3800 wat het niet is vind ik niet kies. Dat had hij moeten zeggen.


Salut!
Mark

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 37 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.054s Queries: 56 (0.018s) Memory: 1.1004 MB (Peak: 1.3552 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 07:24:07 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS