Solex forum
Posted By: RobH Uitlaat lekkage - 13/11/12 02:18 AM
Met enig geduld heb ik een afdichting gefabriceerd, waardoor alle problemen met de afdichting in één keer zijn opgelost. Echter is er ook een nadeel, je hoort alle andere geluiden die je eerder niet kon horen!! Zelfs de vrijloopnaaf achter hoor je tijdens het rijden....

Attached picture DSCF4027b.jpg
Attached picture DSCF4024b.jpg
Posted By: erry Re: Uitlaat lekkage - 03/02/17 02:10 PM
Hallo Rob,

zou je mij zo'n afdichting niet willen verkopen?
Erry@home.nl
Posted By: Alfons_Amuse Re: Uitlaat lekkage - 03/02/17 07:00 PM
Mooi stukje werk.
Posted By: Joan Re: Uitlaat lekkage - 03/02/17 07:21 PM
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Mooi stukje werk.

en ook de rest ziet er netjes uit.
Posted By: Pierre Re: Uitlaat lekkage - 03/02/17 07:50 PM
prachtig gewoon je moet het maar kunnen
gr pierre
Posted By: Berth Re: Uitlaat lekkage - 10/05/18 03:21 PM
Ik heb ook last van lekkage op deze aansluiting, zijn er nog andere mogelijke aanpassingen om dit lek te dichten. Zou het bvb. ook met stukje sillicone slang kunnen, of verbrand dit dan meteen. Graag hoor/lees ik jullie ervaringen hierover.
Posted By: John Meisters Re: Uitlaat lekkage - 10/05/18 06:01 PM
Originally Posted by Bertie
Ik heb ook last van lekkage op deze aansluiting, zijn er nog andere mogelijke aanpassingen om dit lek te dichten. Zou het bvb. ook met stukje sillicone slang kunnen, of verbrand dit dan meteen. Graag hoor/lees ik jullie ervaringen hierover.


De bekende trekveer blijft de eenvoudigste oplossing.

Kijk hier eens, gebruik volgende keer de zoekfunctie

Succes wink
Posted By: Berth Re: Uitlaat lekkage - 10/05/18 06:07 PM
Dank je, ik kon het niet vinden.
Posted By: Joan Re: Uitlaat lekkage - 10/05/18 08:44 PM
Gisteren nog bij iemand die met een solex langs reed en toen aankwam met een klacht over uitlaat herrie deze man geholpen.
bovenste bevestiging van de uitlaat losgehaald, motor op de band en de onderste pijp goed tegen het spruitstuk gedrukt, bleek de ophangbeugel die aan de bocht gelast zit volkomen niet overeen te komen met het gat in de schetsplaat. met waterpomp tang de beugel verdraaid zodat gaten zo uitgelijnd waren dat er een bout 6 mm doorheen kan ( gaten zelf ca 8 mm) bleek ook dat twee vulringen onder de voet van de beugel moesten om de spleet tussen beugel en motorschetsplaat op te vullen, alles gemonteerd met de uitlaat stevig in het spruitstuk gedrukt om deze positie te fixeren: resultaat nagenoeg stil
Posted By: Berth Re: Uitlaat lekkage - 11/05/18 06:54 AM
En zo ga ik het ook doen, dank je wel.
© Solex Forum