Solex forum
Posted By: Koosolex Ontstekingstelschroef - 05/04/21 03:31 PM
Ik heb een nieuw projectje gekocht. Een Oto uit 1966 met vierkante koplamp. Lijkt een leuk onverprutst fietsje. Natuurlijk ga je eerst op verkenningstocht om te kijken welke zaken er allemaal aangepakt moeten worden. Het motortje loopt maar de ontsteking stond te laat. Dus maar even de scroboscooplamp erop en de ontsteking stellen. Dan blijkt dat de ontstelingstelschroef te ontbreken. De ontsteking heb ik wel netjes kunnen stellen maar er moet natuurlijk wel weer een nieuwe schroef in. Waar kan ik deze schroef vinden. Onze gewaarde sponsor heeft hem niet op de webshop staan.

Attached picture ontsteking.JPG
Posted By: Joan Re: Ontstekingstelschroef - 05/04/21 06:06 PM
Gewoon weglaten. ik kom veel nieuwe punten tegen die het "net niet" zijn. Om deze goed te kunnen stellen laat ik het liefst ook deze schroef weg. Je kunt een M4 stiftje vast in het gat draaien ( dus zonder kop) dan kun je daar een schroevedraaierblad tegen af steunen om als de boutjes "op slip" staan ( heel klein beetje los) de losse punten plaat de goede kant op te wrikken, een systeem dat veel andere brommers ook gebruiken, dan zitten er twee "V"tjes tegen over elkaar waar ook weer een schroevendraaierblad in past om het losse puntenplaatje heen en weer te wrikken
© Solex Forum