hield je nog wat over na het stralen ? Ik had projecten die konden na het stralen alsnog de hoek in ( of ca 60% vervangen door andere delen )
Nou... deze is niet gestraald. Was een low-budget projectje voor mijn zwager. Dus staalborstel op haakse slijper (bril op en TOC om) en Action spuitbussen.
Ik moet zeggen met weinig geld toch een heel acceptabel resultaat. De Solex was buiten verwachting nog goed hard.
Of ik iets overhield? Ja, toen alles klaar was vond ik de kettingkast
Ik vind hem heel mooi geworden! En dat met Action spulletjes die geen drol kosten. Natuurlijk zie ik ook wel wat minder originele details maar al met al zeer geslaagd. Als ie maar goed rijdt is de zwager ook tevreden toch
Sterker nog: ik heb zelf gele verf Eigenlijk is de Solex veel mooier geworden dan de bedoeling was. Het neusje is met blanke lak gespoten om de “old look” te behouden.
Spuiten ging me zo goed af.... dat had ik zelf niet verwacht.
Kettingkast ook maar met blanke lak doen? Dan houdt die zijn originele look
Ik vind hem heel mooi geworden! En dat met Action spulletjes die geen drol kosten. Natuurlijk zie ik ook wel wat minder originele details maar al met al zeer geslaagd. Als ie maar goed rijdt is de zwager ook tevreden toch
Dank je, hij kon zijn ogen niet geloven. Eigenlijk is alleen het zadeldek niet origineel (zou grijs moeten zijn). Verder is alles na grondig poetsen teruggeplaatst.
O ja, de wielen idd. Waren slecht. Zijn nu vervangen door redelijke Franse.
Ik heb dit winter een overgangsmodel opgeknapt. Het frame heb ik laten poedercoaten, alle bouten laten verzinken, en het chrome is opnieuw verchroomd. Het blok is helemaal gereviseerd en voorzien van cnc carter, race kopje en vrijloop koppeling, wat ik zeker een aanrader vind!
Alleen de jasbeschermers voor missen nog. Oja en een kenteken.
Zeker netjes deze solex. Vraagje: ik vind dat er niet zoveel voering op de koppeling zit. Ben benieuwd hoe lang dit meegaat. Zijn er al ervaringen mee?
De velgen, en de rest van het chroom, heb ik opnieuw laten verchromen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Koppling, Volgens Bobby is het materiaal op de koppeling heel slijtvast. Maar ik zal ‘m binnenkort eens uit elkaar halen en kijken hoe de voering er nu uitziet. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Dan heeft ie zo’n 1000 km gedraaid.
Vanavond de koppeling er even uit gehad. Haast geen sporen van slijtage te zien, alleen minimaal aan de kopse kant, waar de voering als eerst de trommel pakt. Ook nagenoeg geen stof in de trommel. Dus dat zit wel goed. Direct ff bij Bobby langs geweest voor nieuwe stuggere veertjes.