Solex forum
Posted By: RedFox Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 01:42 PM
Korte testrun op 23 Augustus van het Van der Heem blokje '63 tijdens restauratie van mijn Solex Oto de Luxe.
De cilinder is gehoond, kop wat afgevlakt en er zit een overmaat zuigertje in met kort rokje.
Verder zijn de in- en uitlaatpoorten door dreke2 recentelijk wat bewerkt.
Hier is de link naar youtube:
http://youtu.be/4tIcAil7d4A
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 03:10 PM
ik mis een dansende man
Posted By: Trommel Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 03:55 PM
Loopt mooi, maar kijk maar uit met je mouw vlak bij het vliegwiel...
Posted By: solexrijen Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 06:11 PM
Loopt mooi, en veel licht een LED lamp??
Posted By: RedFox Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 06:29 PM
Origineel bericht van: trommel
Loopt mooi, maar kijk maar uit met je mouw vlak bij het vliegwiel...

Dit is de mouw van Dreke2 en het beeld vertekent iets, maar je hebt wel gelijk Ad!
Posted By: RedFox Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 06:30 PM
Origineel bericht van: solexrijen
Loopt mooi, en veel licht een LED lamp??

Het is geen LED licht, maar het gewone gloeidraadlampje.
Filmpje heb ik gemaakt met de iPhone en op de plaats van lampje daardoor wat overbelicht.
Posted By: RedFox Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 06:44 PM
Origineel bericht van: dreke2
ik mis een dansende man

cry
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 07:36 PM
Origineel bericht van: trommel
Loopt mooi, maar kijk maar uit met je mouw vlak bij het vliegwiel...


is toch oude blouse
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 24/08/14 08:04 PM
Origineel bericht van: ghostrider
En oude arm ?


60
Posted By: Joan Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 25/08/14 02:53 AM
ja als die schoepen 1 keer beet hebben dan kan de bloes nog zo oud zijn hij scheurt niet snel genoeg om dat vliegwiel bij te houden dus dan gaat die arm er wel achteraan, gelukkig zit de slagader onder dus die gaat er als eerste aan.
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 29/08/14 02:48 PM
Origineel bericht van: Joan
ja als die schoepen 1 keer beet hebben dan kan de bloes nog zo oud zijn hij scheurt niet snel genoeg om dat vliegwiel bij te houden dus dan gaat die arm er wel achteraan, gelukkig zit de slagader onder dus die gaat er als eerste aan.


Joan

schoepen "pakken niet" maar drukken materiaal bv lucht weg, principe van ventilator om de lucht in beweging te brengen

Groet
ANdre
Posted By: solexnl Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 29/08/14 02:58 PM
Ik zou het toch maar niet proberen....
Posted By: Joan Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 29/08/14 08:51 PM
Origineel bericht van: dreke2
Origineel bericht van: Joan
ja als die schoepen 1 keer beet hebben dan kan de bloes nog zo oud zijn hij scheurt niet snel genoeg om dat vliegwiel bij te houden dus dan gaat die arm er wel achteraan, gelukkig zit de slagader onder dus die gaat er als eerste aan.


Joan

schoepen "pakken niet" maar drukken materiaal bv lucht weg, principe van ventilator om de lucht in beweging te brengen

Groet
ANdre

dat is leuk voor gassen maar met vaste stoffen werkt dat anders die zijn "grijpbaar" ( nooit een poetsdoek aan je boormachine gehad, nou ik wel)
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 29/08/14 09:57 PM
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: dreke2
Origineel bericht van: Joan
ja als die schoepen 1 keer beet hebben dan kan de bloes nog zo oud zijn hij scheurt niet snel genoeg om dat vliegwiel bij te houden dus dan gaat die arm er wel achteraan, gelukkig zit de slagader onder dus die gaat er als eerste aan.


Joan

schoepen "pakken niet" maar drukken materiaal bv lucht weg, principe van ventilator om de lucht in beweging te brengen

Groet
ANdre

dat is leuk voor gassen maar met vaste stoffen werkt dat anders die zijn "grijpbaar" ( nooit een poetsdoek aan je boormachine gehad, nou ik wel)


niet met de schoepen van een vliegwiel, die drukken het materiaal weg, een boormachine rolt het materiaal op

Groet
ANdre
Posted By: Frank Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 29/08/14 11:54 PM
Origineel bericht van: dreke2
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: dreke2
Origineel bericht van: Joan
ja als die schoepen 1 keer beet hebben dan kan de bloes nog zo oud zijn hij scheurt niet snel genoeg om dat vliegwiel bij te houden dus dan gaat die arm er wel achteraan, gelukkig zit de slagader onder dus die gaat er als eerste aan.


Joan

schoepen "pakken niet" maar drukken materiaal bv lucht weg, principe van ventilator om de lucht in beweging te brengen

Groet
ANdre

dat is leuk voor gassen maar met vaste stoffen werkt dat anders die zijn "grijpbaar" ( nooit een poetsdoek aan je boormachine gehad, nou ik wel)


niet met de schoepen van een vliegwiel, die drukken het materiaal weg, een boormachine rolt het materiaal op

Groet
ANdre


Wellus nietus wellus nietus wellus nietus grin

Gezocht 1 testblouse
Posted By: Frank Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 12:21 AM
cry
Posted By: Johnnie Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 01:40 AM
Bij ons op het werk verkopen ze ook boormachines.
Hebben ook een keer een garantie geval gehad, ding was doorgebrand. De vrouw des huizus wou ook een gaatje boren.
De boormachines trok door de ventilatie-ingang de lange haren van de vrouw naar binnen. Je zou zeggen deze blaast... Maar je zag gewoon een flinke pluk haren in de machine zitten. Auw cry cry cry
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 01:57 AM
Origineel bericht van: Johnnie
Bij ons op het werk verkopen ze ook boormachines.
Hebben ook een keer een garantie geval gehad, ding was doorgebrand. De vrouw des huizus wou ook een gaatje boren.
De boormachines trok door de ventilatie-ingang de lange haren van de vrouw naar binnen. Je zou zeggen deze blaast... Maar je zag gewoon een flinke pluk haren in de machine zitten. Auw cry cry cry


rolt op dus
geen vliegwiel die blaast af
groet
ANdre
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 02:05 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Even wat chips en cola pakken. Kan ik me hier lekker vermaken.


t lijkt erop dat iedereen bang is voor iets wat ronddraait en dan ook nog uit elkaar spat
als je uit de baan van uit elkaar spatten blijft is er niks aan de hand (rekening mee gehouden tijdens de test)
en dat wegdwuwen van mat blijft gewoon staan, bij een helicopter wordt je ook naar benden geduwd en niet opgerold door de rotor toch

groet
ANdre
Origineel bericht van: ghostrider
Even wat chips en cola pakken. Kan ik me hier lekker vermaken.


Ghost, heb je ook een glaasje voor mij, want ik vind het spannend worden. En eehhh, ik rol die chips naar binnen. laugh
Maar eehh Redfox. Hoe ver ben je nu?
Posted By: dreke2 Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 03:01 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Blaast volgens mij alleen maar als de kap er op zit. Er wordt ook licjt aangezogen anders kan er ook niet geblazen worden.

Begint inderdaad een welles-nietrs spelletje te worden. Ik hoop voor je dat je mouw en arm heel blijven bij je volgende pogingen.

Hier wil ik het bij laten.


ben niet uit op welles/nietes, maar gezonde discussie, waar in iedereen zijn mening mag zeggen op zijn eigen manier.

groet
ANdre
Posted By: RedFox Re: Korte testrun Van der Heem blokje '63 - 30/08/14 06:28 PM
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Maar eehh Redfox. Hoe ver ben je nu?

Ik ben vrijwel de hele week in het buitenland geweest i.v.m. mijn werk, dus geen vorderingen gemaakt.
Het doel is om vandaag mogelijk de eerste " test-meters" op de openbare weg te rijden, dat dan nog zonder diverse accessoires.
Wordt vervolgd!
© Solex Forum