Solex forum
Posted By: AlbertoSolex Solex blikhouder & neus embleem - 12/07/14 09:51 PM
Goedemiddag allen,

Nu heb ik een solex blikhouder en 2 neus emblemen thuis liggen. Alleen kan ik hier vrij weinig over vinden op het internet. Weet iemand iets van deze twee af?(op welke solex heeft gezeten, jaartal, herkomst etc?) Alvast bedankt!

Attached picture IMG_1524.jpg
Attached picture IMG_1577.jpg
Posted By: Roelof Re: Solex blikhouder & neus embleem - 12/07/14 10:33 PM
De gele plaatjes zaten op het voorspatbordje van de Solex Flash jaren 70

Benzine blikhouder hoort aan de voorvork.....zie afbeelding.....is volgens mij een Frans model.

Posted By: RedFox Re: Solex blikhouder & neus embleem - 12/07/14 10:36 PM
Origineel bericht van: Roelof

.....is volgens mij een Frans model.

Ja dat klopt Roelof, ik heb ook daarover onderzoek gedaan afgelopen maanden wink
Posted By: Roelof Re: Solex blikhouder & neus embleem - 12/07/14 10:46 PM
Die benzine blikhouders zijn volgens mij toch meer uit de zwanehalzen tijd, erg veel ruimte is er niet voor op een 23 inch, voor die modellen kwam ook de Jerry Babytank.
Posted By: AlbertoSolex Re: Solex blikhouder & neus embleem - 12/07/14 11:36 PM
Oké, ik weet genoeg, dankjulliewel!
Posted By: solexnl Re: Solex blikhouder & neus embleem - 13/07/14 10:01 PM
Ik heb de gele platen ook op een beugel van de oto-lozen ( Solex zonder koppeling) gehad en die ook meer gezien.

Gr. Han
Posted By: Roelof Re: Solex blikhouder & neus embleem - 13/07/14 10:30 PM
Origineel bericht van: solexnl
Ik heb de gele platen ook op een beugel van de oto-lozen ( Solex zonder koppeling) gehad en die ook meer gezien.

Gr. Han



idd maar die hebben 2 M4 draadeindjes ingegoten om ze op de valbeugel te kunnen bevestigen.
Posted By: solexnl Re: Solex blikhouder & neus embleem - 18/07/14 02:05 AM
Ook weer waar
Posted By: Joan Re: Solex blikhouder & neus embleem - 18/07/14 05:42 PM
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: solexnl
Ik heb de gele platen ook op een beugel van de oto-lozen ( Solex zonder koppeling) gehad en die ook meer gezien.

Gr. Han



idd maar die hebben 2 M4 draadeindjes ingegoten om ze op de valbeugel te kunnen bevestigen.

je hebt ze ook met een extra plastic lipje, die kun je om de beugel heenvouwen en dan terug in het plaatje klikken
© Solex Forum