Solex forum
Posted By: Punky Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 03:23 AM
Ik zie op ritten af en toe Solexen met een dergelijke type koplampglas zoals in deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/489435463

Is dit origineel??? Lijkt mij meer op een deel van een fietskoplamp in een Solex schermpje.
Posted By: Frank Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 03:30 AM
Origineel bericht van: Punky
Ik zie op ritten af en toe Solexen met een dergelijke type koplampglas zoals in deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/489435463

Is dit origineel??? Lijkt mij meer op een deel van een fietskoplamp in een Solex schermpje.


jou antwoord is goed ,idd niet origineel maar wel goedkoop
Posted By: Punky Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 03:44 AM
Ok, bedankt. Ziet er in mijn ogen alleen niet zo geslaagd uit. Zou zelf toch een paar euro meer neertellen. wink
Posted By: Frank Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 03:50 AM
Oke, maar die glaasjes liggen volgens mij ook niet zo dik bezaaid helaas , vandaar de prijzen en deze oplossing
Posted By: Punky Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 03:54 AM
Imitatie zijn ze wel verkrijgbaar.
Posted By: John Meisters Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 04:44 AM
ik heb ze in het begin ook zo gehad op een paar solexen. staat nog ergens op deze site.

vond het toch geen porum en daarom maar imitatie aangeschaft.
Posted By: Joan Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 11:56 AM
Ach, er is iemand handig met polyester (zie de advertentie, het gaat om de komplete kap en niet alleen het lichtglaasje) en ik heb voor origineel al eens prijzen gezien daar kocht je jaren terug de hele solex voor
Posted By: John Meisters Re: Is dit type koplamp origineel??? - 05/10/11 12:05 PM
van buiten ziet het kapje zelf er niet onaardig uit (op de foto).
Posted By: Joan Re: Is dit type koplamp origineel??? - 10/10/11 12:24 PM
Origineel bericht van: Dirk
Er word van alles nagemaakt maar geen lichtkapje,s voor de oto.vreemd misschien dat ze daar eens op moeten duiken.

Deze is dus al wel nagemaakt, kijk maar naar de fotos's, duidelijk een polyester ( Glasvezel Reinforced Epoxy=GRE) kapje
Posted By: Arjen Re: Is dit type koplamp origineel??? - 12/10/11 02:08 AM

Slimme jongen die Willem.

Groet,

Arjen.
© Solex Forum