Solex forum
Posted By: friso carburateur aansluiting lekt - 30/04/20 07:08 PM
Heb de solex helemaal uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt.
Nu staat hij weer in elkaar en heb een nieuw pompje en leidingen gekocht en bevestigd.
Nu heb ik een probleem: de leiding die loop van het pompje naar de carburateur, bij de bevestiging bij de carburateur daar lekt hij.
Alles al geprobeerd, moer goed aangedraaid maar niet te vast maar blijft maar lekken op de plaats waar de leiding in de carburateur gaat.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen.

Attached picture IMG_0398 klein.jpg
Attached picture IMG_0401 klein.jpg
Attached picture IMG_0400 klein.jpg
Posted By: peter57 Re: carburateur aansluiting lekt - 30/04/20 07:40 PM
Zo te zien zit er nog een afsluitringetje in.

Peter
Posted By: friso Re: carburateur aansluiting lekt - 30/04/20 08:00 PM
Inderdaad, hartelijk bedankt
Posted By: Alfons_Amuse Re: carburateur aansluiting lekt - 01/05/20 11:16 AM
Ja ik zie hem ook zo zitten. Met een klein haaje eruit trekken.
De leiding beetje opschuren, nieuw ringetje, hoogte leiding tussen sproeier en overloop aansluiting houden en dan gewoon zachjes aandraaien, zomaar met 2 vingertjes.
Succes.
Posted By: FFAnders Re: carburateur aansluiting lekt - 01/05/20 07:51 PM
Als ik het zo zie, dit is een carburateur met een dikkere (retour)uitloop en daar hoort een kunststof filter met een Dikke kraag in te zitten.
Die kraag zie ik niet, mogelijk wel het restant van het filter wat er nog inzit.
De benzineleiding sluit af op die kraag.
Kijk even met goed /fel licht of er nog een stuk van het filter inzit, zo ja, haal dit eruit en plaats een nieuw filter, enzv.
Posted By: Alfons_Amuse Re: carburateur aansluiting lekt - 01/05/20 09:45 PM
Aha, dat wist ik niet met dat filter. Zo leer je altijd wat bij.
Posted By: Joan Re: carburateur aansluiting lekt - 01/05/20 10:08 PM
Originally Posted by FFAnders
Als ik het zo zie, dit is een carburateur met een dikkere (retour)uitloop en daar hoort een kunststof filter met een Dikke kraag in te zitten.
Die kraag zie ik niet, mogelijk wel het restant van het filter wat er nog inzit.
De benzineleiding sluit af op die kraag.
Kijk even met goed /fel licht of er nog een stuk van het filter inzit, zo ja, haal dit eruit en plaats een nieuw filter, enzv.
ja vind zo een filter maar eens want die steek je er van onder in, gewoon het tankfilter maar nu in de carburateur en daar hoort ook een korte leiding bij met flens dus niet zo een "steek hem er maar diep in " leiding
© Solex Forum