Solex forum
Posted By: Koosolex Filter verwijderen bij Koffertje - 05/11/19 10:29 PM
In de carburateur van mijn Velosolex S3800 zit een kunstoffiltertje die je er zo naar boven uitrekt. Mijn pas verworven koffertje heeft op die plek een koper of messing filter zitten die muurvast zit. Hoe verwijder ik dat filter zonder de boel te mollen.
Posted By: John Meisters Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 05/11/19 10:56 PM
Gewoon laten zitten, dit is geen filter. Hooguit draai je het kapot. Zoek maar even op dit forum, is niet de eerste keer dat dit gevraagd wordt
Posted By: Joan Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 06/11/19 10:52 AM
is een overstroom labyrinth beveiliging om te zorgen dat de benzine die over is niet naar boven eruit spuit maar gedwongen word naar je overloop uit te stromen.. Dat is de ellende als je van Nieuw naar oud overschakelt dan ga je aannemen dat het vroeger net zo was als wat je nu aantreft, maar dat is niet zo. Dat heet "ontwikkeling" In feite zou het zo moeten zijn dat tegenwoordig alles beter is omdat we geleerd hebben van onze fouten (!!!!????)
Posted By: Antoine Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 06/11/19 03:54 PM
Zie ik daar nu TOCH een filter zitten.. onee dat geluk heb ik alleen smile

Attached picture filter1.jpg
Posted By: FFAnders Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 06/11/19 05:22 PM
Ja dat klopt, bij deze carburateur met Dikke uitloop heeft ook een kunstsof filter vanonder ingestoken en is tevens de afdichting voor de benzineleiding (wartel M9 x1)
Posted By: Joan Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 07/11/19 08:33 AM
Originally Posted by FFAnders
Ja dat klopt, bij deze carburateur met Dikke uitloop heeft ook een kunstsof filter vanonder ingestoken en is tevens de afdichting voor de benzineleiding (wartel M9 x1) Identiek systeem als tankfilter
Posted By: Antoine Re: Filter verwijderen bij Koffertje - 07/11/19 01:19 PM
Yep dat klopt een tankfilter
© Solex Forum