Solex forum
Posted By: Janwunderink Cylinder afdicht ring en Pakking - 03/03/19 11:32 AM
Goeden dag
Met mijn solex oto aan het sleutelen. Nieuwe onderdelen etc. Nu ben ik nieuwe koppakking aan het monteren en en mijn vraag is : moet ik die ook met een beetje olie insmeren voor een betere afsluiting?
En waar zit de cylinder afdicht ring. Op montage tekeningen zie ik hem tussen koppakking en cylinder kop zitten, maar dat smelt toch weg?

Groet Jan
Posted By: Joan Re: Cylinder afdicht ring en Pakking - 03/03/19 07:02 PM
de pakkingen van tegenwoordig smeer ik 3 keer in met carterolie ( elke keer trekt er zo veel in dat hij weer droog lijkt) en welke montage tekening laat een cilinder afdicht ring zien ?. Overigens smelten ringen van een goede kwaliteit niet die ontleden pas bij ca 260 graden , ringen worden oa gebruikt in sommige typen luchtgekoelde sachs motoren en in zeer veel watergekoelde motoren maar ik zie ze niet bij solex
Posted By: John Meisters Re: Cylinder afdicht ring en Pakking - 03/03/19 10:33 PM
Marcel van de Ven heeft ze wel. Ik gebruik deze voor de 24 uur racer met een race-kopje.
Ze smelten niet weg hoor wink

[Linked Image]
Posted By: Joan Re: Cylinder afdicht ring en Pakking - 04/03/19 07:08 PM
maar is nooit een standaard solex onderdeel geweest
Posted By: Janwunderink Re: Cylinder afdicht ring en Pakking - 05/03/19 04:02 PM
Dank voor de reactie.
Jan
Posted By: Janwunderink Re: Cylinder afdicht ring en Pakking - 05/03/19 04:03 PM
Het is me duidelik, dank!
JAN
© Solex Forum