Solex forum
Posted By: cillen Solex 3800 - 22/03/17 10:46 PM
Goeiedag allemaal

Ik en 2 vrienden hebben allen een solex 3800.

Zelf heb ik een volkswagen t3 dubbel cabine met laadbak. Ik zou een systeem willen maken om de 3 solexen te vervoeren op de bus zodat we wat verder kunnen gaan rondrijden. Wie weet wat?

Mvg

Joris
Posted By: Joan Re: Solex 3800 - 23/03/17 06:29 PM
Pallet achterin en zorgen dat de planken of wielbreedte maat staan ( beter een pallet achtig vloer bedekking zelf maken met de juiste solex wielmaten ) en dan schoren met spanbanden
Posted By: Antoine Re: Solex 3800 - 23/03/17 07:11 PM
Zoek eens op internet naar aanhangers voor motoren, misschien kan je daar ideeën van op doen. Moet het ook mooi zijn of alleen gemakkelijk? Hoeveel ruimte heb je? Passen er 3 naast elkaar, of ga je kiezen voor 1 of 2 vooraan en een stukje naar achteren de overige Solexen?
Posted By: FFAnders Re: Solex 3800 - 23/03/17 07:27 PM
In een Caddy passen er 4 dus op een transporter moet dat geen enkel probleem zijn.
Ook hier gebruik ik een soort van fietsenrek, gemaakt van houten balkjes waar de solexen met één wiel, kop-aan-kont, ingezet zijn.
De eerste solex staat,links, met het voorwiel in het rek, de tweede met het achterwiel, de derde weer met
het voorwiel en tot slot, de vierde weer met het achterwiel.
Vervolgens worden de Solexen met spanbanden een de wand vastgezet om de wielen recht te houden.
Posted By: John Meisters Re: Solex 3800 - 23/03/17 07:28 PM
Heb je opstaande zijschotten? Ik heb een gewoon fietsenrek in de bus en gebruik binnenbanden als span-elastieken, werkt perfekt wink
Posted By: casper01 Re: Solex 3800 - 23/03/17 09:08 PM
Origineel bericht van: cillen
Goeiedag allemaal

Ik en 2 vrienden hebben allen een solex 3800.

Zelf heb ik een volkswagen t3 dubbel cabine met laadbak. Ik zou een systeem willen maken om de 3 solexen te vervoeren op de bus zodat we wat verder kunnen gaan rondrijden. Wie weet wat?

Mvg

Fietsenrek van de gamma (aan het rond punt) voor 3 fietsen.
De 2 aan de buitenkant met de motor naar achter en de middelste met de motor naar voor.
De wielen van de buitenste met snelbinder naar elkaar toe vastmaken zo span je de middelste ook op en klaar.

de fietsenrek met spanband aan de haken in de vloer vastmaken.


Joris
© Solex Forum