Hallo,
wilde gisteren een stukje proberen op mijn net gereviseerde solex
en na een paar meter verloor ik een remblokje
het is een volledig nieuw gemonteerde voorrem
dus ik heb hem vandaag even bekeken maar kan niet raars ontdekken
de houders van de blokjes zitten in de juiste positie alleen de remblokjes vallen eruit bij de eerste rempoging
ik kan ze nog iets verder vanaf het wiel zetten zodat bij het achteruit rijden de kans kleiner is dat ze eruit glijden.
heeft iemand ervaringen hiermee of is er een kit of lijm of foefje om de remblokjes wat vaster te zetten in de houders.
wil niet gelijk gaan buigen en knijpen hieraan alleen als het nodig is uiteraard.
graag jullie reacties
groeten Bert
Graag foto s.v.p.
Dan kunnen we waarschijnlijk helpen.
Of gewoon een paar nieuwe (blokjes compleet met houder)
bestellen bij Solex Noord. Kosten 3.25 euro p/st
het is een volledig nieuw set dus daar mag het niet aan liggen
Als ze er uit vallen bij remmen denk ik dat ze verkeerd om gemonteerd zijn.
De opening van het houdertje om het rubbertje te kunnen vervangen moet achter zitten (in de rijrichting gezien).
180gr omdraaien geeft het gewenste resultaat.
Dichte kant moet naar voren wijzen.
Ik knijp de open kant ietsje dicht tussen de bankschroef.
Er zijn blokjes in de handel waarvan het rubber aan de zachte kant is en die duvelen er bij mij ook zo uit.
De hardere en vooral stuggere blokjes zijn soms moeilijk te vinden.
Op deze blokjes zitten geen segmenten op het remvlak maar zijn gewoon vlak (dus).
Bij sommige remmen heb ik een heel klein zelftappertje, door het blokhoudertje heen en het schroefje gaat dan
zo'n 2mm in het remblokje ter voorkoming dat, bij achteruitrijden met een ietwat ingeknepen voorrem, het blokje eruit schuift,
het werkt.
V-Brakes monteren, zijn veel beter, geen gepiep, en gaan veel langer mee.
bv Hema
Oke, de v-brake blokjes remmen goed maar is dan weer niet orgineel. De keus is aan de berijder. Ik vind de rubbers die de onderdelendealers aanbieden veel te hard. Daarom koop ik altijd vintage remblok-rubbers op beurzen. Dat zijn dan die rose-orangje blokjes. Bv Hevea's. Remmen perfect, maken geen gillend geluid en hebben een lange standtijd.
V-Brakes monteren, zijn veel beter, geen gepiep, en gaan veel langer mee.
bv Hema En hoe monteer ik deze?
Lange of korte zijde voor? Ik zie bv geen pijltje op de foto staan.
Bij deze korte zijde voorop, er bestaan ook blokjes die dit verschil niet hebben.
De blokjes die ik hier gebruik kosten Euro 4,- per setje en zijn te koop bij de Hema. (artikel: V-brake)
Volgens mij zijn er inmiddels nogal wat mede-forumleden die deze al toepassen.
Ik had voor de 24 uurs zoiets dergelijks, remt gruwelijk goed!
Oke, de v-brake blokjes remmen goed maar is dan weer niet orgineel. De keus is aan de berijder. Ik vind de rubbers die de onderdelendealers aanbieden veel te hard. Daarom koop ik altijd vintage remblok-rubbers op beurzen. Dat zijn dan die rose-orangje blokjes. Bv Hevea's. Remmen perfect, maken geen gillend geluid en hebben een lange standtijd.
Rose blokjes op de solex origineel Johnnie?
Weeral iets bijgeleerd... Moet namelijk ook nog blokjes hebben voor op het koffertje.
Kan je die blokjes dan gewoon monteren in de originele remhouders?of moet er daar ook iets aan aangepast worden vooraleer je die V-brakes kan gebruiken?heeft iemand daar een fototje van wanneer het gemonteerd zit?mvg tom
Gewoon monteren, de meeste ringetjes weglaten en misschien een zeskant moertje erop al je de bijgeleverde niet mooi vindt.
Dus monteren zoals bij Solex gewoon is.
De dikste afstandsring gebruiken anders staan de blokken te ver van de velg.
Koopzondag in Emmen op 27 december!
Ze zijn er vroeg bij in Drenthe dit jaar
Niet heel erg vroeg hoor, vanaf 13.00U staat er.
Ok ik heb de openingen aan de goede kant
Het materiaal is idd erg zacht
Begrijp ik dat de blokjes bij de hema dezelfde pasmaat hebben of moet ik dan de rem volledig vervangen
Dat vind ik persoonlijk niet mooi
Hema blokjes passen gewoon.
Top
Ik heb bij de plaatselijke fietshandel een setje v brakes gekocht van simpson
deze ga ik monteren vind het nl wel belangrijk om goed te kunnen remmen
safety first
bedankt voor de info
van mij zijn dat andere remmen die erop zitten.
wss een ouder type?
kan ik hier dan ook zo een v-brakes erop plaatsen?
De dikste afstandsring gebruiken anders staan de blokken te ver van de velg.
Moet wel kunnen volgens mij, gewoon proberen, zelf zou ik de oude zwanehals mooi origineel houden.
Moet wel kunnen volgens mij, gewoon proberen, zelf zou ik de oude zwanehals mooi origineel houden.
voor die rem met die bout koop je de andere type fietsremblokjes namelijk die met een vaste gladde 6 mm stift, is dat andere type V brakes zitten wel groeven in de stift dat zijn maat groeven om de lengte op de V brakes links en rechts goed in te kunnen stellen