Solex forum
Posted By: sam3 plastic plaatje tegen de kogellagers achterwiel - 02/05/13 02:30 AM
hallo,

Vandaag de twee nieuwe banden erop gezet, maar ik zag een rond plastic plaatje met twee kleine flapjes dat scheef tegen de kogellagers aanzat. Bij demontage bleek het aan de binnenkant wat vervormd. Ik heb het wat aangepast en weer gemonteerd, wiel vastgemaakt, maar vond het onbevredigend dat het plastic plaatje niet op zijn plaats bleef zitten. Hoort daar niet iets op wat het aanklemt? Uiteindelijk heb ik het wel in de uitsparingen kunnen drukken (slaan), zie laatste foto, maar het wordt door niets vastgehouden. Is dat normaal??? Kan het wiel er zo weer in? Zie foto's.

groeten Sam

Attached picture SAM_0218.JPG
Attached picture SAM_0220.JPG
Attached picture SAM_0221.JPG
Attached picture SAM_0222.JPG
Dat plaatje moet idd klemmen anders valt het er elke keer uit en kan er zand bij de kogels komen, je kan de beide uitsteeksels verwarmen zodat het een beetje zacht word en dan met een tang of bankschroef een beetje platter knijpen zodat het wat breder word, op deze manier klemt het weer beter.
hoi,

Ik hoef er dus geen plaatje tegenaan te zetten, kortom dat heeft er nooit gezeten?

groeten Sam
Zoals het nu is hoort het.
okee, bedankt, dan gaat het zo weer in elkaar!

groeten Sam
© Solex Forum