Het is bijna weer zover, de teams waar ik voor gewerkt heb hebben hun oproep voor de keuring al binnen. Nu vrijdag ochtend kunnen ze aan de bak. En dan gaat het circus zaterdag weer van Kiet
Ik zie dat de start om 17:00 is ( was dat andere jaren niet 16;00 ?)
programmaWie O wie is er weer zo bij betrokken dat de tussen uitslagen hier op het forum gepubliceerd gaan worden OF is er een deugdelijk link naar de organisatie EN dat het dit jaar wel lukt om de tussenstanden bijna live te volgen ??
Wie O wie is er weer zo bij betrokken dat de tussen uitslagen hier op het forum gepubliceerd gaan worden
Vorige jaren zoveel mogelijk gedaan, maar slecht internet was vaak de spelbreker.
Het systeem dat gebruikt wordt is ietwat achterhaald. Live volgen gaat niet lukken of het systeem moet gemoderniseerd worden.
Ik word via Whatsapp op de hoogte gehouden maar weet niet op welke manier. Als het mogelijk is kan ik het delen.
Als je met regelmaat een tussenstand krijgt lijkt het me wel intressant om in een groepsapp te zitten om die berichten te delen mocht je daar zin in hebben?
Ik zit in een groepsapp van een team maar weet niet pf ik de volledige stand door krijg of alleen de stand van het team.
Net even contact gehad met de teams waarvoor ik wat gedaan heb. Beide teams zijn goedgekeurd, wel met de opmerking dat als ze bij de eerste tien (10) komen de cilinderkop eraf moet, ze kunnen de boring niet nameten door het bougiegat ( nou staat er wel met grote letters op de cilinder onderaan dat het 39,5 's zijn maar toch) want het apparaatje waarmee ze dat zouden kunnen ( ik meen een product van Jan Vennix) kan niet door het gat van een 10 mm bougie Verder geen probleem en de boodschap "Welkom terug"
Mooi Joan, succes en hopelijk moet die kop eraf, dan zit je bij de top 10
Wie interesse heeft in de tussenstanden kan trouwens
hier terecht.
De eerste tussenstand...
ja kreeg net een sms'je met de stand van de teams waar ik aan gewerkt heb, want de link had ik nog geen resultaat kunnen vinden.( Moet toch weer die "discussie weergeven" aanklikken ) gaan goed. Ik zie nu 76 teams in de uitslagen staan, waren dat er in de hoogtijdagen niet een dikke 100+ ?
Op de Facebook pagina van de organisatie staan 2 foto's met tussenstanden echter zijn die onleesbaar.
Op de Facebook pagina van de organisatie staan 2 foto's met tussenstanden echter zijn die onleesbaar.
als je erop klikt worden ze iets groter en daardoor beter ( niet echt goed) leesbaar
De volgende uitslagen....
Is wat minder dan de vorige maar toch, met wat fantasie leesbaar
Goedzo Antoine
Ben er dit jaar niet bij in Heeswijk maar kijk op afstand wel mee.
Blijkbaar was niet iedereen op tijd wakker.. er liepen koeien over het parkoers en het omleiden van de rijders ging niet perfect. Een val en Problemen met het afslaan en slecht lopen van de Solex heeft team crazy cross Bergeijk een stuk terug verwezen.
De tussenstand van 11 (23.00) uur, het tempo zit er nog goed in aan de tussenstanden te zien
Nieuwe stand..
Nieuwe stand
Mooi Joan, succes en hopelijk moet die kop eraf, dan zit je bij de top 10
Wie interesse heeft in de tussenstanden kan trouwens
hier terecht.
als ze het volhouden word dat inderdaad twee keer de cilinderkop trekken , krijg net melding dat er één pech heeft, is reeds verholpen en niet eens zo veel terug gezakt.
Mooi zo, welke teams zijn dat Joan ?
Mooi zo, welke teams zijn dat Joan ?
54/55 rond middernacht lag 55 op de eerste plek
Ze doen het goed, 55 in ieder geval en 54 kan nog wel opklimmen als er geen problemen meer komen.
Bij team 36 en 37 gaat er wat fout
Ik ben net terug met een klein hoeveelheid foto's :-) . Sommige team vlogen over het parkoers, zoals bv startnr 94 en 4
Ik schat tussen de 30 en 55 km/uur.
Voor diegene die facebook hebben is
hier de link naar wat foto's. De mensen die geen facebook hebben moeten nog wat geduld hebben totdat ik de foto's op mijn eigen pagina heb geplaatst.
De uitslag heeft lang op zich laten wachten maar Solex Team Crazy cross 1 heeft zich na een stroeve start waarbij de eerste ronde top ging terug gevochten vanaf positie 57 naar 9.
Ze doen het goed, 55 in ieder geval en 54 kan nog wel opklimmen als er geen problemen meer komen.
Bij team 36 en 37 gaat er wat fout
55 is overall derde geworden en 54 bij de dames het klassement gewonnen, De buit is binnen ( de monteur had anders best wat werk oa uit voorzorg band gewisseld want de nieuwe band was al helemaal kaal gereden )
had je bij de "radarpost" moeten kijken de top teams haalden daar ca 57 km en die draaiden dan ongeveer een rondetijd van 5 minuut 7 seconden, de uiteindelijke winnaar had in rondje 3 goed de smaak te pakken en kwam meen ik aan 4 minuut 45 seconden ( inderdaad dat team 94)
Mooi, super gedaan allemaal en een ieder gefeliciteerd met de TOP prestaties van afgelopen weekeinde
had je bij de "radarpost" moeten kijken de top teams haalden daar ca 57 km en die draaiden dan ongeveer een rondetijd van 5 minuut 7 seconden, de uiteindelijke winnaar had in rondje 3 goed de smaak te pakken en kwam meen ik aan 4 minuut 45 seconden ( inderdaad dat team 94)
Dat zijn mooie snelheden
de uitslag staat nu op
facebook het was na het afvlaggen nog even tenen krommend omdat team 55 niet wist of ze nu wel of niet 3e waren in verhouding met team 52 want dat ging heel gelijk op en om 3 uur nog had team 52 12 seconden voorsprong . door achterblijvers net voor het cafe kwam 55 in het achterwiel van 52 en volgens zijn zeggen daar ingehaald. door 1 uur en een kwartier te rijden in plaats van 3 kwartier scheelde dat net weer 1 wissel goed voor een uiteindelijke voor sprong van 1 minuut dertig. rond een uur of 3 kwam er nog iemand van de organisatie: we stonden maar twee minuten achter op nummer twee, dan vraag je je als team af of we nog iets beter ons best konden doen, want de 2e plaats kan er ook nog in zitten , dat is uiteindelijk niet gelukt het GAT was nog 1 minuut en 45seconden en dat op een rondetijd van ca 6 minuten op het einde van de race zit het wel heel erg dicht op elkaar
Duurde de uitslag daarom zo lang, of kwam dat door ronde 2?
Duurde de uitslag daarom zo lang, of kwam dat door ronde 2?
Je wist pas waar je aan toe was bij de prijsuitrijking om 1/2 8 Dat je een prijs had was al wel aangegeven want je werd verzocht om bij de zij ingang klaar te staan om voor die tijd aan een uitslag te komen is me niet gelukt, de tussentijdse ronde verslagen en ook een eventuele einduitslag hingen niet meer aan het hek en mensen van de organisatie waren kennelijk nog met iets anders bezig want ik zag er niemand meer van .. Dat van ronde 2 doet mij geen lampje branden meen wel iets gehoord te hebben over koeien
Ik weet ook niet precies wat er gebeurd was maar was een 'vreemd' moment.
Dat de einduitslag niet direct bekend gemaakt wordt kan ik me voorstellen, er zijn nog wat Solexen die een nakeuring krijgen.
Maar dat hoeft geen 2½ uur te duren, zeker voor de rijders, die zijn al meer dan 30 uur op de been en dan ben je behoorlijk gaar
Gefeliciteerd voor allen die meegedaan hebben. Zeer zwaar volgens mij vanwege de temperatuur. Doe ik niet na. Toppie toppie toppie.
Leuk!, op youtube tot nu toe nog niet veel van te vinden.
Op deze pagina ook niet Mark
Edit: Ik zie dat ik hier nog geen foto's heb geplaatst.. aankomende week even verandering in brengen.
Super mooie foto's Antoine.
Misschien proberen volgend jaar op wat meer plaatsen te kunnen schieten.
Dank je Jan maar ik had geen zin om me te begeven in de drukte. Helaas mocht ik ook niet over de ' baan' lopen anders was ik richting de stal gelopen. Ik ben ik maar een uurtje of 3 geweest.
Wat betreft volgend jaar...het kan zomaar zijn dat ik geen tijd heb om dan foto's te maken door diverse ontwikkelingen .
Andere teams komen deze week nog. Ook de bloemen meisjes zullen hun opwachting maken in dit theater.
leuk om naar de details te speuren, goede kwaliteit foto's. Deze laten veel zien, neem nou die voorvork van no 94 en het frame van 44
Nr 94 heeft bv ook velgremmen met een kabel en geen schijfremmen. Schijfremmen zijn dus niet nodig om te winnen..
Gang is alles, remmen is pure angst
Dat zei ik ook al op Facebook:-)
Als dank voor het vele werk een aandenken tegeltje van mijn teams gekregen en een recent streekblad van Otterlo/ Harskamp met daarin een leuk verslag van hoe de heren en dames het gedaan hebben .
Als dank voor het vele werk een aandenken tegeltje van mijn teams gekregen en een recent streekblad van Otterlo/ Harskamp met daarin een leuk verslag van hoe de heren en dames het gedaan hebben .
Mooi
Leuk gedaan!
En verdiend
Subtiel plaatje John
Mooi Joan.
Solexen liepen ook erg goed, en mooi heel gebleven.
Goed gedaan
We zitten zeker aan de 55 echte km/uur, wie had dat gedacht na het wijzigen van het reglement in 2014, met een standaard blokje.
Als het goed is is er een blokje onderweg naar je Jan voor inspectie.
Mooi Joan.
Solexen liepen ook erg goed, en mooi heel gebleven.
Goed gedaan
We zitten zeker aan de 55 echte km/uur, wie had dat gedacht na het wijzigen van het reglement in 2014, met een standaard blokje.
ben nu met een 40 mm cilinder bezig, zonder derde poort dus en die loopt al weer 4 tot 5 km harder ( bij goed trekken) dan de 2019 versie met 39.5 cilinder. Dat "extra" Is wel een team inspanning, Bobby levert me rollen met een kleinere diameter voor meer trekkracht, ik heb iemand die maakt me nu mijn ontwerp CNC koppen met 10mm bougie ( opgelaste standaard koppen hebben toch niet de ideale verbrandingskamer) en ergens anders worden speciale krukas bigend busjes gemaakt want de 10/14 standaard van INA komen niet uit met de drijfstang die ik nu ga gebruiken
Ik heb daar voor het jaar 2018 ook het een en ander aan het testen geweest met verschillende roldiameters.
Het resultaat : kleinere rol gaf wat meer trekkracht en uiteraard een hoger toerental
maar de eindsnelheid kwam nagenoeg overeen met de eindsnelheid met een grotere rol.
Dit niet op de testbank getest maar op de weg, dit geeft een betrouwbaarder beeld.( vind ik)
Het nadeel van een kleinere rol is dat er, zeker bij wat nattig weer, meer slip is.
Dat nattige weer was er ook in 2018 en toen hadden we de grotere rol erop.
Als je meer snelheid wilt hebben moet je kleinere, lichtere mannetjes of vrouwtjes hebben, als het ff kan onder de 55 kilo .