Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#9308 22/10/06 11:05 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Een Nederlandse vriend van mij heeft mijn Franse Solex gekocht met motor en chasisnummer 4822607.Ikzelf woon in Belgie.
Vlgens de officieele Franse website dateert deze Solex van 1973.Toch wil RDW deze niet aanvaarden om welke reden weet ik niet.
Mijn vriend moet kunnen bewijzen dat deze Solex in Belgie gereden heeft, hoe kan je dat nu bewijzen, er waren in 1973 in Belgie nog geen inschrijvingspapieren voor Solexen voorhanden.
Jullie maken het toch moeilijk met heel dat gedoe rond die keuring.Volgens RDW kan hij enkel die Solex terug aan een Belg verkopen maar in Nederland mag hij niet op de weg.Is daar nu echt geen logische oplossing voor te vinden ?
Jean

#9309 22/10/06 01:07 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Wonderlijk verhaal; de reden (die je dus niet kent) is wel cruciaal.

Op ishetgeenplaatje.nl staat hierover het volgende:

"Ik heb een historische bromfiets zonder NL-typegoedkeuring. Kan ik voor deze brommer straks ook een kenteken krijgen?

Bromfietsen met een bouwjaar van voor 1-1-1974 kunnen ook zonder typegoedkeuring een kenteken krijgen. Na de schouwing en de kentekenaanvraag op het postkantoor krijgt de aanvrager een brief van de RDW. In deze brief wordt verzocht om aanvullende gegevens. De aanvrager moet bij de RDW aannemelijk maken dat:

* Het bouwjaar voor 1-1-1974 ligt
* Het voertuig aan de Nederlandse definitie van bromfiets voldoet. Dit is het geval als de cilinderinhoud kleiner of gelijk aan 50cc is èn de maximumconstructiesnelheid niet hoger is dan 45 km/h.

Het bouwjaar, de cilinderinhoud en de maximumconstructiesnelheid kunnen bijvoorbeeld aannemelijk gemaakt worden met een verklaring die is afgeven door de importeur of fabrikant, een aankoopnota, officiële fabricagelijsten, een foto van het typeplaatje, een handleiding of soms uit het framenummer."


Conclusie:
Je schrijft dat de Solex in kwestie een Franse is van voor '74. De NL goedkeuring ontbreekt in dat geval maar dit moet blijkens het bovenstaande op te lossen zijn. Succes!

#9310 22/10/06 03:36 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
Je kan het bouwjaar alleen aantonen als er een origineel bijbehorend blok opzit en dan via de franse weblijst dit gaan vergelijken, blijkt dit dan van voor 1974 te zijn dan is een type goedkeur niet verpicht.Vervolgens een foto van het framenummer maken en van het bloknummer.Dit dan via de mail doorsturen.Dit moet zowiezo dan geen problemen opleveren om een kenteken te krijgen.
Hier het mailadres voor info aanvoer + verplicht transactienummer in de vorm van fotos en documentatie. bsfconvt@rdw.nl
Groetjes Jouke


Mvg. Jouke Rottiné
#9311 22/10/06 09:25 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Bedankt voor jullie reaktie maar wat jullie allemaal voorstellen hebben wij ook gedaan en tochl lukt het niet, nu heeft die Nerderlandse vriend van mij een bezwaarschrift ingediend bij RDW, we zijn benieuwd.
Wat denken jullie van volgend voorstel:
Als ik hem mijn franse Solex voor "onbepaalde tijd " uitleen met mijn Belgische verzekering (waar ik zonder probleem aan geraak)laat rijden in Nederland,is er daar een speld tussen te krijgen of mag je als nederlander met een buitenlandse bromfiets met geldige verzekering de Nederlandse baan op ?
voor de doordenkers dan nog de strikvraag, moet ie dan een helm op of niet.
Wij Belgen lachen ons allen te pletter met die kentekenverhalen bij jullie, maar ik denk da

#9312 22/10/06 09:30 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Werd onderbroken door de RDW denk ik, maar ik denk dat jullie er niet meer kunnen om lachen.Als dit bij ons erdoor komt valt gegarandeerd de regering, amaai zeg we noemen dat verenigd Europa.Straks mogen de Reomenen en Bulgaren hier komen rondrijden zonder papieren en wij zullen maar in de pas lopen.!
Jan

#9315 22/10/06 10:53 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Bedankt voor jullie reaktie maar wat jullie allemaal voorstellen hebben wij ook gedaan en tochl lukt het niet, nu heeft die Nerderlandse vriend van mij een bezwaarschrift ingediend bij RDW, we zijn benieuwd.
Wat denken jullie van volgend voorstel:
Als ik hem mijn franse Solex voor "onbepaalde tijd " uitleen met mijn Belgische verzekering (waar ik zonder probleem aan geraak)laat rijden in Nederland,is er daar een speld tussen te krijgen of mag je als nederlander met een buitenlandse bromfiets met geldige verzekering de Nederlandse baan op ?
voor de doordenkers dan nog de strikvraag, moet ie dan een helm op of niet.
Wij Belgen lachen ons allen te pletter met die kentekenverhalen bij jullie, maar ik denk da


nederlander mag niet met buitenlands geregistreerd voertuig rijden .

#9316 22/10/06 11:10 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Een Nederlandse vriend van mij heeft mijn Franse Solex gekocht met motor en chasisnummer 4822607.Ikzelf woon in Belgie.
Vlgens de officieele Franse website dateert deze Solex van 1973.Toch wil RDW deze niet aanvaarden om welke reden weet ik niet.
Mijn vriend moet kunnen bewijzen dat deze Solex in Belgie gereden heeft, hoe kan je dat nu bewijzen, er waren in 1973 in Belgie nog geen inschrijvingspapieren voor Solexen voorhanden.
Jullie maken het toch moeilijk met heel dat gedoe rond die keuring.Volgens RDW kan hij enkel die Solex terug aan een Belg verkopen maar in Nederland mag hij niet op de weg.Is daar nu echt geen logische oplossing voor te vinden ?
Jean


framenummer gelijk aan motornummer is vreemd , misschien daarom .
en die bouwjaar lijst klopt alleen voor de oude in frankrijk geleverde solex .
alle andere solexxen die buiten frankrijk geleverd zijn vallen onder de export modellen en dan klopt het niet wat de franse lijst aangeeft .
jij zegt belgie dan is 48xxxxx ergens uit de jaren 80 .

#9317 23/10/06 07:48 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Als je in Belgie woont de solex even door een fransman op kenteken laten zetten ( frans kenteken) en dat dan later omwisselen voor een nederlands kenteken.

Alle regels dien aangaande die nu al voor auto's en motoren gelden ook gebruiken voor de omzetting van een brommerkenteken.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#9318 23/10/06 04:16 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
Ja zoals ik dat motornummer in de lijst vergelijk, dan zit ie echt op de grens van 1973/1974 dus je hebt t voordeel van de twijfel niet gekregen.
Grtoetjes Jouke


Mvg. Jouke Rottiné
#9319 23/10/06 07:43 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Edgard, ik was diegene die je geholpen hebt, en inderdaad door een importkeuring bij het RDW heb ik een kenteken gekregen op mijn belgische Motobecane.
Het was zelfs meteen een snor kenteken.
Zie foto.

Groeten,

SOLEXRIJEN

Attached Images
19426-DSC018.JPG (0 Bytes, 671 downloads)
Last edited by solexrijen; 23/10/06 07:44 PM.

Groeten SOLEXRIJEN
#9320 23/10/06 11:23 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Edgard, ik was diegene die je geholpen hebt, en inderdaad door een importkeuring bij het RDW heb ik een kenteken gekregen op mijn belgische Motobecane.
Het was zelfs meteen een snor kenteken.
Zie foto.

Groeten,

SOLEXRIJEN


en ook je bouwjaar op het kenteken .

#9321 23/10/06 11:40 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
och rdw snap hetzelf niet 2 zwanehalsje,s 24 worden afgewezen het zijn orginele van der heem de andere 3 erkennen zewel ook mijn france 330 doen ze moeilijk over terwijl mijn france peperbus geen probleem was ook een koffertje van 1960 geven ze weer als een solex 800 mijn 3 motobecane snor solexxen rood wit en zwart rijden volgens rdw al rond als het merk thomos dus 3 thomos rijders in nl hebben een probleem daar word het kenteken van ingetrokken. niet aan mijn solex komen hahah

#9322 24/10/06 07:38 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Ik heb eingelijk zonder problemen het kenteken gekregen op mijn franse 330. Heb een lijst met motornummer en wat foto's opgestuurd, en na 1,5 maand wachten lag het in de bus

Groeten Andre

#9325 24/10/06 01:18 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Kwoot.."Ja juist nu weet ik het weer.(korte termijn geheugen is wat slecht denk ik)"


Ik ken dat A.L.S. (Altzheimer Light Syndroom ) ,heb ik ook last van


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




#9326 24/10/06 04:55 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
och rdw snap hetzelf niet 2 zwanehalsje,s 24 worden afgewezen het zijn orginele van der heem de andere 3 erkennen zewel ook mijn france 330 doen ze moeilijk over terwijl mijn france peperbus geen probleem was ook een koffertje van 1960 geven ze weer als een solex 800 mijn 3 motobecane snor solexxen rood wit en zwart rijden volgens rdw al rond als het merk thomos dus 3 thomos rijders in nl hebben een probleem daar word het kenteken van ingetrokken. niet aan mijn solex komen hahah


motobecane snor kan nooit gelijk zijn aan tomos nummer
heb je toch een nummertje te weinig of de tomos 1 te veel .
tomos is 6 nummers .

#9327 25/10/06 11:26 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
das dan mooi mijn france peperbus uit 1949 heeft vandaag zijn kenteken gehad 45 km per uur merk thomos terwiijl ik foto,s en pmzet form naar 25km per uur had bijgevoegd deze solex heeft maar 5 nummers.dit word de 4e keer dat ik bewijs marerie moet sturen

#9328 26/10/06 07:15 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Dat vind ik wel een beetje vreemd.
Mijn franse 330 uit 53 heeft 6 framenummers.
Voor op de driehoek die boven de trapas zit.

Groetjes Andre

#9329 26/10/06 07:32 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Nummers hangt van de leeftijd af.
Als er nog niet zoveel zijn geproduceerd heb je kans dat het nummer wat laag is.

Alleen als je op de voorhand al weet dat je er ooit veel gaat produceren of als je met overheden een nummercodering afspreekt heb je kans dat een nummer niet overeenkomt met de daadwerkelijk geproduceerde hoeveelheid.

Neem nu de franse motornummer, in het begin bestonden die ook maar uit 6 cijfers maar dat werden al snel 7 cijfers want er waren er gewoon teveel van geproduceerd om ze nog met 6 cijfers weer te geven.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Mijn vriendin heeft een dergelijke Motobecane en heeft nu problem,en met het verkrijgen van een kenteken. Schouwdatum is verstreken en nu moet ze naar het RDW. Ze moet nu gaan aantonen dat hij van voor 74 is. Heb jij nog de gegevens van die belgische importeur?
Ik verneem graag van je,
Met vriendelijke groeten,
Huib

#9606 08/11/06 09:29 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Hoi,

Ik heb nog wel gegevens van die importeur.
Als je meer wilt wten stuur me dan even een mailtje met je adres, dan stuur ik je wel de kopieen op die ik heb van het proces verbaal van goedkeuring.


Groeten

SOLEXRIJEN


Groeten SOLEXRIJEN

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 91 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.039s Queries: 56 (0.014s) Memory: 1.0840 MB (Peak: 1.3366 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 06:39:36 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS