Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#85919 05/01/13 07:38 PM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
beste solexers
als eertse natuurlijk alle goeds en een goede gezondheid voor 2013
het volgende:
als ik mijn OTO start is dit geen probleem start binnen 2 meter, blijft dan geruime tijd haperend viertakten, na een km of 3 gaat het beter en loopt ie redelijk, vervolgens na een km of 10 slaat ie afentoe over met heel af en toe een plof met wat rook bij de cilinder en heb ik het idee dat ie wat minder begint te lopen.
onsteking is electronisch bijna nieuw, pompje is nieuw en geeft voldoende benzine, leidingen zijn schoongemaakt, carter boutjes zijn aangedraaid, verschillende bougie's geprobeerd, kanaaltje in cilinder is open

rarara, wie zou een idee hebben waar ik het verder moet zoeken

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85920 05/01/13 09:25 PM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Nou ik weet zeker dat je al wat zaken hebt gecontroleerd Dreke. Jou kennende. Zou het misschien kunnen zijn dat er toch wat vuil bij de sproeier zit. Toch effe goed controleren.
Anders toch een ontstekingprobleem.
Eerst effe de primaire zaken controleren he.
Het horen het zo van je.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Alfons_Amuse #85921 05/01/13 09:59 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Viertakten is het gevolg van een te rijk mengsel, kijk eens of het remluchtkanaaltje goed schoon is.
Een bijna nieuwe ontsteking kan ook kuren hebben , kan je controleren met een stroboscooplamp ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Alfons_Amuse #85922 05/01/13 10:00 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Waar komt die rook vandaan? Terugslag? Decompressieklepje?


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #85928 05/01/13 11:24 PM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
John
die rook is moeilijk te bepalen, lijkt op terugslag, maar lijkt ook uit de decompressieklep te komen
Alfons
sproeier zal ik nog maals controleren, carb is schoon
onsteking is electronisch zonder puntjes

ik heb er van de zomer ook al enkele onverklaarbare problemen mee gehad

wortd vervolgt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85929 06/01/13 12:45 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Deke, ik weet niet of je de oude onsteking terug kan zetten en dan eens proberen?

Succes.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Alfons_Amuse #85935 06/01/13 02:06 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
wordt moeilijk om terug te zetten, punten zijn helemaal verheneweerd oftewel kapot, was ook de reden om een andere ontsteking te kopen.
kan wel die onsteking van mijn 3800 (ook electronisch) omzetten, kijken of het probleem mee verhuist dan heb ik het

wordt vervolgt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85938 06/01/13 02:28 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Heeft je OTO wel goed gelopen met de electronische ontsteking?

Ik heb een keer meegemaakt dat een draadje van de spoel tegen het vliegwiel liep (eigen stomme schuld, montagefout blush ) en hierdoor ingesleten was. De Solex liep soms goed en soms niet, of haperde en stotterde. Ik ontdekte de fout pas toen hij echt de brui eraan gaf en toen was het euvel ook duidelijk te zien.

Het begint dus heel geniepig en bijna onzichtbaar. Heeft mij eerst veel ge mad mad mad voordat ik er achter kwam.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

dreke2 #85940 06/01/13 02:40 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: dreke2
wordt moeilijk om terug te zetten, punten zijn helemaal verheneweerd oftewel kapot, was ook de reden om een andere ontsteking te kopen.
kan wel die onsteking van mijn 3800 (ook electronisch) omzetten, kijken of het probleem mee verhuist dan heb ik het

wordt vervolgt

Groet
ANdre


Heb je er ook een 3800 vliegwiel op?


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #85943 06/01/13 04:56 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
bij de 3800 wel die loopt als een speer, bij de OTO het origineel wat erop zat toen ik hem kocht, spie en alles is in orde
maaarhe, zit er verschil in de vliegwielen
om te beginnen de sproeier maar eens goed doorgblazen en de carb ook ff
morgen weer proefrijden en bezinnen wat ik moet gaan doen

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85946 06/01/13 05:13 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Als je op de oto elect.ontsteking hebt zit dat op een spoelenplaat type 3800, dan moet je ook een 3800 vliegwiel gebruiken, er zit verschil in vliegwielen van een oto en 3800, probeer maar eens.


Vriendelijke groeten

Roelof
dreke2 #85947 06/01/13 05:16 AM
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Andre, heb je bougies geprobeerd van verschillende warmte types? Er zit bij deze verschil in het afstellen van de juiste remlucht stand.
Bij een elektrische ontsteking is de aanbevolen afstand tussen de elektroden van de bougie minstens 0,6 mm. Ik ondervond het, dankzij de tip van Thijs, ook al bij mijn blackenroll. We wisten niet of het in feite zo hoort of dat het een lapmiddeltje is. Op http://briansolex.free.fr/sparkplug.html zie ik het bevestigd.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Roelof #85949 06/01/13 05:24 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Roelof

electronische onsteking is compleet incl. grondplaat gekocht en overgezet, oude grondplaat heb ik uiteraard nog liggen, mogelijk kan ik de oude originele grondplaat gebruiken en daar de elctr, componenten op over zetten of zit daar ook wer verschil in ???????

Groet
ANdre


't is ginne logie!
John Meisters #85951 06/01/13 05:26 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
John

heeft wel altijd altijd problemen gekend is wel iets minder geworden na het plaatsen van de nieuwe ontsteking, problemen komen elke keer zeer onverwacht zo doet het 50 km goed en zo maar 5 km goed

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85953 06/01/13 05:40 AM
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Altijd leerrijk zulke probleempjes. whistle


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Alien
yep
verschillne geprobeerd , kan er geen uit halen die het beter doet

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85955 06/01/13 05:56 AM
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: dreke2
John

heeft wel altijd altijd problemen gekend is wel iets minder geworden na het plaatsen van de nieuwe ontsteking, problemen komen elke keer zeer onverwacht zo doet het 50 km goed en zo maar 5 km goed

Groet
ANdre

Zo'n schommelingen heb ik ook ondervonden toen mijn bougie op minder dan 0,6 mm stond. Zou het daar aan kunnen liggen?


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
dreke2 #85956 06/01/13 05:59 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: dreke2
Roelof

electronische onsteking is compleet incl. grondplaat gekocht en overgezet, oude grondplaat heb ik uiteraard nog liggen, mogelijk kan ik de oude originele grondplaat gebruiken en daar de elctr, componenten op over zetten of zit daar ook wer verschil in ???????

Groet
ANdre


De onderdelen passen niet op een oto spoelenplaat, zet simpel even het vliegwiel van een 3800 over en kijk of het beter is.


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #85960 06/01/13 07:21 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Roelof

nog spiebaan in vliegwiel van de 3800 invijlen en spie maken, zit morgen krap in de tijd, heb nog andere verplichtingen, ga het wel proberen

wordt vervolgt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #85962 06/01/13 12:00 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Je zou de complete spoelenplaat over moeten zetten.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #86056 09/01/13 06:04 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Oke mensen

denk het probleem te pakken te hebben, 1 tapgat waar de pomp mee wordt bevestigt is dol en wordt niet echt meer aangetrokken, spul wordt warm en begint waarschijnlijk te lekken, ga er eeen helicoil inzetten , wordt vervolgt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #86057 09/01/13 06:24 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Hoop dat het het is. We hebben dit al vaker gezien he, dat iemand een probleem had en er veel adviezen gegeven wordt en dan komt er toch ineens iets anders uit. Het blijft altijd zoeken wat het precies kan zijn.
Wel mooi dat het waarschijnlijk dat kan zijn.
Succes met de heli.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Alfons_Amuse #86059 09/01/13 06:29 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Alfons
dat is het mooie van dit forum, iedereen wil en geeft ook adviezen met dikwijls mooie discussies.
en de ervaring van de forum leden is ook niet gering, en ze willen die ervaring dan ook nog delen

Groet
ANdre


't is ginne logie!
Alfons_Amuse #86061 09/01/13 06:31 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Zit er bij jou M4 x 0,7 in ??
De oude maat schroeven zijn M4 x 0,75.
Let daar even op anders gaan de andere draadgaten er ook aan als je de verkeerde schroef erin draait.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
FFAnders #86062 09/01/13 06:35 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Kijk dat zijn nou van die dingen he, die erg belangrijk zijn door de formleden. Je zou idd alle gaten vernaggelen. Dreke let op. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
FFAnders #86065 09/01/13 06:48 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
FF
dan is het daar dus fout gegaan met het nieuwe pompje en de nieuwe boutjes, is bijna niet te voelen met de montage.
ga er maar 4 nieuwe helicoilos indraaien van inderdaar m4 x 0,7 denk ik
goeie tip wist ik niet, bedankt

Groet
Andre


't is ginne logie!
Alfons_Amuse #86066 09/01/13 06:48 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Als je er een helicoil in zet krijg je toch M4 x 7.
2 verschillende maten wordt een zootje.
Dan liever 4 helicoils...


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #86067 09/01/13 06:50 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
John

gaat vlug he de antwoorden

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #86068 09/01/13 07:07 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Idd vlug, maar wat ga je nu doen?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
dreke2 #86070 09/01/13 07:11 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: dreke2
John

gaat vlug he de antwoorden

Groet
ANdre


laugh


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Alfons_Amuse #86071 09/01/13 07:13 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
4 nieuwe, dan is alles hetzefde en hopelijk goed


't is ginne logie!
dreke2 #86072 09/01/13 07:17 AM
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Past een normaal M4 boutje niet in het gat. Gewoon erin draaien, de draad tapt zich vanzellef. Hoef je niet met helicoils te gaan klooien en is goedkoper.

Johnnie #86073 09/01/13 07:19 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
al geprobeerd, blijft dol te ver uitgeleuterd


't is ginne logie!
dreke2 #86075 09/01/13 07:29 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
4 nieuwe helcoils erin André, met 4 nieuwe boutjes, dan ben je weer klaar.

voor "nood" heb ik weleens een langer boutje gebruikt, dan kan je er een moertje achter zetten.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #86076 09/01/13 07:43 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Leuk hè , die noodoplossingen , die kom je jaren later nog tegen , het blijft vaak werken whistle


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Jan #86077 09/01/13 07:44 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Gewone M4 erin is bij mij ook wel eens gelukt, maar ook al gehad dat de draad zover heen was dat niks meer pakte frown


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #86085 09/01/13 03:06 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
Gewone M4 erin is bij mij ook wel eens gelukt, maar ook al gehad dat de draad zover heen was dat niks meer pakte frown

ik ben wel eens parker ( "zelf"tappers) schroeven tegengekomen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #86091 10/01/13 02:00 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
JOAN

had ik ook aan gedacht , maar € 22,50een reparatie setje incl coils is beter denk ik en dan uitraard allemaal hetzelfde

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #86093 10/01/13 03:20 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Informeer eens bij garagebedrijven/reparatiewerkplaatsen of dat die M4 coils gebruiken.
Je hebt er maar 4 nodig en de rest gebruik je misschien nooit meer.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
dreke2 #86095 10/01/13 03:24 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: dreke2
JOAN

had ik ook aan gedacht , maar € 22,50een reparatie setje incl coils is beter denk ik en dan uitraard allemaal hetzelfde

Groet
ANdre


Ik denk niet dat Joan dit als tip heeft geschreven, zulk soort oplossingen zijn door mensen uitgevoerd die het niet zo nauw nemen sick

Ook ik koop wel eens Solexen waar ooit ondeskundig aan gesleuteld is crazy


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #86098 10/01/13 03:49 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik heb er een met M5 "inbusboutjes" erin.
Werkt ook maar bij vervangen van de pomp moeten wel de gaatjes hierin opgeboord worden ,
Ook dit is Geen Tip


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
FFAnders #86108 10/01/13 05:05 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
beste allemaal
we gaan er gewoon 4 helicoils inzetten, ondanks alle "goede" tips
of het probleem van het haperen dean is opgelost , weet ik dan ook nog niet maar wordt vervolgt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #86109 10/01/13 05:13 AM
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Je kan er ook aan de achterkant een moertje op draaien, is ook goed(koop).

FFAnders #86141 11/01/13 05:34 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
FF

M4 X 0,75 ????? hoe kom je aan die maat ??
is toch M4 X 0,7 of was dit bij solex ook weer iets anders, of zijn die maten nog van voor de jaartelling.
zou wel een veklering zijn voor het dol draaien toch

Groet
ANdre


't is ginne logie!
#86143 11/01/13 05:42 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Ghost

is it bij meerder boutjes/tapgaatjes bij Solex ??????

Groet
ANdre


't is ginne logie!
#86145 11/01/13 05:46 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Ghost
tapgaatje van de pomp is toch een tapgaatje dit is dus het enige met een afwijkende draad (spoed van de draad)dan trappen er veel sleutelaars in denk ik

Groet
Andre


't is ginne logie!
dreke2 #86146 11/01/13 06:38 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Inderdaad de draad op de krukas, bigend, bougie,wielmoeren, pompje (M8x1/M9x1), inlaatspruitstuk, koppelbouten frame, rol/koppeling, pompbevestiging(oud),decompressie?? zijn geen standaard M4 t/m M16 enzv. maten die bij iedere ijzerhandel in de bakjes liggen.
Zo ben ikzelf nog op zoek naar een bepaalde maat wielmoer, helaas nog niet gevonden, komt wel wink .


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
FFAnders #86147 11/01/13 07:01 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
FF
is een openbaring voor ikke was me er totaal niet van bewust dat solex een eigen norm heeft gesteld voor de bevestigings materialen.
meer op het forum googlexen (nieuw woord) word je zeker niet stommer van

Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #86148 11/01/13 07:13 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: dreke2
FF
is een openbaring voor ikke was me er totaal niet van bewust dat solex een eigen norm heeft gesteld voor de bevestigings materialen.
meer op het forum googlexen (nieuw woord) word je zeker niet stommer van

Groet
ANdre


André, solex heeft geen eigen norm, het is "standaard" FIJN!!

En de moeren die Ronald zoek, zouden weleens voor de autogordels gebruikt kunnen worden. whistle


[Linked Image from jandelaat.nl]
dreke2 #86149 11/01/13 07:18 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Het is , denk ik , niet een Solexnorm .
Vraag maar aan de Fietsenmaker hoeveel verschillende soorten schoefdraad er in het verleden "gangbaar" waren , en nu nog.
Zo is er ook Engelse draad gebruikt , is groffer (grover wink ) .


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
FFAnders #86150 11/01/13 02:49 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: FFAnders
Het is , denk ik , niet een Solexnorm .
Vraag maar aan de Fietsenmaker hoeveel verschillende soorten schoefdraad er in het verleden "gangbaar" waren , en nu nog.
Zo is er ook Engelse draad gebruikt , is groffer (grover wink ) .


en engelse draad heeft meestal ook een andere tophoek, metrisch heeft 60 graden en engels is 55 graden
en zelfs de engelsen hebben verschillende type draad.
en voor slecht gietwerk heeft men ooit een grover type draad ontwikkeld dan had de draadvorm in het gietwerk een grotere doorsnede en kon meer kracht wegwerken ( nou ja even zo goed toch nog minder dan draad in goed materiaal)
solex boutjes zijn iets grover, ik meen als ik dat zo uit mijn hoofd doe M4x 0.8 ipv M4 x 0,75


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #87006 04/02/13 06:38 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
oke oke was ik me niet van bewust van de verschillende draad soorten

nieuwe draard erin gezet mbv helicoil en alles weer gemonteerd

lijkt nu goed te gaan korte rit gemaakt van een km of 3 stotterd niet meer zo, bij beter weer ga ik meer rijden (testen) wordt vervolgt

groet
ANdre


't is ginne logie!

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 62 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.059s Queries: 119 (0.018s) Memory: 1.4183 MB (Peak: 1.9594 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 20:17:08 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS