wij gaan zo meteen kijken hoe onze solexen zich gedragen bij dit warme weer de plannen zijn om lekker over de maasdijken tegaan toeren met regelmatig een verkoelende tussen stop
wij gaan zo meteen kijken hoe onze solexen zich gedragen bij dit warme weer de plannen zijn om lekker over de maasdijken tegaan toeren met regelmatig een verkoelende tussen stop
Vanmiddag de test gedaan met mijn Oto'tje op het heetste van de dag. Begin dit jaar een hele slechte start, elkekeer problemen maar deze week de ontsteking bijgesteld en nu in dat weer opgelost.
Bij de test heb ik de stalentank volgegooid en heb bijna 30 kilometer door de Zeeuwsepolder volgas gereden, de snelheid vorigejaar bedroeg maximaal 30/31 km/uur en nu vanmiddag 35/36 km/uur en door de warmte heb ik niet éénmaal een probleem gehad/opgemorken , wel voeld de tank behoorlijk warm aan bij thuiskomst !!
De meeste benziene probleeme komen pas als je de solex meer toeren laat draaien (boven de 40 km/u)andere krukas- tuning cylinder- kleinere aandrijf rollen en nog diversen andere dingen
gr iku
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
De meeste benziene probleeme komen pas als je de solex meer toeren laat draaien (boven de 40 km/u)andere krukas- tuning cylinder- kleinere aandrijf rollen en nog diversen andere dingen
gr iku
Problemen kwamen idd pas na een half uurtje volbelasting konstant 45km/h , voelde mijn rechter knie steeds heter worden, net nog even een half uurtje gereden en geen probleem meer (1:35)
net thuis vandaag ongeveer 80 kilometer gereden niet een solex van ons groepje heefd ook maar een klap verkeerd gegeven we hebben die trouwe lexen wel regelmatig een kleine pauze gegeven
vandaag vanuit goes een monstertocht gemaakt vanuit goes via de zeelandbrug zo ver mogelijk langs de zeedijk naar tholen naar bergen op zoom weer naar goes iets van 150 km en geen enkel probleem met de solex geen slag verkeert , en dat met de goedkoopste olie van ......3,75 euro per fles mijn solexen lopen er al 3 jaar en 5700 km prima op de topsnelhied 46 km geen probleem ovderweg nog wel 2 x bij tanken en 1 x stil ivm een leke band
vandaag vanuit goes een monstertocht gemaakt vanuit goes via de zeelandbrug zo ver mogelijk langs de zeedijk naar tholen naar bergen op zoom weer naar goes iets van 150 km en geen enkel probleem met de solex geen slag verkeert , en dat met de goedkoopste olie van ......3,75 euro per fles mijn solexen lopen er al 3 jaar en 5700 km prima op de topsnelhied 46 km geen probleem ovderweg nog wel 2 x bij tanken en 1 x stil ivm een leke band
En dan nog is zoveel kracht in je blokje maaken dat het blokje 42-43 loopt en de voorband bijna kaal heefd in een 24 uurs race.dan komen de probleem pas(750 km) die je met een std solex niet hebt met de benziene!!
daarom gingen de jongens dat testen met dit warme weer.
gr iku
Last edited by stoolex; 20/08/1205:44 AM.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
Heb jij vandaag nog gereden eigenlijk, of heb je daar je peroneel voor.
Kijk, jij snapt het. Daar heb ik dus personeel voor. Vandaag ben ik de werkplaats niet uit geweest, gisteren heeft Rob de blokjes van de 24 uurs race weer terug gebracht. Tja...dan wil je toch e.e.a. weten. maar er is een een airco aanwezig
Reden is ook dat de jongens vandaag zijn gaan rijden omdat we een membraam pompje aan het testen zijn. Theo (praatpaaltje) heeft daar al wat Km mee gemaakt, maar niet met deze tepmperateur. Het lijkt heel goed te gaan. Hopelijk gaan ze in productie!!! Geen koggeltjes meer
Hoeveel tijd heb je...Nee nee valt wel mee. We rijden met bosch ontsteking van een puch maxi, dus nog met puntjes. Ik had de vliegwiel kap afgeplakt (aanzuiging) maar wat een stof in dat vliegwiel, ik zetten er de luchtspuit in.......een stofwolk!!!!!! Daar kunnen puntjes last mee krijgen, dus volgend jaar moet dat beter.
Nog een paar kleine dingetjes, maar de concurentie kijkt mee.........dus...
Goed idee ik doe mee, op het heetste punt van de dag een toertje maken, uitslag vanavond!
1:50 met dit weer vind hij niet leuk...klemmertje, niks ernstigs aan over gehouden maar ga wel weer naar 1:35
Geen klemmer/vastloper.. de zuiger en cilinder zien er perfect uit en de 1:50 smering was dus geen probleem maar de Werkstof ring om het krukaslager is gesmolten.
Daar heb je een punt. Ik ben het aan het nazoeken. er is Murylon en Origineel Werkstoff “S“® plus+ TLS [FS] wat wel tegen hogere temperaturen bestand is.
Smelttemperatuur 130-135 graden , dat is erg laag. Nu heb je bij div.kunststoffen een smelttraject oftewel bij b.v. 80graden wordt de kunststof al zachter maar dan is het nog niet gesmolten. Kan daar nog heel veel over schrijven maar dat is in dit geval niet interessant.
Onder normale omstandigheden zal de cartertemp. niet snel boven de 100 graden komen maar extreme belasting bij zeer hoge buitentemp. kan de Werkstof dus niet over, ik zal ander materiaal moeten gebruiken, het systeem met de opgesloten kering werkt anders perfect totaal geen carterlekkage.
Misschien even contact opnemen met de firma ERIKS in Alkaar. Zij zijn denk ik wel de grootste op het gebied van kuntstof, en kunnen goede adviezen geven.
Theo rijd inmiddels CNC, maar Joop/Karin en Gemma rijden met deze ring al 2,5 jaar rond, en maken veel km. Of wij moeten toevallig die werkstof -S hebben die wel een wat hogere temperatuer aankan, dat weet ik niet.
Is het lager goed???? ik bedoel is er niet iets anders aan de hand.
Ik rij ook al meer dan een jaar en meer dan 2000km rond met deze ring en geen problemen, gewoon lekker rustig toeren geen enkel probleem, gister heb ik het even extreem belast zoals ik al schreef en dan word het allemaal wel een beetje heter dan normaal, dat is experimenteren...hoort er ook bij ik vind wel weer wat anders.
Kan niks aan het lager vinden, draait mooi soepel en spelingvrij
Smelttemperatuur 130-135 graden , dat is erg laag. Nu heb je bij div.kunststoffen een smelttraject oftewel bij b.v. 80graden wordt de kunststof al zachter maar dan is het nog niet gesmolten. Kan daar nog heel veel over schrijven maar dat is in dit geval niet interessant.
Ik snap het zoals je het uitlegt, is wel interesant! ik ga kijken of er kunstoffen zijn die een hoger smeltpunt hebben, anders word het een aluminium ring.
Ronald ik ga zeker niet terug naar lager 40, de combinatie met 3800 kering bevalt me zeer goed en het carter hoeft maar een beetje aangepast te worden in combinatie met het kleine lager, de rest blijft origineel.....we hebben allemaal onze eigen methodes en dat is prima.
vandaag vanuit goes een monstertocht gemaakt vanuit goes via de zeelandbrug zo ver mogelijk langs de zeedijk naar tholen naar bergen op zoom weer naar goes iets van 150 km en geen enkel probleem met de solex geen slag verkeert , en dat met de goedkoopste olie van ......3,75 euro per fles mijn solexen lopen er al 3 jaar en 5700 km prima op de topsnelhied 46 km geen probleem ovderweg nog wel 2 x bij tanken en 1 x stil ivm een leke band
Poehe flinke tocht en dan nog met deze temperaturen. Vervelend zo,n lekke band. Gelukkig nog zelf niet gehad.