|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
als de 4800 op toeren is en volop rijd dan hoor ik geregeld een extra plokgeluidje uit de uitlaat komen ,alsof hij iets overheeft. ik heb het idee dat de motor dan mooierder kan en mag en moet kunnen lopen ? of heb ik dit mis?
met tegenwind zak ik ook ong 10 km per uur terug ,dus trekkrcht is minimaal vind ik (als leek ) haha
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Er zit bij jou ook een 3800 uitlaatje op als ik het me herinner. Ik weet niet of dat mogelijk een verschil geeft.
Bij stevige windkracht is dit normaal. Hoeveel haal je op een helling van een viaduct?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Er zit bij jou ook een 3800 uitlaatje op als ik het me herinner. Ik weet niet of dat mogelijk een verschil geeft.
Bij stevige windkracht is dit normaal. Hoeveel haal je op een helling van een viaduct? Of de Herikerberg ??
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
dan zit ik rond de 22 km per uur
misschien dan toch de uitlaat iets naar boven zetten . of op een of andere manier afdichten. met hitte rubber ja zit een 3800 op of sport uitlaatje
Last edited by freddy; 08/06/12 07:16 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Is dat zoiets al de muur van Geraardsbergen?
Ik bedoel een doorsnee viaduct helling. Tja hoeveel procent is nou zo'n helling?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ben net even wezen rijden ,wou eigenlijk de katteberg op maar durfde het nog niet aan haha
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
dan zit ik rond de 22 km per uur Dan zit je goed. Wat meetrappen zorgt voor mindere belasting van je motor. Weet iemand hoelang je van het motortje zulke inspanneng mag eisen?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
als de 4800 op toeren is en volop rijd dan hoor ik geregeld een extra plokgeluidje uit de uitlaat komen ,alsof hij iets overheeft. ik heb het idee dat de motor dan mooierder kan en mag en moet kunnen lopen ? of heb ik dit mis?
met tegenwind zak ik ook ong 10 km per uur terug ,dus trekkrcht is minimaal vind ik (als leek ) haha Ik merk dat ook bij de 4800 zit volgens mij in het overslaan van de ontsteking.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ok dat overslaan van de ontsteking,kan ik mij wel iets in vinden ,maar een elektronische ontsteking overslaan?,dan zal daar wel niet veel aan te doen zijn lijkt mij. mee leren leven dus!
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
voor het meetrappen heb ik een elektrische fiets hoor! haha
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
als de 4800 op toeren is en volop rijd dan hoor ik geregeld een extra plokgeluidje uit de uitlaat komen ,alsof hij iets overheeft. ik heb het idee dat de motor dan mooierder kan en mag en moet kunnen lopen ? of heb ik dit mis?
met tegenwind zak ik ook ong 10 km per uur terug ,dus trekkrcht is minimaal vind ik (als leek ) haha Ik merk dat ook bij de 4800 zit volgens mij in het overslaan van de ontsteking. Is er dan compressieverlies bij stevige tegenwind? Of hoe kan ik de invloed van de tegenwind me hierbij voorstellen?
Last edited by AlienSolexfiend; 08/06/12 07:55 PM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
De uitlaat kan je bij een solex niet afdichten door de uitlaat hoger vast te zettn omdat het scharnierpunt niet samenvalt met het scharnierpunt van de moterophanging. Er is maar een goede mannier en dat is met een trekveer de uitlaat bol en de uitlaatbus naar elkaar toe te trekken. Deze zal nu na een korte inslijt tijd voor altijd goed dicht blijven. De uitlaat dan niet meer met een bout vastzetten aan de moterplaat. Deze mannier is door mij al diverse malen beschreven.
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ah, nu zie ik het verband. Het plopje in de uitlaat komt door het overslaan van de ontsteking. Heb je al eens geprobeerd af te stellen op een rijker mengsel? Bougie, bougiekabel vervangen?
Last edited by AlienSolexfiend; 08/06/12 10:39 PM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
0 members (),
166
guests, and
2
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|