Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#33303 17/07/09 12:16 PM
H
Homer
Unregistered
Homer
Unregistered
H
Goededag,

ik heb een vraagje over het opknappen van het uitlaatpotje, de pijp heb ik al netjes voor elkaar, roest glad geschuurd en zwarte hittebestendige lak erover heen!!

Nu heb ik een vraag over het uitlaatpotje (demper), hier zit deels nog de orginele lak op, deze moet ik dus er af schuren, zou dit problemen geven voor het eindresultaat?

zie foto:



trouwens, weet iemand of er ook iets van glanzende hittebestendige lak bestaat?? eventueel doorzichtig of iets dergelijks?

Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Deze gebruik ik altijd, is niet zo "mat"


HITTEBESTENDIGE SPRAYS
Juni 2006 – RUST-OLEUM® heeft een nieuwe serie hittebestendige coatings in spuitbus uitgebracht als onderdeel van de HARD HAT® serie professionele sprays.

Aan het assortiment is een nieuwe hittebestendige aluminium coating toegevoegd met een continue-belasting tot 600°C en een piekbelasting tot zelfs 750°C. Dit product is met name bedoeld voor gebruik op motoren, ventilatoren, heteluchtkannonen, stoomleidingen en vele andere aluminium gekleurde objecten die aan hoge temperaturen onderhevig zijn. De coating kan direct worden aangebracht op blank of licht geroest metaal en droogt binnen het uur.

Reeds vele jaren behoort de Barbecue-zwart spuitbus (7778) tot het HARD HAT® assortiment. Recente testen hebben aangetoond dat ook dit product gemakkelijk piektemperaturen tot 750°C doorstaat. Zodoende is de verpakking aangepast om dit duidelijker te communiceren.

De nieuwe donkergrijs metallic verpakking van deze serie spuitbussen is tegelijkertijd een voorproefje van de restyling van het HARD HAT® assortiment. Hiervoor is een programma opgezet waarbij alle spuitbussen een nieuwe verpakking gaan krijgen. Dit programma zal de komende maanden worden uitgerold met bijbehorende communicatie.

Artikelnummers:
7715 – Hittebestendig aluminium
7778 – Hittebestendig zwart

Attached Images
Rust-oleum.jpg (21.35 KB, 517 downloads)
Last edited by ome_Jan; 17/07/09 01:49 PM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Als de originele lak er nog op zit is de uitlaat ook nog nooit een keer goed schoongebrand, dat zou ik eerst een keer doen, je zal merken dat de solex nog beter loopt, daarna opnieuw overspuiten met bv Motip hitte bestendig, is een mooie eiglans verf.


Vriendelijke groeten

Roelof
H
Homer
Unregistered
Homer
Unregistered
H
hoe krijg het goed schoonbranden voor elkaar dan? rijdend niet in iedere geval...

S
solex-4-ever
Unregistered
solex-4-ever
Unregistered
S
BBQ goed warmstoken en de uitlaat erop leggen, lekker laten doorbakken tot deze echt goed warm is, laten afkoelen en wanneer de uitlaat koeler is kun je de koolaanslag eruit tikken.

Groeten Rob

H
Homer
Unregistered
Homer
Unregistered
H
okay, bedankt voor de tips!!
ff bekijken hoe ik het ga oplossen, op de BBQ is natuurlijk het makkelijkst, maar idd de speklapjes en de burgers zullen wel een andere smaak krijgen...misschien een apart rooster maken...moet de uitlaat dan constant in de fik staan?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Met een hobby brander het potje onderaan rood heet stoken, dan met de compressor via het tailpijpje lucht inblazen, als hij erg vervuilt is zal hij nu vanzelf roodgloeiend worden en schoonbranden, dit geeft een enorme rookontwikkeling dus doe dit als het donker is anders heb je een probleem met de buren.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Roelof
Met een hobby brander het potje onderaan rood heet stoken, dan met de compressor via het tailpijpje lucht inblazen, als hij erg vervuilt is zal hij nu vanzelf roodgloeiend worden en schoonbranden, dit geeft een enorme rookontwikkeling dus doe dit als het donker is anders heb je een probleem met de buren.


Ernstig oppassen met deze methode, als je pech hebt krijg je een uit de hand lopende reactie en gaat het metaal meebranden, alsof je er met een snijbrander op staat.
Dus net genoeg lucht om de verbranding van olie en kool aan de gang te houden en niet als een gek staan blazen.
een stofzuiger waar je de slang kan aankoppelen zodat hij blaast geeft een milder effect, wel oppassen met de slang dat hij niet smelt.
wat rookontwikkeling betreft, het helpt als je het afgas door een brandervlam heen afvoert, de restgassen/roetdeeltjes verbranden dan alsnog.
na afloop afkoelen ( niet met water zodat alles droog blijft) en met kloppen en schudden de resten verwijderen want er blijft een grijsachtig netwerk over dat slecht af te branden is maar wel makkelijk te verwijderen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
H
Homer
Unregistered
Homer
Unregistered
H
Iemand wel eens een uitlaatje laten poedercoaten, gaat het niet verkleuren door de hitte e.d.??
Want anders laat ik dat doen, kost ook niet zoveel

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: Homer
Iemand wel eens een uitlaatje laten poedercoaten, gaat het niet verkleuren door de hitte e.d.??
Want anders laat ik dat doen, kost ook niet zoveel


Gaat prima en ziet er ook mooi uit, nadeel de coating brand de eerste 20cm binnen een min. af en als je de uitlaat een keer wil ontkolen (uitbranden) is de coating er weer af, is ook een soort plastic, hij ziet er dan niet erg fraai meer uit.
Mijn advies, ontkool de uitlaat netjes en maak hem roest vrij, spuit hem dan over met hittebestendige verf, ik gebruik motip die heeft een mooie ei grans.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
Motip zal zeker goed zijn zelf heb ik Hamerite hittebestendige lak gebruikt en dit blijft goed zitten.

groeten Carl


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 16 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.027s Queries: 38 (0.008s) Memory: 1.0050 MB (Peak: 1.1942 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 10:42:53 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS