Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#19475 01/03/08 03:59 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Ik ben het vrijwarinsbewijs kwijt van mijn solex oto

Solex moet nog worden overgeschreven op mijn naam, echter het vrijwaringsbewijs dat ik heb meegekregen is spoorloos.
Wie kan me vertellen wat ik moet doen?

Mvg Mári.

mari #19476 01/03/08 04:14 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Even wachten, een vrijwaringsbewijs wordt toch aan de vorige voertuig-eigenaar gegeven om hem te vrijwaren van evt. aanspraken veroorzaakt door het voertuig wat dus van hem is geweest???

Ik begrijp dat jij de nieuwe eigenaar bent, of wordt, dus dan is zo'n bewijs niet voor jou bedoeld.
Bij overschrijving moet je toch samen naar het postkantoor waarbij het vrijwaringsbewijs aan de vorige eigenaar wordt overhandigd.
Of is dat niet zo gebeurt bij jou. confused
Corrigeer me als ik het mis heb. smile


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Ik heb kentekenbewijs deel 1A en deel 1B, wat ik mis is wat we vroeger kopie deel 3 noemden.

Groet Mári.

mari #19478 01/03/08 04:46 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Kijk, dat is geen vrijwaringsbewijs maar het overschrijvings- deel II.
Dat zit normaal aan deel I-B vast waar dus de tenaamstelling op staat, wie dus op dat moment de eigenaar van het voertuig is.
Deel 1-A is dus het gedeelte waar de voertuiggegevens zoals constructie-snelheid op vermeld staat.
Ik heb het er af gescheurd en apart opgeborgen.Kijk eens of het er nog aan zit. op de achterzijde staat vermeld "Kentekenbewijs deel II (overschrijvingsbewijs)
Bij verkoop van mijn Solex moet ik dat dus weer overleggen.

O.ja Als dus de solex op jouw naam komt te staan krijg je dus een nieuw deel 1-B met jouw naam gegevens en daaraan vast een nieuw overschrijvings-deel II

Klopt het geheel niet dan zou ik kontakt met de RDW opnemen.


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Dat wordt dus contact opnemen met RDW, kom waarschijnlijk in de papiermolen terecht (ik zet de aspirine en valium wel vast klaar)

Ik heb hem gekocht bij Hakkesteeg in Brandwijk, deze had hem nog niet overgeschreven sleep, via kentekengegevens vorige eigenaar zojuist gesproken en begrepen dat ik nieuwe kentekenbewijs kan aanvragen via hem grin. Wat blijkt nu zijn vrouw werkt op het postkantoor! laugh
Moet ik echter wel naar Sliedrecht en da's potdomme een end van mij uit!
Komt het allemaal toch goed hoop ik

Groeten Mári

#19484 01/03/08 07:14 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
verhip ja, dan staat die 1 voor die ene druiloor die een solex koopt zonder hem samen met de eigenaar over te schrijven. Wordt ik toch nog bekend crazy

Gr Mári

#19538 03/03/08 07:35 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Dirk
En dan krijg je zeker ook een 1 op je nieuwe plaat,want het kenteken word vernieuwd.??


In principe krijg je alleen maar een 1 ( of 2 etc) op je plaat bij verlies van de plaat. mocht de "verloren" plaat door iemand anders worden gebruikt en er wordt een overtreding begaan dan wordt jij gevrijwaard van een aanslag voor deze overtreding want jij rijdt inmiddels met een "1" gemarkeerde plaat.

Bij verlies van een kenteken gedeelte moet de originele eigenaar aangifte doen van verlies en alleen hij kan een vervangend
exemplaar krijgen OF er moet een bewijs van overlijden van de geregistreerde eigenaar overlegd worden dan kunnen de wettelijke vertegenwoordigers het vervangende deel aanvragen.
Zaak is dus de originele eigenaar te vriend te houden.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #19542 03/03/08 11:31 AM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Vanmorgen naar 't postkantoor geweest, verlies van overschrijvingsformulier gemeld.
Kreeg aanvraagformulier mee(ŕ €29.95) voor nieuw compleet kentekenbewijs.
Dit wordt opgestuurd naar orginele eigenaar (duurt max. 2 weken) en dan samen overschrijven.

mvg Mári.

mari #19544 03/03/08 03:13 PM
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
cry
Moet je daar ook weer heen. tired
En wie draagt de kosten van deze hele operatie, ergens is de orginele eigenaar verantwoordelijk voor de vermissing van het overschrijvings deel. smirk

Succes met de afhandeling, ben wel benieuwd naar de afloop. smile


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Ik kan niet wachten om ermee de weg op te gaan, hij rijd namelijk als een tierelier, haalt met gemak 33 km per uur tegen de wind in smile! Wind in de rug, 38 km per uur, maar goed dat is geen maatstaf want je waait vandaag ook uit je broek.

Groeten Mári.

mari #19703 10/03/08 03:54 PM
Joined: Nov 2006
Posts: 22
C
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
C
Joined: Nov 2006
Posts: 22
Voor de auto kam zo'n overschrijvingsformulier kan ook via de site van de RWD worden ingevuld. Dan is het niet nodig naar het postkantoor te gaan.
Ik denk dat het voor de Solex ook wel kan.
DE kosten blijven wel hetzelfde.
Cees.

Cees #19708 10/03/08 08:06 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Cees
Voor de auto kam zo'n overschrijvingsformulier kan ook via de site van de RWD worden ingevuld. Dan is het niet nodig naar het postkantoor te gaan.
Ik denk dat het voor de Solex ook wel kan.
DE kosten blijven wel hetzelfde.
Cees.


Da's mooi, ga ik naar informeren.
Gr Mári.

mari #19718 11/03/08 08:01 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
In principe krijg je alleen maar een 1 ( of 2 etc) op je plaat bij verlies van de plaat.

Krijg je ook bij verlies van een kentekendeel
officieel is je plaat zonder duplicaatcode dan ongeldig.

Quote:
Bij verlies van een kenteken gedeelte moet de originele eigenaar aangifte doen van verlies en alleen hij kan een vervangend exemplaar krijgen

zoals gezegd alleen de te naam gestelde kan dit doen , dus niet de nieuwe eigenaar of verkoper die hem niet op naam heeft staan.

En dat kan het snelst via de rdw site
https://burger.rdw.nl/Diensten/VVK/Pages/default.aspx

Last edited by solex_65; 11/03/08 08:02 PM.
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Orgineel bericht geplaatst door: solex_65
Quote:
In principe krijg je alleen maar een 1 ( of 2 etc) op je plaat bij verlies van de plaat.

Krijg je ook bij verlies van een kentekendeel
officieel is je plaat zonder duplicaatcode dan ongeldig.

Quote:
Bij verlies van een kenteken gedeelte moet de originele eigenaar aangifte doen van verlies en alleen hij kan een vervangend exemplaar krijgen

zoals gezegd alleen de te naam gestelde kan dit doen , dus niet de nieuwe eigenaar of verkoper die hem niet op naam heeft staan.

En dat kan het snelst via de rdw site
https://burger.rdw.nl/Diensten/VVK/Pages/default.aspx


Vandaag in de krant dat je bij vermissing van de papieren niet meer gelijk ook een nieuwe plaat met duplicaat 1 hoeft aan te schaffen .

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: solex_65
Orgineel bericht geplaatst door: solex_65
Quote:
In principe krijg je alleen maar een 1 ( of 2 etc) op je plaat bij verlies van de plaat.

Krijg je ook bij verlies van een kentekendeel
officieel is je plaat zonder duplicaatcode dan ongeldig.

Quote:
Bij verlies van een kenteken gedeelte moet de originele eigenaar aangifte doen van verlies en alleen hij kan een vervangend exemplaar krijgen

zoals gezegd alleen de te naam gestelde kan dit doen , dus niet de nieuwe eigenaar of verkoper die hem niet op naam heeft staan.

En dat kan het snelst via de rdw site
https://burger.rdw.nl/Diensten/VVK/Pages/default.aspx


Vandaag in de krant dat je bij vermissing van de papieren niet meer gelijk ook een nieuwe plaat met duplicaat 1 hoeft aan te schaffen .


En terecht, is ook de grootste flauwekul want als de plaat nog origineel bij het voertuig zit en ook in handen is van de voertuigeigenaar voldoet hij toch aan alle eisen die je daar aan kan stellen: namelijk het eenduidig indentificeerbaar maken van
deze eigenaar.

Wat ik ook zo een flauwekul vindt is dat elk jaar weer de schorsing verlengd moet worden van een voertuig. Eenmaal geschorst is het kenteken ongeldig en kun je dit toch pas weer gebruiken na opnieuw aanmelden, weer zo een melk koe om de mensen arm te houden.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #20646 14/04/08 08:02 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Joan
Orgineel bericht geplaatst door: solex_65
Orgineel bericht geplaatst door: solex_65
Quote:
In principe krijg je alleen maar een 1 ( of 2 etc) op je plaat bij verlies van de plaat.

Krijg je ook bij verlies van een kentekendeel
officieel is je plaat zonder duplicaatcode dan ongeldig.

Quote:
Bij verlies van een kenteken gedeelte moet de originele eigenaar aangifte doen van verlies en alleen hij kan een vervangend exemplaar krijgen

zoals gezegd alleen de te naam gestelde kan dit doen , dus niet de nieuwe eigenaar of verkoper die hem niet op naam heeft staan.

En dat kan het snelst via de rdw site
https://burger.rdw.nl/Diensten/VVK/Pages/default.aspx


Vandaag in de krant dat je bij vermissing van de papieren niet meer gelijk ook een nieuwe plaat met duplicaat 1 hoeft aan te schaffen .


En terecht, is ook de grootste flauwekul want als de plaat nog origineel bij het voertuig zit en ook in handen is van de voertuigeigenaar voldoet hij toch aan alle eisen die je daar aan kan stellen: namelijk het eenduidig indentificeerbaar maken van
deze eigenaar.

Wat ik ook zo een flauwekul vindt is dat elk jaar weer de schorsing verlengd moet worden van een voertuig. Eenmaal geschorst is het kenteken ongeldig en kun je dit toch pas weer gebruiken na opnieuw aanmelden, weer zo een melk koe om de mensen arm te houden.
Vandaag eindelijk alle papieren binnen, over kunnen schrijven zonder dat oude eigenaar erbij was
echter toch verplicht een nieuwe kentekenplaat te laten maken met de bekende 1 erbij. 't is me wat, maar affijn de RDW moet ook draaiend gehouden worden.
Gr Mári.
P.s van 't weekend goed weer, kan ik eindelijk mijn OTO uitlaten! grin

Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Ik ben nu €29,90 kwijt voor nieuw kentekenbewijs,en €9 voor overschrijven.Wat kost een nieuwe kentekenplaat eigenlijk?

Gr Mári.

#20653 14/04/08 08:40 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Dank je, dan ga ik voor €14,-

#20655 14/04/08 08:50 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Peter
Zou ik ook doen grin
Maar de kans dat je ± 20 euro moet betalen acht ik groter

Oké dan ,ik laat het je horen, maar pazzzop! er stroomt puur en onverdund hollands bloed door d'aderen hč, ik ga voor goedkoop!
Gr Mári.

#20658 14/04/08 09:07 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
mari Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Peter
Ja Puur Hollands en een echte Solexrijder op de koop toe. wink


Zo is dat mijn OTO is een hollandse stokvis, maar bij nadere inspectie van mijn 3800 blijkt hij (aldus Marcel vd Ven) Duits te zijn. Hij snapt er niets van dat er B9111 op framebuis staat,
Heb ik er twee jaar geleden zelf ingeslagen laugh laten schouwen bij een fietsenmaker, géén steekproef gehad en goedgekeurd grin
Maar goed nu heb ik het probleem dat ik naar 60 jaar solex nederland ga op een DUITSE solex over die brücke over der Rhein in Arnhem.
"k hoop dat ie zich een beetje gedraagt! wink
Groetzz Mári.
P.s ik geef mijn solexen altijd een naam, deze Duitse heet;
Fritz von lippenstift bis Gurkenfield (waarschijnlijk uit een oud Pruisisch geslacht)

mari #20670 15/04/08 06:22 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: mari
Orgineel bericht geplaatst door: Peter
Ja Puur Hollands en een echte Solexrijder op de koop toe. wink


Maar goed nu heb ik het probleem dat ik naar 60 jaar solex nederland ga op een DUITSE solex over die brücke over der Rhein in Arnhem.
"k hoop dat ie zich een beetje gedraagt! wink
Groetzz Mári.
P.s ik geef mijn solexen altijd een naam, deze Duitse heet;
Fritz von lippenstift bis Gurkenfield (waarschijnlijk uit een oud Pruisisch geslacht)


Hooguit kans dat je OF tegen de richting in over de brug gaat OF helemaal voorop en achterna gejaagd wordt door de rest van de meute.

Soms geef ik mijn solexen ook een naam, niet zo hoogstaand als van adel maar meer van boeren kom af.
Ze hebben allemaal dezelfde achternaam : Gangisalles


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 28 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.048s Queries: 57 (0.016s) Memory: 1.1151 MB (Peak: 1.3819 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 08:15:21 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS