Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
MarkN Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Sinds kort eigenaar van een Zundapp 448-05 Liste 1, in de volksmond de sprinter.

Fietsje is van '81 en heeft een Kokusan ontsteking en een nieuwe cilinder/zuiger, beetje inrijden nog maar hij trekt nu al met gemak richting de 65/70.'

Wat ontbrak waren de knipperlichten (origineel alleen op de duitse CS50 uitvoering, het zusje van de NL Sprinter) en claxon, die zitten er nu ook op met een gel accu in de achterspoiler.


En nu lekker rondtoeren met de Nozems en de Nonnen.



Attached Images
IMG_20200803_173342.jpg (491.17 KB, 232 downloads)
IMG_20200803_173358.jpg (348.68 KB, 326 downloads)
IMG_20200803_195557.jpg (373 KB, 216 downloads)
IMG_20200811_141023.jpg (379.66 KB, 197 downloads)
IMG_20200811_141034_1.jpg (363.13 KB, 216 downloads)
Last edited by MarkN; 17/08/20 04:26 PM.

Salut!
Mark
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Kijk, leuk ding. Lekker rijden man.
Ze rijden heerlijk.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
MarkN Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
En sinds enkele maanden een 2e erbij, origineel in Zwiterland geleverd, vandaar ook dat korte zadel, mocht slechts 1 persoon op vervoerd worden.
De brommer is volledig gerestaureerd, frame/velgen poedercoating (laten doen) de rest, als kabelboom en alle mogelijke slijtdelen zijn door mijzelf vervangen. Ook het spuitwerk is door mijzelf gedaan.
Voorzien van een kokusan ontsteking en accu op 6 volt voor wat meer betrouwbaarheid, en ledlampen voor de zichtbaarheid, want dat laat hier in de Achterhoek in de avonduren best te wensen over.
De brommer liep origineel 56 km/h op de gps maar voor gezamelijke toertochten heb ik graag wat 'over' dus voor wat extra power is deze voorzien van een Athena 4 poorter (van buiten niet te onderscheiden van de originele cilinder) de brommer loopt nu tegen de 70 km/h op gps maar door de originele uitlaat en carburateur heerlijk stil en dat is fijn om lange tochten op te toeren.
Moet eerlijk bekennen dat ik er vaker op rij dan de solexen......

Attached Images
Last edited by MarkN; 24/05/21 08:58 AM.

Salut!
Mark
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ook originele cilinders kunnen gaan als de brandweer want ze hebben steeds de gietmallen gebruikt voor de snelste uitvoering wat betreft de moeilijk te maken ( en daarmee te veranderen) spoelpoorten . de makkelijker te maken ( qua mal) inlaat en uitlaatpoort openingen hebben ze wel aangepast voor de langszamere versies emn dat zijn nu net de poorten war je als tuner het makkelijkst bij komt dus met iets werk behaal je al heel snel goede resultaten en de cilinder blijft betrouwbaar als je ter plaatse van het tune werk het ( "chrome" ( is geen chrome meer) op de correcte manier eerst weg slijpt voordat je aan het aluminium begint


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Kijk weer een dappie erbij.
Geniet ervan. Rijden echt goed hè.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 40 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 28 (0.010s) Memory: 0.9561 MB (Peak: 1.1034 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 14:11:27 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS