|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Gegevens, Solex OTO 1965 slaat niet aan.
Draai het vliegwiel rechts om,dus de normale draairichting, is er geen vonk aan de bougie. Draai het vliegwiel links om, dus tegen de normale draairichting in, dan is er een mooie blauwe vonk aan de bougie.
Rara.
Peter
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Ontsteking staat 180 graden gedraaid?
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Gegevens, Solex OTO 1965 slaat niet aan.
Draai het vliegwiel rechts om,dus de normale draairichting, is er geen vonk aan de bougie. Draai het vliegwiel links om, dus tegen de normale draairichting in, dan is er een mooie blauwe vonk aan de bougie.
Rara.
Peter Mogelijk staat je ontsteking veel te vroeg. Dat is voor de Solex een probleem, waarschijnlijk omdat de magneten tov de spoel dan niet goed staan. Het zou zomaar kunnen dat bij andersom draaien je magneten beter staan tov de spoel
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Solex heeft 4 maanden in een garage gestaan. Daar voor liep ie als een raket.
Peter
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Als de puntjes op tijd open gaan, zou ik de condensator eerst eens vervangen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
of de puntjes eens schuren om een betere stroomdoorlaat te borgen, er vormt zich altijd wat corrosie en dan heb je met héén ( inderdaad andere positie magneet(veld) bij open gaan punten) en terug draaien een verschil in primaire stroom tot je beschikking dat zich uit in minder hoge spanning in je secundaire wikkeling
Last edited by Joan; 08/03/20 11:11 AM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2010
Posts: 410 |
Ontsteking staat veel te laat. (ga maar eens meten met stroboscooplamp) In mijn geval kwam dat door een weggesleten onderbrekernok. (en idd ook pas vastgesteld na een lange tijd stilstaan waarvoor ik hiervoor absoluut geen enkele geloofwaardige verklaring kan verzinnen.)
OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Ontsteking staat veel te laat. (ga maar eens meten met stroboscooplamp) In mijn geval kwam dat door een weggesleten onderbrekernok. (en idd ook pas vastgesteld na een lange tijd stilstaan waarvoor ik hiervoor absoluut geen enkele geloofwaardige verklaring kan verzinnen.) Nou kan een Solex best nog lopen met een veel te late ontsteking, en zolang je hem dagelijks gebruikt start hij best nog. Na enige stilstand wordt het allemaal wat moeilijker (vochtinwerking, verdampte benzine enz). Te vroege ontsteking gaat maar een beetje. Veel te vroeg dan vonkt hij niet meer. Dat begint als je merkteken op het vliegwiel meer dan ca. 1 cm. links van het vaste merkteken staat. Naar rechts (te laat dus) start het beestje nog bij 2 cm. verschil. Wel belabberd lopen uiteraard
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Met stroboscoop kijken? Heb geen vonk dus dat gaat niet lukken.
Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2017
Posts: 70
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2017
Posts: 70 |
Wellicht zit er ergens wat ijzervijlsel of vuil tussen, bv tussen de spoelen en het vliegwiel of maakt hij ergens sluiting.
Gr RuT
Geniet nooit met mate!
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Is inmiddels opgelost. Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
Is inmiddels opgelost. Peter aardig om even te vertellen wat de remedie is geweest
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Ontsteking stond veeeeel te laat. Maar dan ook 120 ° graden te laat. Op tijd gezet en gaan. Vraag me niet hoe het kan na een paar maanden stilstand.
Groet en bedankt.
Peter
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Kan het zijn dat de boutjes waarmee je de contactpuntjes vastzet, niet goed waren aangedraaid? En dat daarom het tijdstip van de ontsteking verschoven is?
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Nee hoor. Schroefies zaten goed vast.
Peter
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Ontsteking stond veeeeel te laat. Maar dan ook 120 ° graden te laat. Op tijd gezet en gaan. Vraag me niet hoe het kan na een paar maanden stilstand.
Groet en bedankt.
Peter Jij weet als geen ander hoe het werkt bij de Solex Peter! Dus je hebt vast wel een idee!
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Haha het is toch al opgelost
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
0 members (),
91
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|