Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
E
erry Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
E
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
Goedemorgen ,
eindelijk heb ik op een open dag van een Technische school iemand gevonden die mijn Oto tankje wel wil hard solderen....totdat hij het zag....die soldeer krijg je er niet af...dus gaat het niet door.
Zie foto in bijlage.
Wie weet of en zo ja hoe ik de oude dikke soldeerklonten kan verwijderen?
Dacht zelf aan schuren met dremeltje ?
Zou ik de tank dan helemaal schoon kunnen krijgen aan de aanhechtingspunten zodat ze hem onder handen kunnen nemen?
Dank voor reactie.
Groet,
Erry

Attached Images
Tankje.JPG (113.49 KB, 158 downloads)

Solexclub De Vrung Voerendaal
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by erry
Goedemorgen ,
eindelijk heb ik op een open dag van een Technische school iemand gevonden die mijn Oto tankje wel wil hard solderen....totdat hij het zag....die soldeer krijg je er niet af...dus gaat het niet door.
Zie foto in bijlage.
Wie weet of en zo ja hoe ik de oude dikke soldeerklonten kan verwijderen?
Dacht zelf aan schuren met dremeltje ?
Zou ik de tank dan helemaal schoon kunnen krijgen aan de aanhechtingspunten zodat ze hem onder handen kunnen nemen?
Dank voor reactie.
Groet,
Erry
je gaat naar een bouwmarkt, daar haal je een paar platte penselen ( GEEN kwasten) dan maak je, op een plek die vrij is, met een klein brandertje de plek warm zodat de soldeer smelt en dan mep je dat eraf met die kwast, daarom zorgen dat het "sproei" gebied vrij is want je gooit uiteraard vloeibaar metaal in de rondte, dat doe je nog een tweede keer maar dan met wat soldeerpasta aan de kwast ( GEEN S39) dan houd je nog maar een vliesje over, dat laat je zitten voor hardsoldeer, vloeit dat ook nog eens makkelijk uit en legeert gewoon mee met het hardsoldeer


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
E
erry Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
E
Joined: Apr 2010
Posts: 45
Likes: 3
Goedemorgen Joan,
dank je wel voor je reactie..ga er mee aan de slag.
Fijne dag,
Erry


Solexclub De Vrung Voerendaal
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Tja, dit blijft lekker prutsen en proberen. Zomaar ideetje. Warm stoken en dan weg blazen met luchtspuitje. Denk aan de veiligheidsbril. Maak de plek waar langs geblazen vettig. Er zijn ook gevlochten strippen die het soldeer opzuigen. Misschien zoiets. Maak mbv een t stuk een zuigpistool. Met de luchtspuit maak je dan een soort stofzuiger. Snap je. Oke succes met het probleem.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Alfons_Amuse
Tja, dit blijft lekker prutsen en proberen. Zomaar ideetje. Warm stoken en dan weg blazen met luchtspuitje. Denk aan de veiligheidsbril. Maak de plek waar langs geblazen vettig. Er zijn ook gevlochten strippen die het soldeer opzuigen. Misschien zoiets. Maak mbv een t stuk een zuigpistool. Met de luchtspuit maak je dan een soort stofzuiger. Snap je. Oke succes met het probleem.
je hebt speciale zuigpipetten dus dat hoef je niet meer uit te vinden, vooral elektronica heeft nogal eens last van soldeer dat in de weg zit als er een component is gesneuveld daar zijn die pipetten heel handig . Maar ga niet blazen want dan breng je er wel erg veel energie in , dan is het behoorlijk oncontroleerbaar waar de "smelt" eindigt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Klopt, heb er 6 op school.
laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Alfons_Amuse
Klopt, heb er 6 op school.
laugh
probeer maar eens: ook daar helpt een beetje vloeimiddel ( pasta GEEN S39) om schoon te maken . heb er ook wel ergens een stuk of wat liggen, gebruik ze nooit.

Last edited by Joan; 19/11/19 08:19 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 25 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.083s Queries: 30 (0.018s) Memory: 0.9739 MB (Peak: 1.1360 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 14:00:06 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS