Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#133542 15/07/19 05:39 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
De JAG uitlaten hebben soms de neiging verstopt te raken doordat de vulling die er in zit loskomt en voor het eindpijpje gaat zitten.

Even met fotootjes erbij hoe ik het oplos:

Eerst zagen we met de gatenzaag een gat in de pot.

[Linked Image]


Haal alle vulling eruit:

[Linked Image]

Draai een M6 draadeind in de pijp en zet vast met 2 moeren.

[Linked Image]


Zet er een vliegwieldekseltje op met de holling naar binnen, sluit perfect af met een M6 moertje.

[Linked Image]


Effe zwartspuiten en voila.

[Linked Image]

Let op: dit is geen race uitlaat. Je remt het gas een beetje meer maar met rijden merk je er niks van, geen snelheidsverlies.
Als je wilt boor je een of twee extra gaatjes voor het boutgat.


Last edited by John Meisters; 15/07/19 07:04 PM. Reason: Laatste regel

Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Welke diameter gatenboor gebruik je John? Nette en gemakkelijke oplossing.


solexliefhebbers.nl
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Ant_one
Welke diameter gatenboor gebruik je John? Nette en gemakkelijke oplossing.


Ja, wel belangrijk. De gatenboor is 65 mm, het dekseltje is 75 mm.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2017
Posts: 19
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Nov 2017
Posts: 19
Een 8mm gaatje in de zijkant van het potje boren helpt ook voldoende scheelt een hoop geknoei

Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
leuk idee zo ja
persoonlijk zou ik het boutje er toch oplassen
toch een aardige blokkade denk waar ook cool aan blijft zitten

ook makkelijk zo weer een 2de keer schoon te maken

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by marijn.
leuk idee zo ja
persoonlijk zou ik het boutje er toch oplassen
toch een aardige blokkade denk waar ook cool aan blijft zitten

ook makkelijk zo weer een 2de keer schoon te maken


De gatenzaag heeft een boor om voor te boren en die is al door de buis voordat de zaag klaar is.
Ook is het niet lekker lassen daarbinnen, vet-olie en maar heel dun.

Raadzaam idd om gaten in het buisje bij te boren, zeker als je op normale benzine rijdt. Met Aspen is amper koolafzetting.

En ja, binnen een minuut is ie weer open wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Uitje_bol
Een 8mm gaatje in de zijkant van het potje boren helpt ook voldoende scheelt een hoop geknoei


Maakt ook meer herrie en daar hou ik niet van. Als we met een grote groep rijden maken we al genoeg kabaal.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by marijn.
leuk idee zo ja
persoonlijk zou ik het boutje er toch oplassen
toch een aardige blokkade denk waar ook cool aan blijft zitten

ook makkelijk zo weer een 2de keer schoon te maken
ik gebruik een stukje platstaf met een lengte groter dan de diameter van het gat , lepel die erin en heb daar een boutje aan. niet te vast draaien anders verbuigt de platstaf maar in feite heb je dan een "losse" constructie

Last edited by Joan; 16/07/19 07:52 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #133555 16/07/19 08:30 AM
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Die binnenpijp gaat het gas doorheen, waar is de opening waar het uitkomt. Klinkt heel dom maar heb nog nooit een uitlaat van binnen gezien en dacht dat de binnenpijp aan het schuine buitenpijpje zat.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Berth
Die binnenpijp gaat het gas doorheen, waar is de opening waar het uitkomt. Klinkt heel dom maar heb nog nooit een uitlaat van binnen gezien en dacht dat de binnenpijp aan het schuine buitenpijpje zat.


Aan de achterkant zit een grote sleuf in de binnenpijp. Het gas komt eerst in de pot en gaat dan via het dunne pijpje naar buiten.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by John Meisters
Originally Posted by Berth
Die binnenpijp gaat het gas doorheen, waar is de opening waar het uitkomt. Klinkt heel dom maar heb nog nooit een uitlaat van binnen gezien en dacht dat de binnenpijp aan het schuine buitenpijpje zat.


Aan de achterkant zit een grote sleuf in de binnenpijp. Het gas komt eerst in de pot en gaat dan via het dunne pijpje naar buiten.
de binnen pijp hoort ook vast aan de achterkant van het potje, dat is een extra steun, anders zou het potje kunnen gaan "scharnieren" op de las waar het pijpje het potje in gaat en dan scheurt de las uit. Er is een type uitlaat geweest waar de pijp halverwege het potje plompverloren stopte , daar scheurde het potje nog wel eens los van het pijpje


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134521 30/09/19 03:32 PM
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Bestaat er misschien een middel ( vloeibaar ) die je in de uitlaat giet en dan laten inwerken zodat aangekoekte rommel opgelost wordt.

Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Je zal bijna zeggen Aspen, dit omdat Aspen kool resten los laat weken in de rest van de motor.

Quote
Het ontkolen met gebruik van CAUSTIC SODA.
De caustic soda is een droog product dat U moet mengen met water(warm of koud) Gebruik altijd de juiste mengverhouding.( Staat op de verpakking.)
Bij een STERK vervuilde uitlaat is het beter, om deze handeling een paar maal te herhalen.
Draag beschermende, of oude kleding, gebruik handschoenen.
Demonteer de uitlaat, verwijder eventuele losse binnen demper, en de voorbocht.
Stop één kant van de uitlaat af (bijvoorbeeld met een kurk of een houten prop) leg de uitlaat zo neer dat u hem helemaal vol kunt gieten.Dit geld ook voor de eventuele losse voorpijp.
Maak de juiste hoeveelheid CAUSTIC SODA klaar (let op door toevoeging van water gaat het bruisen) giet het mengsel in de uitlaat en de voorpijp en laat het net zolang zitten tot het uitgebruist is.
Giet het vervuilde mengsel terug in een bak of oude afwasteil
Daarna goed doorspoelen met water.(eventueel droog blazen met hogedruk)
Losse kleine onderdelen (binnen demper) kunt u,ontkolen door ze in een bak met dit mengsel te leggen.
Nadat alles goed is gespoeld en schoongamaakt, kunt u de uitlaat weer in elkaar zetten, en monteren.
Gebruik altijd ( als nodig) een nieuwe uitlaat pakking.
LET OP.
Aluminium delen kunnen NIET tegen caustic soda ( lossen op)
Caustic soda(ook wel afvoer ontstopper genoemd) is te verkrijgen bij drogisterijen.

Last edited by Ant_one; 30/09/19 04:45 PM.

solexliefhebbers.nl
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Bij gebruik van caustic soda is een waarschuwing wel op zijn plaats!
Met ingieten kan het spul omhoog spuiten en overal terecht komen. Alles van kleding wordt door het goedje opgevreten met gaten tot gevolg.

MAAR VEEL ERGER:
Het kan ook op de persoon (ja, op jezelf!) terecht komen met verwondingen die nog het meeste aan brandwonden doen denken. Komt het in je ogen? Meteen overvloedig spoelen met water!

Mijn tip: koop dan voor een paar tientjes een nieuwe uitlaat.
Ik doe dat ook regelmatig. Verstoppingen komen weleens voor maar het vaakst krijg ik een scheur op de plaats waar het spruitstuk in de pijp scharniert.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Vroeger was het mode om met witte vlekken in je jeans rond te lopen :-)

Een nieuwe kopen of achoonmaken als de begin post lijkt me zeker het beste. Een nieuwe uitlaat kost 25 euro ongeveer...


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Ant_one
Vroeger was het mode om met witte vlekken in je jeans rond te lopen :-)

Een nieuwe kopen of achoonmaken als de begin post lijkt me zeker het beste. Een nieuwe uitlaat kost 25 euro ongeveer...
ik had een hele mooie uitlaat van AvH gekocht in Drunen op de beurs, volgens zijn zeggen heeft hij er 1500 laten maken en kan daarom scherp aan de prijs zijn. Ik heb er een heel beetje minder voor betaald dan die 25 euro


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134529 30/09/19 09:31 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
17 euro zag ik net en 25 voor een sport uitlaat


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Ant_one
17 euro zag ik net en 25 voor een sport uitlaat
en volgens AvH ook een perfecte pasvorm op het spruitstuk buisje om lawaailek ( en dus ook oliespat) tegen te gaan . Dit type uitlaat heeft ook weer een gefelsde achterwand in plaats van een rondom gelaste. ziet er heel strak uit EN goed in de lak ( NIET over het soldeervloeimiddel heen gespoten zoals bij een andere serie)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134537 01/10/19 10:40 AM
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Oké, wanneer gebruik je een sport uitlaat ?

Joan #134538 01/10/19 11:00 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Ant_one
17 euro zag ik net en 25 voor een sport uitlaat
en volgens AvH ook een perfecte pasvorm op het spruitstuk buisje om lawaailek ( en dus ook oliespat) tegen te gaan . Dit type uitlaat heeft ook weer een gefelsde achterwand in plaats van een rondom gelaste. ziet er heel strak uit EN goed in de lak ( NIET over het soldeervloeimiddel heen gespoten zoals bij een andere serie)


Heb je hem al gepast?


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Originally Posted by Berth
Oké, wanneer gebruik je een sport uitlaat ?


Als je sneller wil gaan? Had ergens gelezen ongeveer 5 km/uur... vandaag een filmpje gezien en die uitlaat leverde een 'opbrengst' 13 km/uur.


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Ant_one
Originally Posted by Berth
Oké, wanneer gebruik je een sport uitlaat ?


Als je sneller wil gaan? Had ergens gelezen ongeveer 5 km/uur... vandaag een filmpje gezien en die uitlaat leverde een 'opbrengst' 13 km/uur.
Filmpje ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134551 02/10/19 01:32 AM
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Ik zal het vanavond opzoeken.. staat op de YouTube pagina van Jan de Laat... de vader van Peter V.


solexliefhebbers.nl
Joan #134600 05/10/19 09:25 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Ant_one
17 euro zag ik net en 25 voor een sport uitlaat
en volgens AvH ook een perfecte pasvorm op het spruitstuk buisje om lawaailek ( en dus ook oliespat) tegen te gaan . Dit type uitlaat heeft ook weer een gefelsde achterwand in plaats van een rondom gelaste. ziet er heel strak uit EN goed in de lak ( NIET over het soldeervloeimiddel heen gespoten zoals bij een andere serie)


Dat ziet er goed uit, heb er 10 besteld.
Mijn uitlaten (JAG) krijgen allemaal een scheur bij de aansluiting op het spruitstuk. Ik verdenk de aansluiting met een veer, als die met kracht aantrekt gaat het daar wringen. Ik ben alweer aan het testen zonder veer.

De oude zijn natuurlijk te maken maar voor 17 euro begin ik daar niet aan wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51


solexliefhebbers.nl
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Mooi he. Pracht kerel.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
als je goed oplet: Peugeot ontstekingsvliegwiel


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134608 07/10/19 10:40 AM
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Laat ik die nog net 4 hebben liggen...


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Roelof


Heb je hem al gepast?
vandaag gepast, op een 3800. Heb aardig wat moeten bijwerken, de beugel voor de schetsplaat wees naar beneden en te ver van de pijp af kwam daardoor net tegen de "banaan" en dan zakt de motor niet verder, omhoog gebogen en naar achteren om de gaten van beugel en schetsplaat in lijn te brengen.

Eindpijpje bij gebogen Naar de demper toe en naar beneden EN 1 cm eraf gezaagd, Dat was bij de aankoop al gezegd dat dat enigszins aangepast moest worden, zoals hij is steekt hij in het spatbord. Om de beugel die aan het spatbord komt bij het boutje te brengen heb ik de grote bocht iets kleiner moeten buigen ( de pijpen aan beide kanten van de bocht iets naar elkaar toe drukken zie pijlen in de foto ) . pijpuiteinde die om het spruitstuk bolletje heen moet vallen goed moeten inolien en verf iets verwijderen om hem glad over het bolletje te krijgen , past berestrak en lekt absoluut niet . Solex loopt er goed mee

Attached Images
ophangbeugel 1.jpg (183.98 KB, 210 downloads)
ophangbeugel achterkant.jpg (158.6 KB, 214 downloads)
eindpijpje.jpg (155.3 KB, 213 downloads)
bijbuigen.jpg (215.69 KB, 214 downloads)
Last edited by Joan; 08/10/19 07:59 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134639 08/10/19 08:04 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Heb ze sinds gisteren binnen. Aanpassen / bijbuigen is bij de JAG ook meestal nodig, al is montage met een veer flexibeler.
Sinds ik met het originele boutje monteer merk ik ook dat de pasvorm niet echt je dat is. Met deze dus niet anders.
Maarrrr…… ze lekken niet. dat is al heel wat wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joan #134643 08/10/19 09:01 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Roelof


Heb je hem al gepast?
vandaag gepast, op een 3800. Heb aardig wat moeten bijwerken, de beugel voor de schetsplaat wees naar beneden en te ver van de pijp af kwam daardoor net tegen de "banaan" en dan zakt de motor niet verder, omhoog gebogen en naar achteren om de gaten van beugel en schetsplaat in lijn te brengen.

Eindpijpje bij gebogen Naar de demper toe en naar beneden EN 1 cm eraf gezaagd, Dat was bij de aankoop al gezegd dat dat enigszins aangepast moest worden, zoals hij is steekt hij in het spatbord. Om de beugel die aan het spatbord komt bij het boutje te brengen heb ik de grote bocht iets kleiner moeten buigen ( de pijpen aan beide kanten van de bocht iets naar elkaar toe drukken zie pijlen in de foto ) . pijpuiteinde die om het spruitstuk bolletje heen moet vallen goed moeten inolien en verf iets verwijderen om hem glad over het bolletje te krijgen , past berestrak en lekt absoluut niet . Solex loopt er goed mee


Jag uitlaten is bij mij de pasform prima voor zowel oto als 3800, enige min puntje is de te ruime hals, die klop ik in en dan past dat ook weer perfect.
De A v H uitlaten moet je eerst knikje hier knikje daar beetje buigen en trekken en dan past het ook wel, stuk van de railpijp af slijpen want meestal zit die tegen de band, de hals past direct goed, grote voordeel is dat je er per uitlaat een kop straalgrit in de demper gratis bij krijgt.

Last edited by Roelof; 08/10/19 09:04 PM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Roelof
, grote voordeel is dat je er per uitlaat een kop straalgrit in de demper gratis bij krijgt.
bedankt voor de tip van dat grit, nog niet tegen gekomen maar zal eens goed onderzoeken WANT: dat grit kan gaan dwarrelen en je snapt niet hoe het kan maar dwarrelt terug de cilinder in, heb ik met een ander type uitlaat ook eens gehad


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134651 09/10/19 10:08 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Heb er vandaag ook een gemonteerd die vrij aardig paste.
Het schroefgaatje voor de schetsplaat met de priem moeten synchroniseren maar dat was een eitje. Niks hoeven buigen.
Ook geen eindpijpje hoeven inkorten.
Er zit inderdaad iets van grit in maar dat is geen handje vol.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by John Meisters
Heb er vandaag ook een gemonteerd die vrij aardig paste.
Het schroefgaatje voor de schetsplaat met de priem moeten synchroniseren maar dat was een eitje. Niks hoeven buigen.
Ook geen eindpijpje hoeven inkorten.
Er zit inderdaad iets van grit in maar dat is geen handje vol.


OP een 3800 of oto gezet?


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Ik heb gisteren een sportuitlaat binnen gekregen en gemonteerd op een Oto. Ik hoorde bij het schudden, ik denk: 2 korreltjes grid. Alles paste perfect, niks aan hoeven te veranderen. Maakt wel iets holler geluid.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
OP Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
OP een 3800 of oto gezet?

3800. Kan zeker verschil maken.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by John Meisters
OP een 3800 of oto gezet?

3800. Kan zeker verschil maken.


Op een 3800 passen zee goed...een oto word een ander verhaal.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Gisteren een uitlaat gesloopt, maar ze stellen echt niets voor. Ik denk dat ik voor die van mij het potje ga vervangen voor het einspotje van een expansie uitlaat
Voordeel is dat je die mooi kan demonteren en schoon kan maken alleen of die genoeg tegen druk leverd ???


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Ant_one
Gisteren een uitlaat gesloopt, maar ze stellen echt niets voor. Ik denk dat ik voor die van mij het potje ga vervangen voor het einspotje van een expansie uitlaat
Voordeel is dat je die mooi kan demonteren en schoon kan maken alleen of die genoeg tegen druk leverd ???
heb je nog race fotos van mijn solex 24 uur teams, kijk daar eens naar de uitlaten heb pijpjes van 30 mm lang en inwendig 10 moeten monteren om inderdaad nog wat druk over te houden en dan krijg je weer dat de demping van de wol tekort schiet , verleden jaar bijna op uitgevallen omdat ik een ander minder hard type wol had gemonteerd en dat werd meegezogen door de gaatjes resultaat weer TE VEEL tegendruk en stilvallen qua topsnelheid, dames vielen daardoor terug van de eerste naar de vierde plaats ( 2018 resultaat) en dat is niet genoeg


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #134666 11/10/19 05:10 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Online Content
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Tuurlijk heb ik nog foto's, die is ooit eens gebruikt voor een pers bericht wink


solexliefhebbers.nl
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Ant_one
Tuurlijk heb ik nog foto's, die is ooit eens gebruikt voor een pers bericht wink

jij wil dus zo een pijp gaan monteren ?

Attached Images
deze pijp.jpg (149.19 KB, 207 downloads)
Last edited by Joan; 11/10/19 06:27 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 28 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.067s Queries: 99 (0.028s) Memory: 1.3189 MB (Peak: 1.7743 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 17:03:00 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS