Laatst was er een vraag over de inlaat pakking en of de "snelle cilinders " de gaten anders hadden zitten ten opzichte van de gaten in de pakking voor "Meer tegendruk " ??. Kan deze inzending niet meer terug vinden, vandaar even zo:
Nee niet voor tegendruk maar gewoon omdat ze anders zijn dan Solex. Heel werk om dat op elkaar pas te maken, voor het beste resultaat moeten alle onderdelen ( de gaten erin) vloeiend in elkaar overlopen zonder damwanden die inlaat gas of uitlaat gas hinderen bij hun tocht naar binnen of buiten. Vooral het maken van een goede pakking is een heel werkje, en helaas elke keer nodig als je de boel los haalt.
Zie foto's voor wat er zoals nodig is, een hamer, een plaat zacht aluminium als steun voor de vele holpijpen, een stuk maagdelijk pakkingmateriaal, een stukje ( gekleurd) papier om sjablonen van de gaten te maken en heel veel geduld. verder als hulpje bij een foutloos passende montage: draadeinden in de cilinder waar de pakking bere strak over heen moet vallen en moeren met een randje ( zie rode pijl op foto) die IN de gaten van het spruitstuk vallen om zo het spruitstuk als het ware met "pasbussen" te positioneren op de draadeinden
Vooral veel lef denk ik, daarom doen BMX-ers, motorcrossers en mensen die wekelijks een wedstrijd rijden met motor of fiets het zo goed doen. Maar goed, dan moet je nog steeds een team hebben met vergelijkbare rijders, een goede Solex en conditie. (of te wel niets voor mij :-) )
Is dat genoeg t.a.v. de concurrentie. Waarschijnlijk niet. Of was het tegen wind.
sneller krijg ik ze niet met een 6.5 mm carburateur. Geen idee hoe anderen dat doen. Mijn 2020 versie die ik gebruikte om mee te rijden rijd wel iets harder maar of die het 24 uur volhoudt ?? En als je er wat mee krijgt sta je meteen stil want reserve delen zijn er niet .